tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

ViestiKirjoittaja Spautio päivämäärä Pe Marras 29, 2019 23:36

pvalila kirjoitti:BF on nykyisin suurten voluumien myyntipäivä. Oikeasti edullisia ovat pienet erät, yksittäiskappaleet.

Induktioliedessä yksi nopea levy saattaa riittää ihan hyvin, riippuu miten kokkailee.

Onhan siinä iso ero, ostaako kahdella satasella tason Suomesta vai hakee kolmella Virosta.

Puhelimen mallinimessä "Lite" tarkoittaa rampautettua kameraa. Megapikseleitä on usein markkinointiosaston iloksi karmeasti mutta optinen vakavointi puuttuu ja kohina hämärässä on usein järkyttävällä tasolla. Kirkkaassa saa hyviä kuvia noillakin.

Elisan poistokaappi on mulle ollut paras paikka ostaa puhelin, henkilökunnan käytössä hetken olleet ovat paras vaihtoehto (telineessä grillattujen akku saattaa olla huonossa hapessa).

Verkkis myy Huawei Mate 20 Pro -mallia hintaan 400. Vuosi sitten mä ostin samalla hinnalla mallin Mate Pro 10.

Poistokaapin superlöytö alkuvuodesta oli Honor View 20 hintaan 200 egeä. Wunderschön!

Kyseessä oli tuo induktiotaso: https://www.gigantti.fi/product/kodinko ... so-hoi625x Ja Electroluxin sivuilta löytyi tietoa sen tehoista:

"Keittoalueen teho (W)/halkaisija (mm), oikea etu: 1200/1800W/145mm
Keittoalueen teho (W)/halkaisija (mm), oikea taka: 1800W/180mm
Keittoalueen teho (W)/halkaisija (mm), vasen etu: 2300/2800W/210mm
Keittoalueen teho (W)/halkaisija (mm), vasen taka: 1200W/145mm".

Eli oikeasti tosi huonotehoinen. Mun vaimoni on aika kärsimätön, ja se koskee myös ruoanlaittoa, ei haittaisi yhtään jos esim. pastan keitinvesi kiehuisi ennätysajassa, siis ilman että tarvitsee muistella millä levyllä sen saisi kiehumaan nopeammin kuin muilla.
Vertaan vaikkapa tuohon: https://www.rde.fi/products/fi/232/8416 ... aign=hinta + tuohon rahtikuluja vajaat 20e.
On tuossa aika paljon paremmat tehot kuin tuossa Gigantin liesitasossa:

Keittoalueen teho (W)/halkaisija (mm), oikea etu: 1400/2500W/145mm
Keittoalueen teho (W)/halkaisija (mm), oikea taka: 1800/2800W/180mm
Keittoalueen teho (W)/halkaisija (mm), vasen etu: 2300/3700W/210mm
Keittoalueen teho (W)/halkaisija (mm), vasen taka: 1800/2800W/180mm

Noita uusia malleja tulee ja menee, ei ehdi juuri edes vertailuita tekemään, mutta selkeästikin Gigantin BF-tarjous-liesitaso oli jotain ikivanhaa jäännöserää.

Millainen muuten se Nordean "taskulaskin" on, onko siinä sisällä jokin sim-kortti vai pitääkö sille tarjota W-lan tms? Toimiiko se ulkomailla myöskin?
Mä olen kanssa tosi skeptinen tuon Androidin tietoturvan suhteen, ei mulla ole isoja rahoja Nordeassa(tai missään muuallakaan), mutta saavathan rikolliset tehtyä mitälie juttuja jos pankkipalveluuni käsiksi pääsevät.
Nordea on tekemässä aikamoisen munauksen jos oikeasti luopuvat tunnuslukukorteistaan, niistä luopumiselle oli verukkeena EU:n vaatima mikälie lisäturva, se olisi hoitunut pelkästään lisäämällä vaikka 4-16 -numeroinen PIN-koodi lisävahvistukseksi.
Jotenkin en vaan usko että Nordea saa vielä vuodenvaihteessakaan lopetettua paperisten tunnuslukukorttien käytön, aika paljon on niiden käyttäjiä vieläkin (kuten minä). Ei voi olla Nordean tapaiselle, kohtuuhyvin liikevoittoa tuottavalle yritykselle liian kallista käyttää jatkossakin paperimuotoisia tunnuslukukortteja? Tuo on ainoa ymmärtämäni tapa jolla asiakkaan tietoturva pysyy tasan varmasti luotettavalla tasolla.
Spautio
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Spautio päivämäärä La Marras 30, 2019 1:14

pvalila kirjoitti:...
Puhelimen mallinimessä "Lite" tarkoittaa rampautettua kameraa. Megapikseleitä on usein markkinointiosaston iloksi karmeasti mutta optinen vakavointi puuttuu ja kohina hämärässä on usein järkyttävällä tasolla. Kirkkaassa saa hyviä kuvia noillakin.

Elisan poistokaappi on mulle ollut paras paikka ostaa puhelin, henkilökunnan käytössä hetken olleet ovat paras vaihtoehto (telineessä grillattujen akku saattaa olla huonossa hapessa).

Verkkis myy Huawei Mate 20 Pro -mallia hintaan 400. Vuosi sitten mä ostin samalla hinnalla mallin Mate Pro 10.

Poistokaapin superlöytö alkuvuodesta oli Honor View 20 hintaan 200 egeä. Wunderschön!

Mä en oikeastaan tiedä mitä toivoisin puhelimeltani enempää kuin nykyiseltäni, paitsi toimivan virtuaalinäppiksen. Lueskelin kokemuksia tuosta Galaxy S6 Edgestä, ja samansuuntaisia olivat kuin omatkin kokemukseni, eli tuon "edge"-näytön pyöreyden vuoksi ei kosketusnäppis toimi kuin ehkä jollain ohutsormisilla nuorilla.
Olsii pitänyt aikanaan hankkia käytettynä tavallinen S6, siis S6 Edgen sijaan, mutta mistäpä tuota tiesi.

Hain äskettäin koiralle namipaloja Viikin Prisman yläkerrasta, ja samalla tuli tutkittua siellä telineessä olevia demopuhelimia. Samsung S40 ja S50 olivat muuten ihan ok, mutta tosi muovisen oloisia, eivät herättäneet ostointoa. Sitten siellä oli jotain Huawein helpoja malleja, ja niitä kun hetken selailin niin niiden käyttöliittymät olivat liian omituisia, siis itse kun olen Samsungeihin tottunut.

Kait mä haluaisin ostaa Samsung S10+ -luurin mutta en ole valmis maksamaan siitä kuin maks 300e, mahdoton yhtälö siis. S10e on aika riisuttu malli kehnolla näytöllä, ja sekin maksaa edelleen lähemmäs 400e. Nokia 7 Plus kun ehti jo poistumaan myynnistä niin sitä ei kannattane harkita, jossei käytettynä sellaista löytyisi kohtuuhintaan, ja liki käyttämättömänä).
Samsung S8+ olisi hyvä luuri, mutta niitä myydään edelleen kamalan isolla hinnalla, ja sen luurin päivitystukikin taitaa piakkoin loppua?
Nokian AndroidOne -järjestelmä olisi kiinnostava juurikin päivitettävyytensä vuoksi.
Spautio
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä La Marras 30, 2019 23:39

Spautio kirjoitti:
pvalila kirjoitti:BF on nykyisin suurten voluumien myyntipäivä. Oikeasti edullisia ovat pienet erät, yksittäiskappaleet.

Induktioliedessä yksi nopea levy saattaa riittää ihan hyvin, riippuu miten kokkailee.

Onhan siinä iso ero, ostaako kahdella satasella tason Suomesta vai hakee kolmella Virosta.

Kyseessä oli tuo induktiotaso: https://www.gigantti.fi/product/kodinko ... so-hoi625x Ja Electroluxin sivuilta löytyi tietoa sen tehoista:

"Keittoalueen teho (W)/halkaisija (mm), oikea etu: 1200/1800W/145mm
Keittoalueen teho (W)/halkaisija (mm), oikea taka: 1800W/180mm
Keittoalueen teho (W)/halkaisija (mm), vasen etu: 2300/2800W/210mm
Keittoalueen teho (W)/halkaisija (mm), vasen taka: 1200W/145mm".

Eli oikeasti tosi huonotehoinen. Mun vaimoni on aika kärsimätön, ja se koskee myös ruoanlaittoa, ei haittaisi yhtään jos esim. pastan keitinvesi kiehuisi ennätysajassa, siis ilman että tarvitsee muistella millä levyllä sen saisi kiehumaan nopeammin kuin muilla.
Vertaan vaikkapa tuohon: https://www.rde.fi/products/fi/232/8416 ... aign=hinta + tuohon rahtikuluja vajaat 20e.
On tuossa aika paljon paremmat tehot kuin tuossa Gigantin liesitasossa:

Keittoalueen teho (W)/halkaisija (mm), oikea etu: 1400/2500W/145mm
Keittoalueen teho (W)/halkaisija (mm), oikea taka: 1800/2800W/180mm
Keittoalueen teho (W)/halkaisija (mm), vasen etu: 2300/3700W/210mm
Keittoalueen teho (W)/halkaisija (mm), vasen taka: 1800/2800W/180mm

Noita uusia malleja tulee ja menee, ei ehdi juuri edes vertailuita tekemään, mutta selkeästikin Gigantin BF-tarjous-liesitaso oli jotain ikivanhaa jäännöserää.

Millainen muuten se Nordean "taskulaskin" on, onko siinä sisällä jokin sim-kortti vai pitääkö sille tarjota W-lan tms? Toimiiko se ulkomailla myöskin?
Mä olen kanssa tosi skeptinen tuon Androidin tietoturvan suhteen, ei mulla ole isoja rahoja Nordeassa(tai missään muuallakaan), mutta saavathan rikolliset tehtyä mitälie juttuja jos pankkipalveluuni käsiksi pääsevät.
Nordea on tekemässä aikamoisen munauksen jos oikeasti luopuvat tunnuslukukorteistaan, niistä luopumiselle oli verukkeena EU:n vaatima mikälie lisäturva, se olisi hoitunut pelkästään lisäämällä vaikka 4-16 -numeroinen PIN-koodi lisävahvistukseksi.
Jotenkin en vaan usko että Nordea saa vielä vuodenvaihteessakaan lopetettua paperisten tunnuslukukorttien käytön, aika paljon on niiden käyttäjiä vieläkin (kuten minä). Ei voi olla Nordean tapaiselle, kohtuuhyvin liikevoittoa tuottavalle yritykselle liian kallista käyttää jatkossakin paperimuotoisia tunnuslukukortteja? Tuo on ainoa ymmärtämäni tapa jolla asiakkaan tietoturva pysyy tasan varmasti luotettavalla tasolla.

Luultavasti Nordea tulee jatkossakin tarjoamaan jonkin sortin pahviratkaisua. Usko huviksesi, hinnan kuultuasi et halua sitä valita.

Taskulaskinta ei ole kytketty mitenkään eikä mihinkään. Siihen vain naputellaan käsin sisään pankkiohjelman antamat lähdeluvut ja
sitten se laskee salaisen tunnusluvun, jonka sinä sitten taas käsin syötät tietokoneelle.

Käytettävyys 4, tietoturva 10.

Mä ostin joskus kauan sitten Ikean poistonurkasta induktiotason. Ei tullut mieleenkään tarkistaa tehoja. Voisin kuvitella, että kovin vaatimattomat ovat. Ottoteho 3500 wattia eli tuo kai toimii 16 ampeerin ammun perässä. Whirlpool HAH 7000BB tuo on oikealta nimeltään.

Mä olen vain tottunut ajattelemaan, että 2 kW on tosi kova teho hellan levylle.
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä La Marras 30, 2019 23:46

Spautio kirjoitti:
pvalila kirjoitti:...

Mä en oikeastaan tiedä mitä toivoisin puhelimeltani enempää kuin nykyiseltäni, paitsi toimivan virtuaalinäppiksen. Lueskelin kokemuksia tuosta Galaxy S6 Edgestä, ja samansuuntaisia olivat kuin omatkin kokemukseni, eli tuon "edge"-näytön pyöreyden vuoksi ei kosketusnäppis toimi kuin ehkä jollain ohutsormisilla nuorilla.
Olsii pitänyt aikanaan hankkia käytettynä tavallinen S6, siis S6 Edgen sijaan, mutta mistäpä tuota tiesi.

Hain äskettäin koiralle namipaloja Viikin Prisman yläkerrasta, ja samalla tuli tutkittua siellä telineessä olevia demopuhelimia. Samsung S40 ja S50 olivat muuten ihan ok, mutta tosi muovisen oloisia, eivät herättäneet ostointoa. Sitten siellä oli jotain Huawein helpoja malleja, ja niitä kun hetken selailin niin niiden käyttöliittymät olivat liian omituisia, siis itse kun olen Samsungeihin tottunut.

Kait mä haluaisin ostaa Samsung S10+ -luurin mutta en ole valmis maksamaan siitä kuin maks 300e, mahdoton yhtälö siis. S10e on aika riisuttu malli kehnolla näytöllä, ja sekin maksaa edelleen lähemmäs 400e. Nokia 7 Plus kun ehti jo poistumaan myynnistä niin sitä ei kannattane harkita, jossei käytettynä sellaista löytyisi kohtuuhintaan, ja liki käyttämättömänä).
Samsung S8+ olisi hyvä luuri, mutta niitä myydään edelleen kamalan isolla hinnalla, ja sen luurin päivitystukikin taitaa piakkoin loppua?
Nokian AndroidOne -järjestelmä olisi kiinnostava juurikin päivitettävyytensä vuoksi.

Mulla on ollut sekä Samppaa että Huaweita. Ei noiden välillä vaihtaminen mikään ongelma ole, eroihin tottuu parissa viikossa.

Galaxy S40 voisi olla sulle fiksu malli, maksaa noin 150 euroa. Muovisuus on keveyden ja keston kannalta hyvä asia, glassback on naisten ja kauniiden poikien juttu.
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Spautio päivämäärä Su Joulu 01, 2019 0:32

pvalila kirjoitti:
Luultavasti Nordea tulee jatkossakin tarjoamaan jonkin sortin pahviratkaisua. Usko huviksesi, hinnan kuultuasi et halua sitä valita.

Taskulaskinta ei ole kytketty mitenkään eikä mihinkään. Siihen vain naputellaan käsin sisään pankkiohjelman antamat lähdeluvut ja
sitten se laskee salaisen tunnusluvun, jonka sinä sitten taas käsin syötät tietokoneelle.

Mä ostin joskus kauan sitten Ikean poistonurkasta induktiotason. Ei tullut mieleenkään tarkistaa tehoja. Voisin kuvitella, että kovin vaatimattomat ovat. Ottoteho 3500 wattia eli tuo kai toimii 16 ampeerin ammun perässä. Whirlpool HAH 7000BB tuo on oikealta nimeltään.

Ahaa, tuo Nordean laskin on siis vain päivitetty versio saksalaisten Enigmasta jonka tietoturvan romutti lopullisesti Alan Turingin johtama porukka (tosin puolalaisilla kuten mm. Marian Adam Rejewskillä oli merkittävä osuus tässä). No kuitenkin tuokin tuli murrettua varsin pian jo tuolloin. Jotenkin pitäisin erittäin mahdollisena että tuo Nordean "taskulaskimenkin" tietoturva on pian ulosmitattu, ei kait kestä kauaakaan kun hakkerit käyvät Nordean palvelimelta hakemassa tarvitsemansa avaimet tms?
Spautio
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Spautio päivämäärä Su Joulu 01, 2019 0:56

pvalila kirjoitti:
Mulla on ollut sekä Samppaa että Huaweita. Ei noiden välillä vaihtaminen mikään ongelma ole, eroihin tottuu parissa viikossa.

Galaxy S40 voisi olla sulle fiksu malli, maksaa noin 150 euroa. Muovisuus on keveyden ja keston kannalta hyvä asia, glassback on naisten ja kauniiden poikien juttu.

Noista S40- ja S50 -malleista paremmalta tuntui S50, S40:en näyttö ei ollut ratkaisevan paljon isompi ja helpompi käyttää kuin oman S6 Edgeni. Tuon S50:n runko tuntui olevan turhan joustava, ehkä johtuen siitä koska demolaite oli ollut koko ikänsä lataustökkelissä joka on lämmittänyt muovirunkoakin aika lailla.

En tuota luuria siltikään haluaisi ostaa, täytyy uuden luurin olla aiempaa paremmalla tasolla niin näyttönsä pikselikoon- ja pikselitiheyden osalta, kuten erityisesti kameransa osalta, eli olisi kiva jos löytyisi mm. vakautus ja oikea 4K -videokuvaus jnejne.
Olihan siellä telineessä muitakin puhelimia, niitä kun räpylääni sovittelin, niin optimaalisimmalta tuotuivat juurikin about 6.2":n näytöllä olevat luurit.

Minun kait vaan tarvitsee ostaa sellainen kynä joka on tarkoitettu kosketusnäyttöjen käyttämiseen, ja odottaa kunnes markkinoille tulee alle 300e:n hintaluokkaan puhelin jossa on edes samat ominaisuudet kuin vuonna 2015 esitellyssä S6 Edgessä :)
Spautio
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä Su Joulu 01, 2019 3:50

Aika erikoista että minä en tajua muuta kuin rautaliesistä yhtään mitään, niiden kanssa ollut taipumusta kehittää sitä siten että tarkka mittaustapa (Pt1000) ja siten että sata astetta on sata astetta. Proportionaalisesti siitä sitten tikku keitoksessa oikeiden lämpötilojen mukaan PWM:llä. Todella wanha keksintö. Eipä ole ilmestynyt. Nuo muut ovat vähän hepreaa :roll:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä Su Joulu 01, 2019 3:55

Onko jotain näyttöä muuten siitä että pankkisalaisuudet ovat joltain kännysovelluksien johdosta viedyt?

Eiköhän siitä melkoinen älämölö olisi jo tullut.

Täällä lippujen ja lappujen että numerosarjojen vihaaja vain...

Mulle tuo postien hakeminen ollut jo tuskaa ja huippua on se ettei tule laskun laskua enää. Paperisista olen lähes menettänyt luottotiedot.

Täydellinen maailma olisi se että olisi aina niin paljon käteistä mukana että saisi aina maksettua kaiken seteliviuhkalla ja että loputtua repusta lisää...
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä Su Joulu 01, 2019 3:59

Käynnistin taannoin tosi vanhan Nokian, kytkeytyi yhä verkkoon. Täysi SIM kokoinen :-D Symbian, viimeisiä vetävä... Löytyy s-posti, WLAN, BT, Etu- takakamerat, videoneuvottelu, jne. jne. Ennakoiva tekstinsyöttö nakkisormisille myös.

- Lopetettu -
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä Ma Joulu 02, 2019 13:09

tuuma kirjoitti:Onko jotain näyttöä muuten siitä että pankkisalaisuudet ovat joltain kännysovelluksien johdosta viedyt?

Mulle tuo postien hakeminen ollut jo tuskaa ja huippua on se ettei tule laskun laskua enää. Paperisista olen lähes menettänyt luottotiedot.

Täydellinen maailma olisi se että olisi aina niin paljon käteistä mukana että saisi aina maksettua kaiken seteliviuhkalla ja että loputtua repusta lisää...

Oikeastaan voisi kuvitella, että itse tilinsä tyhjentävät kriminaalit syyttäisivät tapahtuneesta jotakuta tuntematonta tahoa...

Pankit eivät ihan vähällä päästä juttuja julkisuuteen, pankille tulee halvemmaksi korvata mahdollinen varkaus kuin herättää kysymyksiä pankkitunnistautumisen turvallisuudesta.

Ihan hillittömiä puhalluksia on tuolla sähköisen rahansiirron maailmassa tehty. Aika outoa, jos kukaan ei käytä äppejä reittinä varastaa rahaa tai aiheuttaa muuta pahaa.

Kukaan tuskin kuvittelee, että tavallinen ties-minkä merkkinen Android-luuri olisi murtoturvallinen.

Vähänkin vakavampi turva edellyttää rautaa, softa on softaa. Apple saattaa olla eka, joka jonkin sortin oikeasti turvallisen ratkaisun kehittää.
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja warixenjalka päivämäärä Ma Joulu 02, 2019 13:28

Spautio kirjoitti:
pvalila kirjoitti:

Ahaa, tuo Nordean laskin on siis vain päivitetty versio saksalaisten Enigmasta jonka tietoturvan romutti lopullisesti Alan Turingin johtama porukka (tosin puolalaisilla kuten mm. Marian Adam Rejewskillä oli merkittävä osuus tässä). No kuitenkin tuokin tuli murrettua varsin pian jo tuolloin. Jotenkin pitäisin erittäin mahdollisena että tuo Nordean "taskulaskimenkin" tietoturva on pian ulosmitattu, ei kait kestä kauaakaan kun hakkerit käyvät Nordean palvelimelta hakemassa tarvitsemansa avaimet tms?

Mullakin on tuo Nordean taskulaskin, enkä ole aiemmin liiemmälti miettinyt sen tietoturvaa, mutta ei kai se voi olla turvallisempi kuin pahvikortti? :shock: Jossakin yhteydessähän tuon laskimen täytyy pankin verkkosivujen kanssa olla, vai onko sinne ennalta ohjelmoitu tuhansia numerosarjoja (kuten pahvikortissa - toki vain kymmeniä), jotka verkkopankki tietää?
Ainakin tuon käyttö on ihan peestä. Iso askel taaksepäin pahvikortin rinnalla. Ajattelen silti, että puhelinsovellus - vaikka onkin varmasti helpompi käyttää - on tietoturvaltaan huonompi.

Sorruin minäkin BF:n tarjouksiin, vaikka samalla oli Älä osta mitään päivä. Tilasin Rajalalta 64 GB 150MB/s-muistikortin hintaan 19 egee. Toki siihen tuli lähetys ja käsittelykuluja 8,40 e päälle (eli noin 50%). Tänään on Rajalalla Cyber Monday, jossa kortti on saman hintainen, mutta liike tarjoaa ilmaisen toimituksen... Miten niin on vähän kusetettu olo? :evil:

Lisäksi jouduin perjantaina ostamaan yhden talvirenkaan vaimon Fabiaan, kun naulan perkele oli asettanu ittensä sellaiseen kohtaan oikean puoleisessa takapyörässä, ettei sitä voinut paikata. Tein muuten tunnin verran töitä ja soitin kuuteen rengasliikkeeseen, ennenkuin löytyi samanlainen rengas, kuin alla olevat. Ensinnäkin Continentalin Icecontact 2:t ovat korvautuneet erilaisen kuvion omaavalla 3:lla ja toisekseen rengaskoko 185/60 R15 on myös jäämässä markkinoilta pois!?! Muutaman vuoden vanhasta autosta kuitenkin kyse, johon nuo kumit on uutena tulleet mukana.
- Puolihullu varttisavolainen -
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä Ti Joulu 03, 2019 1:40

Kuten sanoin, tuollaisen laskimen käytettävyys on onneton. Periaatteessa laskimeen olisi oikein hyvin voitu ohjelmoida aivan järkyttävä määrä tunnuslukuja, jotka pankin keskuskone myös tietää. Oikeasti touhu taitaa perustua aika pitkälti salausalgometreihin ja siemenlukuun, joka on sekä laskimen että pankin koneen tiedossa.

Kertakäyttöinen salausavain on maailman turvallisin. Klassinen esimerkki siitä on jonkin kirjan käyttäminen salausavaimena: kunhan vain samaa sanaa ei poimita kirjasta kahdesti on salakirjoitus mahdotonta purkaa ilman avainta.

- Lähetettävä viesti kertoo siis vain sivun, rivin ja sanan numeron rivillä.
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä Ti Joulu 03, 2019 12:31

tuuma kirjoitti:Onko jotain näyttöä muuten siitä että pankkisalaisuudet ovat joltain kännysovelluksien johdosta viedyt?

Tuli linkki vastaan niin sopivasti:

https://www.mikrobitti.fi/uutiset/mb/e9 ... parit:d8a3
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

Edellinen

Palaa alueelle Projektit