Rintamiestalon purkuprojekti

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.

Re: Rintamiestalon purkuprojekti

ViestiKirjoittaja perleh päivämäärä Pe Huhti 14, 2017 18:57

Secreterial kirjoitti:Onnistuukohan alakautta pudottaa muhat, jolloin yläkertaan jäisi kuitenkin vielä lattia, koska sinnekin on pakko päästä.

Onnistuu ja juuri niin kannattaa tehdäkin.
Jätemaksut muista harkita, lavan vienti on ainakin etelässä varsin kallista: vaakamaksu + tonnimaksu jne. Tulee halvemmaksi ajaa itse kierrätysasemalle omalla kärryllä. Tai siis tuli ennen sillä nykyään ottavat kuutioiden mukaan rahaa ja sehän sitten...
perleh
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Secreterial päivämäärä Pe Huhti 14, 2017 19:44

perleh kirjoitti:
Secreterial kirjoitti:Onnistuukohan alakautta pudottaa muhat, jolloin yläkertaan jäisi kuitenkin vielä lattia, koska sinnekin on pakko päästä.

Onnistuu ja juuri niin kannattaa tehdäkin.
Jätemaksut muista harkita, lavan vienti on ainakin etelässä varsin kallista: vaakamaksu + tonnimaksu jne. Tulee halvemmaksi ajaa itse kierrätysasemalle omalla kärryllä. Tai siis tuli ennen sillä nykyään ottavat kuutioiden mukaan rahaa ja sehän sitten...

Täällä on nykyään sellainen käytäntö, että 4 kertaa saa viedä ilmaiseksi kärryllä. Sekajätelava maksaa n. 90€/tonni ja pelkkää insuliittilevyä yms. (ei maalipuuta jne.) maksaa jotain 40€/tonni. Muhat sitten eri lavalla energialaitokselle ilmaiseksi (jäteasemalla myös muhat veisi ilmaisia vientikertoja).

Tänään meinasi vähän jo säikähtää, kun ollaan lapattu muhaa sahamuhavintiltä pusseihin. Otin alakerrasta haltex(?) levyt pois ja sen alla olleen pahvin myös, jonka jälkeen alkoi sahamuhavintille tulla valoa alakerrasta, eli siellä on ollut vain tuo alakerran kattolaudoitus ja sen päällä sahamuhat. Tässä tulee tietenkin se ongelma, että jos poistan muhat alakautta myös sahamuhavintiltä, niin mulla ei jää sinne lattiaa, josta pääsen hakkaamaan kattoa irti. Jos ei sitten laita laudoista itse siihen väliaikaista lattiaa...
Secreterial
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja perleh päivämäärä Su Huhti 16, 2017 17:21

Tee irtolaudoista 'irtolattia' sinne ylös... työturvallisuus kasvaa oleellisesti nykytilanteeseen verrattuna. Käytin itse seinä ja lattialautoja irrallisina purkutyön aikana 'viimeiseen' saakka.
perleh
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Secreterial päivämäärä Su Huhti 16, 2017 20:10

perleh kirjoitti:Tee irtolaudoista 'irtolattia' sinne ylös... työturvallisuus kasvaa oleellisesti nykytilanteeseen verrattuna. Käytin itse seinä ja lattialautoja irrallisina purkutyön aikana 'viimeiseen' saakka.

Tämä oli joo ajatuksena, kun hyvää lautaa on seinistä sen verran paljon irronnut. Sitten voikin pudottaa muhat alakautta pois, niin pääsee imuri töihin.
Secreterial
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Secreterial päivämäärä Su Touko 14, 2017 9:23

Noniin, eteenpäin on menty. Pari viikonloppua on ollut muhaimuri ja lava ja nyt on suurin osa muhista imetty pois. Pari lavallista sitä tulikin. Roskaisimmat menee sitten jätesäkkiin ja kaatopaikalle. Ens viikoloppuna alkaa katon poistaminen!
Secreterial
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja karhjo päivämäärä Ma Touko 15, 2017 21:56

Oliko siellä vanhoja sähkörasioita ja kytkimiä? Ne kelpaa yleensä esim mulle jos vaan halvalla saa :-D
karhjo
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Secreterial päivämäärä To Touko 18, 2017 20:29

Oisitpa aikaisemmin sanonut. Surutta on vedetty kaikki roskiin...

Katon purkuun vinkkejä? Huopa irtoaa laudasta ihan hyvin ja puukolla pystyi lyömään huovasta läpi. Moottorisaha laulamaan ja palasina irti?
Secreterial
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja perleh päivämäärä Pe Touko 19, 2017 9:29

Secreterial kirjoitti:Katon purkuun vinkkejä?

Kaivinkone, yksi tunti ja samalla kaatuu isoimmat nurkkatolpatkin.
Lopputyö on mukavampi tehdä maankamaralla :-)
perleh
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja warixenjalka päivämäärä Pe Touko 19, 2017 10:01

Secreterial kirjoitti:Oisitpa aikaisemmin sanonut. Surutta on vedetty kaikki roskiin...

Katon purkuun vinkkejä? Huopa irtoaa laudasta ihan hyvin ja puukolla pystyi lyömään huovasta läpi. Moottorisaha laulamaan ja palasina irti?

Jos aikaa on ja haluaa säästää, niin vaikkapa petkeleellä huopa laudoista irti, jonka jälkeen (lähes) puhtaat laudat saa ilmaiseksi viedä kaatikselle. Tai polttaa itse juhannuskokossa.
- Puolihullu varttisavolainen -
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Secreterial päivämäärä La Touko 20, 2017 19:59

warixenjalka kirjoitti:
Secreterial kirjoitti:Oisitpa aikaisemmin sanonut. Surutta on vedetty kaikki roskiin...

Jos aikaa on ja haluaa säästää, niin vaikkapa petkeleellä huopa laudoista irti, jonka jälkeen (lähes) puhtaat laudat saa ilmaiseksi viedä kaatikselle. Tai polttaa itse juhannuskokossa.

Ei täällä ole kaatopaikkaa ja ekoasemalle saa viedä neljä peräkärryllistä ilmaiseksi tavaraa kuin tavaraa.

Katto otettu pois, sorkkauta oli paras väline. Muutamassa kohdassa vähän puukkosahalla avitettiin, mutta käsipelillä muuten.
Secreterial
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Secreterial päivämäärä Su Touko 28, 2017 14:47

http://aijaa.com/I2lkpu

Enää ei ole paljoa...
Secreterial
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja perleh päivämäärä Su Touko 28, 2017 19:12

Tuo pönttöuuni on RAHAA ainakin painonsa suhteessa kokoonsa!!!
perleh
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Reiska22 päivämäärä To Kesä 15, 2017 8:34

karhjo kirjoitti:Oliko siellä vanhoja sähkörasioita ja kytkimiä? Ne kelpaa yleensä esim mulle jos vaan halvalla saa :-D

Näissä kannattaa muistaa, että vanhoista kytkimistä ym. puuttuu eristelevy, joka on uusiotuotannon malleihin lisätty. Tuskinpa tämä mikään katastrofi on, mutta hyvä tiedostaa.
1929 rakennettu hirsitalo, jossa on aikas paljon työnsarkaa.
Reiska22
Jäsen
Jäsen

Edellinen

Palaa alueelle Projektit