tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä La Syys 19, 2020 12:51

pvalila kirjoitti:En ole lättähatuilla minäkään koskaan matkustanut, mutta jollain lailla cool olemus niillä on.

Pyörät jos tuollaiseen saisi alle ja sitten vain liikenteeseen työkoneeksi rekisteröidyllä lättähatulla...Mieti niitä reaktioita, kun autoilijat huomaavat, että vastaan tulee juna!

Ihan kiva tilat tuollaiseen myös mahtuisivat.

On meitä moneksi :-D

Akselistorakenne vaan vähän mietityttää näillä kuoppaisilla teillä, muutenhan tilojen suhteen ihan kelpo Taannoin TM mittaili autotesteissään kuinka monta kaljakoria mahtuu tavaratilaan niin saattaisi saada täydet viisi tähteä?

Ihan sympaattisen näköisiähän nuo, ei kukaan ainakaan voisi olla sille vihainen :-)
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä La Syys 19, 2020 13:00

pvalila kirjoitti:Ostin puhelimen.

Mä olen kuukausia kytännyt sopivaa luuria edukkaasti. Mulla oli tavallaan hintarajana 300 egeä.

Tänään annoin periksi, nostin rajaa.

Gigantissa on vielä tällä hetkellä hiljaisessa myynnissä Honor 20 Pro hintaan 349 euroa.

Loistava kamera, kelpo muutoinkin. Ei IP-luokitusta, ei AMOLED näyttöä, mutta hintakin on yli 200 egeä alle Huawei P30 Pron.

Niin, Honor 20 Prossa on vanha malli, että siinä ovat myös Kuukkelin palvelut.

Mä en ole ostanut vuosiin uutta puhelinta, tyttären vanha varapuhelin yhä, en ole oikein edes varma mikä sen tyyppi on Huawei Lite jotain. Tytär muutti kotoa pois jo vuosia sitten. Voisiko olla jo kuusi vuotta vanha, viimeisimmän Microsoft puhelimen jälkeen se tuli ja se oli silloin jo vanha. Muuten OK minulle mutta sovelluksia joutuu jatkuvasti poistamaan jos uuden lataa.

Voisihan sitä itsekin joskus uuden ostaa, älykellon prossukin on nopeampi että enempi muistia... Kalkkis olen puhelimien suhteen :(

Miten se Huawei tulee toimeen ilman Googlea, outoa pikaisesti ajateltuna ja niin kalliskin luuri se uusin.

Nokiat vissiin aina käyttää vanhempaa sukupolvea luureissaan.

Myönnän, luureissa olen aika totaalisesti tippunut kehityksen kelkasta, sillainko vanhuus nykyisin sitten alkaa?
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä La Syys 19, 2020 16:11

Tuuma, eihän tuo nyt sentään mun omaan käyttööni tule, tuliterä puhelin... :shock: :shock: :shock:

Mulla on Elisasta henkilökunnan käytöstä ostettu Huawei P20 Pro. Ihan helkkarin hyvä laite, vaikka ei enää uusinta uutta olekaan.

Työpuhelin mulla on Sampan A40. Välttää kyllä, mutta sikapaljon notkeammin tuo mun yksityisluurini toimii.

Ehkä mä haluasin myös hieman hyvitellä mun tytärtäni uudella puhelimella. Hän luki yli 300 tuntia kemian yo-kokeisiin, teki yli tuhat harjoitustehtävää, ja lensi yskimisen takia ulos kirjoituksista ekan tunnin jälkeen.

Ei ollut korona, kävimme testeissä. Toivottavasti eivät heitä ulos ensi viikolla, kun on biologian kirjoitukset.
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä La Syys 19, 2020 16:49

Tyttäreni tuon sairasti, ei saanut puhelinta... Pistää vallan sydämestä...

Se korona on kyllä hankala, juurikin se että jollekin tulee kurkku vain vähän kipeäksi ja pysyy iloisena ja toiset sitten päätyy pitkäksi petiin tai jopa vallan kuolee :shock:

Minusta jotenkin tuntuu siltä että olemme kohta kaikki sairastaneet moisen jos ei oikein kukaan tiedä onko ollut tauti vai ei, sekin että jos on sairastanut niin häviää merkit siitä, eikä näy testeissä.

Itse olen hyörinyt ja pyörinyt läpi vantaat, espoot ja helsingit. Tyttären poikaystävä samassa sängyssä käsittääkseni monet yöt viettänyt, ainakin niin luulen niin ei mitään.

Toki kannattaa varoa mutta mä en oikein tiedä.
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä La Syys 19, 2020 21:33

tuuma kirjoitti:Tyttäreni tuon sairasti, ei saanut puhelinta... Pistää vallan sydämestä...

Se korona on kyllä hankala, juurikin se että jollekin tulee kurkku vain vähän kipeäksi ja pysyy iloisena ja toiset sitten päätyy pitkäksi petiin tai jopa vallan kuolee :shock:

Minusta jotenkin tuntuu siltä että olemme kohta kaikki sairastaneet moisen jos ei oikein kukaan tiedä onko ollut tauti vai ei, sekin että jos on sairastanut niin häviää merkit siitä, eikä näy testeissä.

Itse olen hyörinyt ja pyörinyt läpi vantaat, espoot ja helsingit. Tyttären poikaystävä samassa sängyssä käsittääkseni monet yöt viettänyt, ainakin niin luulen niin ei mitään.

Munkin tyttäreni sairasti koronan, mutta jo keväällä. Nyt ei koronaa ole, testien mukaan.

Eli puhelin tuli lohdutukseksi kirjoitusten epäonnistumisesta, ei koronan sairastamisesta.

Tuohon saattoi kaatua myös pääsy toivottuun ammattiin.

Tyttären korona ei näkynyt nielutestissä silloin keväällä eikä se näkynyt nyt vasta-ainetestissä, kun viikko sitten testasimme. Mutta eivät kai vasta-aineet lähes puolta vuotta näykään?

Tyttären oireet olivat tosi selvät, hajuaisti alkaa vasta nyt vähän palailla. Kevyttä kuumetta oli lähes kaksi kuukautta, ranteisiin sattui, pikkuvarpaat punottivat. Labroissa näkyi virustulehduksen jäljet, mutta itse virusta ei vain testeissä näkynyt. Vasta-ainetestissä olisi keväällä varmaankin näkynyt, mutta silloin oli vielä lähes mahdotonta vasta-ainetestiin päästä.

Uskoisin, että kyllä poikaystäväkin on koronan saanut. Ja saatan olla minäkin: mulla oireet olivat tosi lievät ja kun nielutestiin ehdin niin ei multa koronaa löytynyt. Paha tuota on tietää, tuntemattomia ovat koronan tiet: kukaan ei tiedä edes sitä, voiko ihminen siitä kokonaan parantua vai jääkö se (HIV:in tavoin) loppuiäksi soluihin kiusaa tekemään.

- Minultakin meni pitkään tajuta, ettei ole mitään syytä odottaa koronan käyttäytyvän influenssavirusten tavoin. Oireiden samankaltaisuudesta huolimatta nuo ovat aivan erilaisia.
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä La Syys 19, 2020 21:36

Niín, ihan muuta piti kertomani. Eli minä ostin äsken Googlen perhepaketin.

Maksaa 20 egeä vuodessa ja antaa 100 megaa lisätilaa jaettavaksi max. viidelle käyttäjälle.

Mulla on duunin puolesta käytettävissäni reilusti OneDriven tilaa mutta jotenkin viihdyn paremmin Kuukkelin palveluiden parissa.
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä La Syys 19, 2020 22:31

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:Tyttäreni tuon sairasti, ei saanut puhelinta... Pistää vallan sydämestä...

Munkin tyttäreni sairasti koronan, mutta jo keväällä. Nyt ei koronaa ole, testien mukaan.

Eli puhelin tuli lohdutukseksi kirjoitusten epäonnistumisesta, ei koronan sairastamisesta.

Tuohon saattoi kaatua myös pääsy toivottuun ammattiin.

Tyttären korona ei näkynyt nielutestissä silloin keväällä eikä se näkynyt nyt vasta-ainetestissä, kun viikko sitten testasimme. Mutta eivät kai vasta-aineet lähes puolta vuotta näykään?

Tyttären oireet olivat tosi selvät, hajuaisti alkaa vasta nyt vähän palailla. Kevyttä kuumetta oli lähes kaksi kuukautta, ranteisiin sattui, pikkuvarpaat punottivat. Labroissa näkyi virustulehduksen jäljet, mutta itse virusta ei vain testeissä näkynyt. Vasta-ainetestissä olisi keväällä varmaankin näkynyt, mutta silloin oli vielä lähes mahdotonta vasta-ainetestiin päästä.

Uskoisin, että kyllä poikaystäväkin on koronan saanut. Ja saatan olla minäkin: mulla oireet olivat tosi lievät ja kun nielutestiin ehdin niin ei multa koronaa löytynyt. Paha tuota on tietää, tuntemattomia ovat koronan tiet: kukaan ei tiedä edes sitä, voiko ihminen siitä kokonaan parantua vai jääkö se (HIV:in tavoin) loppuiäksi soluihin kiusaa tekemään.

- Minultakin meni pitkään tajuta, ettei ole mitään syytä odottaa koronan käyttäytyvän influenssavirusten tavoin. Oireiden samankaltaisuudesta huolimatta nuo ovat aivan erilaisia.

Aika peffasta koko korona.

Kaikkein eniten lukeneetkaan eivät tiedä, muutenhan ei tarvisi spekuloida koko pallon parhaimpien tietäjien toimesta. Asterix ja Obelix voisi tietää taikajuoman sisällön, Pah, sanoisi Hessu Hopo ja sen paljastaisikin Akvavitix!

Jotenkin ei kiva että avuttomia olemme mokoman edessä. Onneksi lopulta aika mitätön vitsaus, vaikkakin suureksi asiaksi noussut.

Ikävä juttu että monen nuoren elämään vaikuttaa noin kovin.
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä La Syys 19, 2020 22:59

Tuli mieleeni semmoinenkin juttu kun kerran olin vuosi sitten todella kummallisten oireiden kimpussa monen monta viikkoa, mutta osasin jo kellosta katsoa milloin kuume nousee se oli klo 17:00 tai no jos tarkkoja ollaan niin 17:01. Äijäflunssa... Toki se oli hienoa että siihen aikaan vasta mutta eräs vkl sattui sitten että joutui paahtamaan hommia tuon yli, tiesin että voi sen nujertamaan mustaherukkapitoisella jauheella, ei näyttänyt vissiin hyvältä että jauheiden avulla paiskitaan töitä joidenkin mielestä :-D

Mikä lienee sekin oli.

Tässä ajassa kaikki on varpaillaan ja ehkä hyvä niin mutta todella kovaa osuu talouteen, todella kovaa :(

En tykkää siitä että taloutta mitenkään pidettäisiin terveyttä edellä mutta osuihan tämä epidemia isosti ja tosi kovaa.
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä Su Syys 20, 2020 14:36

Tuuma, ällös huolestu! Velkaa on meillä yhtä työikäistä kohden pian 80.000 euroa.

Mutta Suomi on ovela: se ei maksa tuota oikeasti koskaan pois vaan ottaa aina uutta velkaa, jolla sitten maksaa vanhan pois.

Huippufiksua! Valtio ei voi joutua velkasaneeraukseen, kukaan ei voi pakottaa sitä toimimaan vastoin tahtoansa! Vai kuinkas Kreikan kävikään? Ei se ehkä sittenkään ollut niin fiksu ajatus ylivelkaantua...

https://www.verkkouutiset.fi/pysayttava ... /#a59ab332

Ongelma ei ole korona, ongelma on se, että taloutemme oli jämähdystilassa jo ennen koronaa.
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä Su Syys 20, 2020 16:35

pvalila kirjoitti:Tuuma, ällös huolestu! Velkaa on meillä yhtä työikäistä kohden pian 80.000 euroa.

Mutta Suomi on ovela: se ei maksa tuota oikeasti koskaan pois vaan ottaa aina uutta velkaa, jolla sitten maksaa vanhan pois.

Huippufiksua! Valtio ei voi joutua velkasaneeraukseen, kukaan ei voi pakottaa sitä toimimaan vastoin tahtoansa! Vai kuinkas Kreikan kävikään? Ei se ehkä sittenkään ollut niin fiksu ajatus ylivelkaantua...

https://www.verkkouutiset.fi/pysayttava ... /#a59ab332

Ongelma ei ole korona, ongelma on se, että taloutemme oli jämähdystilassa jo ennen koronaa.

Hyvä pointti ja hyvä tuo linkin kuva :-) En tiedä mitä sanoisin.

Ostin pari tuppeensahattua lankunpätkää kuten jo taisin mainita. Matista tuli mieleen...

Ei oikein huvittaisi vitsailla mutta voihan siten ajatella että mitä muutakaan sitä voi kun on ... housuissa.

En haluaisi politiikkaan pureutua mutta tuo sinun pointti on sellainen mikä voitaisiin jo ala-asteella opettaa, kaikenlainen velanotto pitäisi olla riski, velka jonka ottaa pitäisi aina olla tavallaan sijoitus, eli riskinottamisella olisi kiva olla jonkunlainen tuotto odotus vai tuotto-odotus?

Noh, itsekään kovin hyvä ole mutta kaikki lainarahat ovat enimmäkseen menneet taloon. Talon piti olla hyvä sijoitus mutta nyt en ole niinkään varma enää. Noh, muuttovoitto alue tämä niin ei aivan kankkulan kaivoon ole rahat menneet.

Ai niin, 80k€ sitten siihen lisäksi, voi voi voi. Kyllä tarvisi suomi aika monta Nokian kaltaista kultakimpaletta ilman tyrisimisiä lisää. Pessimisteistä puhutaan paljon pahaa mutta ei sitä ainakaan pety, siis he eivät pety... Meillähän riittää uskoa, eikö riitäkin?
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä Su Syys 20, 2020 20:54

Tuuma, Tuuma, ei se kahdeksankymppiä sun osasi ole. Sulla on keskimääräistä isommat tulot, sun viipaleesi on satku ja jotain.

Teoriassa eläköityminen tuostakin velasta jossain vaiheessa vapauttaa, mutta eläkeikää tullaan kyllä taatusti nostamaan.
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä Su Syys 20, 2020 20:59

Madridissa laittavat köyhät karanteeniin:

https://yle.fi/uutiset/3-11554651?origin=rss

Vähän heikolta näyttää koronan kanssa juuri nyt.
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä Su Syys 20, 2020 22:12

pvalila kirjoitti:Tuuma, Tuuma, ei se kahdeksankymppiä sun osasi ole. Sulla on keskimääräistä isommat tulot, sun viipaleesi on satku ja jotain.

Teoriassa eläköityminen tuostakin velasta jossain vaiheessa vapauttaa, mutta eläkeikää tullaan kyllä taatusti nostamaan.

Ei tuota eläkettä oikein osaa ajatella, eikö sekin raha minkä eläkevakuutusyhtiöt ovat meiltä saaneet niin sössitty jo jotenkin ja vaikka ei olisikaan niin että jopa järkevästi sijoitettu niin eiköhän nekin ole kadonneet muiden taskuihin.

Meikäläinen menossa 70v. edelleen ja alan töihin, jossa suunnilleen viikko-kaksi on se aika jos ei ole ajan hermolla tuntuu kovin kauaskantoiselta ajatukselta jos sen varaan päättäjät päätöksensä perustavat :-D
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä Su Syys 20, 2020 22:16

pvalila kirjoitti:Madridissa laittavat köyhät karanteeniin:

https://yle.fi/uutiset/3-11554651?origin=rss

Vähän heikolta näyttää koronan kanssa juuri nyt.

Suomi on kovin pieni maa, meitä on tosissaan aivan mitättömän vähän.

Ei ole hyvä juttu jos kaikki alamme pallolla sairastelemaan. Se tulee muuttamaan koko kuvion.
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä Su Syys 20, 2020 23:35

Mulla on koronan ja pandemioiden suhteen aika vähän hyviä ideoita.

Yksi kuitenkin.

Maissa, joissa maanjäristyksiä sattuu yhtenään, niihin opetellaan valmistautumaan niin päiväkodissa kuin läpi koko kouluajan.

Samalla tavalla pitäisi kansalaiset nuoresta pitäen kouluttaa kohtaamaan pandemioita.
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Projektit