tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

ViestiKirjoittaja warixenjalka päivämäärä La Joulu 07, 2019 11:07

Täytyy sanoa, että olen odottanut tuota Sanraisavenjuun lopettamispäätöstä siitä lähtien kun kuulin ekaa kertaa heidän kipaleensa ratiosta. :twisted: :lol:

Hiihtelin... tai siis pyöräilin Jtbon "jalan jäljillä" eilisen päivän. Tai siis ihan täällä omalla kotiseudulla, mutta tuli eilisestä pyöräilystä hakemattakin mieleen Jtbon "kurjuuden maksimointi fillaroinnit" säässä kuin säässä siellä Keski-Suomen maisemissa. Hetkellisessä mielenhäiriössä suostuin osallistumaan ekoillen yhdistyksemme perinteiseen itsepäisyyspäivän linturalliin kun kaveri pyysi. Kilometrejä kertyi vain vaivaiset 45, mutta sateessa ja tuulentuiverruksessa tuli vietettyä 7.15 - 16.00 välinen aika. No pari kertaa poikettiin pikaisesti kaljalla ja pizzaslaissilla päivän aikana. Olo oli kyllä kuin uitetulla koiralla jo ennen aamun sarastusta. Tuli tuosta kuitenkin hyvä fiilis, sitten kun vihdoin pääsi kotiin, vaihtoi kuivat vaatteet päälle ja otti varaslähdön jouluruokailuun waimon takassa paistaman kinkkurullan ynnä kaupan laatikoiden sekä rosollin kanssa. Suureksi yllätykseksemme, emme jääneet rallissa edes viimeisiksi, kun tuloksena oli 6. sija 7:stä joukkueesta. :lol:
Tänään en kyllä meinaa pistää nenääni ulos. (Tosin sauna olis lämmitettävä :roll: )
- Puolihullu varttisavolainen -
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Spautio päivämäärä La Joulu 07, 2019 13:04

Kännyköistä taas jorisen... Onko kenelläkään kokemuksia Xiaomin puhelimista ja Miui 10-käyttöliittymästä? Xiaomi Redmi Note 8 Pro vaikuttaisi aika kiinnostavalta ja riittävän edulliselta luurilta. Kamera ei taida olla aivan huippuluokkaa, mutta kait ihan kohtalainen, eniten tuossa mallissa kiinnostaa iso akku, 4500mAh. Näytön speksit eivät ole kummoiset (1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~395 ppi density)), mutta on siinä sentään Gorilla Glass 5, joka kait kestääkin jotain. Ja laitteessa on sentään 3,5mm:n kuulokeliitin, joka on jätetty pois monista muista halpisluureista.

Tuolla espanjalaisessa verkkokaupassa kyseinen luuri olisi aika edukkaasti myynnissä, ja jos jaksaa odotella 25-40 vrk. toimitusta, niin rahti on ilmainen. Mutta tuolla ei näyttäisi olevan mahdollisuutta maksaa Pay-palilla, ei oikein huvittaisi maksaa tuota luottokortilla :?
https://www.marketphones.com/en/xiaomi- ... lack-12378
Spautio
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Spautio päivämäärä La Joulu 07, 2019 21:21

Mites Tuuman katto on pitänyt vettä, kohtuullisesti vai ihan täydellisesti jopa? Miten Tuuma arvioisi ulkopuolisten työntekijöiden työnjäljen?
Spautio
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä Su Joulu 08, 2019 8:42

Tuossa on aika hyvä review Redme 8 Note prosta:

https://www.androidcentral.com/redmi-note-8-pro-review

Nettisivulla olevat mainokset jotenkin sietää, mutta ympäri käyttistä pomppiviin on vaikeampi tottua.

Tuossa on pakko, koska mainosten katselu on tapa maksaa osa luurin hinnasta.

Esiasennettut softat pomppivat usein jotenkin vain takaisin, vaikka ne tuskalla saa hetkeksi poistettua luurista.

Tuossa on kyllä paljon hyvääkin.

Kaupasta en uskalla oikein sanoa mitään. Mulla on joka kolmas luuri päätynyt takuuaikana huoltoon, nykyisessäkin on HF alkanut temppuilla.
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Spautio päivämäärä Su Joulu 08, 2019 13:34

pvalila kirjoitti:Tuossa on aika hyvä review Redme 8 Note prosta:

Nettisivulla olevat mainokset jotenkin sietää, mutta ympäri käyttistä pomppiviin on vaikeampi tottua.

Esiasennettut softat pomppivat usein jotenkin vain takaisin, vaikka ne tuskalla saa hetkeksi poistettua luurista.

Kaupasta en uskalla oikein sanoa mitään. Mulla on joka kolmas luuri päätynyt takuuaikana huoltoon, nykyisessäkin on HF alkanut temppuilla.

Tattis tuosta arvostelulinkistä, en ollutkaan sitä huomannut. Aika paljon painoarvoa arvioija laittaa tuolle mainosongelmalle, saahan luurin rootattua, ja näyttää aika helposi saavan mainontaa pois päältä muutenkin: https://www.androidinfotech.com/turn-of ... mi-phones/
Ja ensimmäisellä käyttökerralla pitää muistaa vastata "No" kaikkiin hyväksyntäkysymyksiin. Harmi kun tuota luuria ei taida olla esillä missään myymälässä, pitäisi tuohon käyttöliittymään päästä tutustumaan ihan konkreettisesti enne ostopäätöksen tekoa.
Spautio
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä Su Joulu 08, 2019 23:25

warixenjalka kirjoitti:Täytyy sanoa, että olen odottanut tuota Sanraisavenjuun lopettamispäätöstä siitä lähtien kun kuulin ekaa kertaa heidän kipaleensa ratiosta. :twisted: :lol:

Hiihtelin... tai siis pyöräilin Jtbon "jalan jäljillä" eilisen päivän. Tai siis ihan täällä omalla kotiseudulla, mutta tuli eilisestä pyöräilystä hakemattakin mieleen Jtbon "kurjuuden maksimointi fillaroinnit" säässä kuin säässä siellä Keski-Suomen maisemissa. Hetkellisessä mielenhäiriössä suostuin osallistumaan ekoillen yhdistyksemme perinteiseen itsepäisyyspäivän linturalliin kun kaveri pyysi. Kilometrejä kertyi vain vaivaiset 45, mutta sateessa ja tuulentuiverruksessa tuli vietettyä 7.15 - 16.00 välinen aika. No pari kertaa poikettiin pikaisesti kaljalla ja pizzaslaissilla päivän aikana. Olo oli kyllä kuin uitetulla koiralla jo ennen aamun sarastusta. Tuli tuosta kuitenkin hyvä fiilis, sitten kun vihdoin pääsi kotiin, vaihtoi kuivat vaatteet päälle ja otti varaslähdön jouluruokailuun waimon takassa paistaman kinkkurullan ynnä kaupan laatikoiden sekä rosollin kanssa. Suureksi yllätykseksemme, emme jääneet rallissa edes viimeisiksi, kun tuloksena oli 6. sija 7:stä joukkueesta. :lol:
Tänään en kyllä meinaa pistää nenääni ulos. (Tosin sauna olis lämmitettävä :roll: )

Hmmm. Meillä täällä tuli pienoinen erimielisyyden kuvio tuosta sanraiseavenjuusta. Eihän saisi millään tuputtaa omaa musiikkimakua toiselle ja jos tuputtaa niin voisi olla yhtä ottavainen.

Ruuti on kuivaa, välillä. Asia käyty läpi ja elämä jatkuu, huono se yhtye on silti :-D

Melkoisen fillariretken olet tehnyt! Olisin jo ollut vainaa ennen pizzaa!

Nuo ovat huippujuttuja kunhan vain heittäytyy, siis rohkenee siihen :oops:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä Su Joulu 08, 2019 23:32

Spautio kirjoitti:Mites Tuuman katto on pitänyt vettä, kohtuullisesti vai ihan täydellisesti jopa? Miten Tuuma arvioisi ulkopuolisten työntekijöiden työnjäljen?

Uskallan sanoa että oikeita ammattimiehiä. Pimeäähän tähän aikaan on oikeastaan läpi valveillaoloajan niin en oikein ole katsastanut. Drone pitäisi olla...

Rehellisesti ovat pelaneet. Kuistin katolla tekivät väliaikaisen pellityksen seinälle kun oli kuulemma tullut väärää mallia, en itse huomannut. Rännit tehty hienosti. Lumiestettä uupui oman laskelmavirheen johdosta 6m. Kävivät laittamassa iltasella kun saivat materiaalit.

Tähän mennessä kaikki hyvin, henkeä pidätellessä... Kyllä jotain tapahtuu vielä se on varma. Poikkeus vahvistaa säännön ja se totuus on pätenyt täällä päässä miltein 100% varmuudella.

Vesi on pysynyt ulkona, se kai katon tarkoitus pääasiallisesti, muu siitä eteenpäin on vain plussaa.
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä Su Joulu 08, 2019 23:35

Spautio kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Tuossa on aika hyvä review Redme 8 Note prosta:

Tattis tuosta arvostelulinkistä, en ollutkaan sitä huomannut. Aika paljon painoarvoa arvioija laittaa tuolle mainosongelmalle, saahan luurin rootattua, ja näyttää aika helposi saavan mainontaa pois päältä muutenkin: https://www.androidinfotech.com/turn-of ... mi-phones/
Ja ensimmäisellä käyttökerralla pitää muistaa vastata "No" kaikkiin hyväksyntäkysymyksiin. Harmi kun tuota luuria ei taida olla esillä missään myymälässä, pitäisi tuohon käyttöliittymään päästä tutustumaan ihan konkreettisesti enne ostopäätöksen tekoa.

Kovon puolesta tuo lienee ihan ok puhelin. Näyttö on ok, mutta ei amoled. Kameroissa on panostettu enemmän määrään kuin laatuun, mutta lopputulos on silti kohtalaisen hyvä. Hemmetin iso mela tuo vain on, 200 grammaa.

Eniten mua huolestuttaa tuo ostopaikka. Tallinnassa Xiomi on suosittu merkki ja sieltä jos sen ostat, niin takuukin on riittävän lähellä.

***************'
Mä tulin eilen takaisin Suomeen. Olisin voinut kiikuttaa sulle Xiomin suoraan kotiovelle, ei aiheudu Hertsikasta mulle kummoista lenkkiä. Mutta luulen, että Mi Mix 2S olisi fiksumpi malli, tai vaikka Mi8. Tai sitten ei, mä vain muistelen, että niissä oli hyvä kamera DxOmarkin mukaan. Pocophone on sekin nykyisin alle 300, mutta mä en tykkää sen painotuksista (lähinnä nopea luuri pelaajille).
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä Su Joulu 08, 2019 23:39

tuuma kirjoitti:
Spautio kirjoitti:Mites Tuuman katto on pitänyt vettä, kohtuullisesti vai ihan täydellisesti jopa? Miten Tuuma arvioisi ulkopuolisten työntekijöiden työnjäljen?

Uskallan sanoa että oikeita ammattimiehiä. Pimeäähän tähän aikaan on oikeastaan läpi valveillaoloajan niin en oikein ole katsastanut. Drone pitäisi olla...

Rehellisesti ovat pelaneet. Kuistin katolla tekivät väliaikaisen pellityksen seinälle kun oli kuulemma tullut väärää mallia, en itse huomannut. Rännit tehty hienosti. Lumiestettä uupui oman laskelmavirheen johdosta 6m. Kävivät laittamassa iltasella kun saivat materiaalit.

Tähän mennessä kaikki hyvin, henkeä pidätellessä... Kyllä jotain tapahtuu vielä se on varma. Poikkeus vahvistaa säännön ja se totuus on pätenyt täällä päässä miltein 100% varmuudella.

Vesi on pysynyt ulkona, se kai katon tarkoitus pääasiallisesti, muu siitä eteenpäin on vain plussaa.

Hassua, mutta tavallaan munkin kattoremppa valmistui tänään. Vuosien ventan jälkeen löysin sopivat kaverit naputtelemaan otsalaudat (räystäslaudat ja tuulilaudat) paikoilleen ja tavallaan mun kattoremppa on nyt lopulta ohi.

No, lopullinen maali pitää vielä ensi kesänä vetää. Otsat tehtiin välimaalatusta puusta, ei pohjamaalatusta, eli joutavat hyvin kesää odotella.

Rännit ja kulkutiet multa vielä uupuvat, mutta ne kannattaa teettää vasta sitten, kun mun taloni matalan osan pellit uusitaan.
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä Ma Joulu 09, 2019 0:00

Puuhan kestää vaikka satoja vuosia kunhan se saa kuivua ja kastua sopivassa syklissä, väärillä maaleilla tai muilla käsittelyillä ne sitten pilataan.

Meitin nuo otsat ovat jotakuinkin kaiketi muutamia kertoja käsitelty jollain metodilla mutta toki kun pätkivät sitä niin raakapäätyihin sutaisivat sitten jotain maalia.

Julkkarilaudoitus on jonkunlaisen takuun piirissä mutta sopparissa lukee kertaalleen maalaus 18kk jälkeen. Saa nähdä keikkuuko tuuma jonkun nosturin nokassa v. 2022...

Hienoa Pvalila että katto vihdoin valmis! Verrataanko hintoja? Mä en vielä oikein voi mutta aika tarkkaan ollaan nyt tähän mennessä 11k€ pinnassa. Julma hinta 3:n päivän työstä mutta, tietänette että sisältyy työhön niin paljon muutakin.
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä Ma Joulu 09, 2019 0:40

Ihan vain vähän politiikkaa...

Suomi menossa pitkälti lakkoon, oli linnan juhlia jne. Sivusilmällä katsellut hallitusjuttuja. Samat tyypit hääräilevät näemmä. Piiri pieni pyörii. En mä osaa muuta sanoa kuin että minua hämmentää. Päättävät nuo kuitenkin aika isoista asioista. Oppositio toki hymisee mutta voisivat hekin olla huolissaan.

Tällainen tavallinen tallaaja katsoo aina vain vähän alta lipan ja ajattelee että häärätköön mitä häärää huomenna on kuitenkin taas työpäivä. Tuntuu vaan niin kovasti teatterilta tuo touhu, taas.
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä Ma Joulu 09, 2019 1:25

tuuma kirjoitti:Ihan vain vähän politiikkaa...

Suomi menossa pitkälti lakkoon, oli linnan juhlia jne. Sivusilmällä katsellut hallitusjuttuja. Samat tyypit hääräilevät näemmä. Piiri pieni pyörii. En mä osaa muuta sanoa kuin että minua hämmentää. Päättävät nuo kuitenkin aika isoista asioista. Oppositio toki hymisee mutta voisivat hekin olla huolissaan.

Tällainen tavallinen tallaaja katsoo aina vain vähän alta lipan ja ajattelee että häärätköön mitä häärää huomenna on kuitenkin taas työpäivä. Tuntuu vaan niin kovasti teatterilta tuo touhu, taas.

Meillä oli vanha vasemmistolainen pääministeri, josta ikä oli pessyt pois pahimman idealismin. Nyt meillä on nuori pääministeri, joka on vielä hieman enemmän vasemmalla ja jonka vihervasemmistolaisuus on vasta puhkeamassa uljaimpaan kukkaansa.

Lipponen oli mitä oli noin yksilönä mutta maan taloudelle retiisi teki terää: retiisihän on pinnalta punainen ja sisältä valkoinen. Sellainen oli myös Mooses.

Ei tässä nero tarvitse olla, että ymmärtää, miten tämä päättyy: maa ottaa velkaa enemmän kuin koskaan ennen.

Jokainen tietää, että meillä tarvittaisiin rakenteellisia uudistuksia. Niissä joku aina häviää.

Niitä tehdään vasta sitten, kun romahdus on päällä. Vanhaan aikaa suomalaisilla oli kykyä kestää kipua, pystyimme tekemään kipeitä päätöksiä. Nyt emme pysty vaan annamme asioiden ajautua kuilun partaalle ennen kuin pystymme toimimaan. Tai luultavammin ihan sinne kuiluun sisälle.

Kuvitelkaa, kuinka nykynuoret pärjäisivät talvisodassa: ovatko suomalaiset edelleen kokeneita eränkävijöitä? Onko heillä maatöiden karaisema vartalo? Kumman on sossusysteemi pehmeäksi pehmittänyt, suomalaiset vai venäläiset nuoret?
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä Ma Joulu 09, 2019 16:44

Mihin ihmeeseen perustuu olettamus, etteivät korot koskaan pomppaa ylös?

Jenkit ydinaseineen voivat noin ajatella, ja hehän ovat ottaneet lainansa omassa valuutassaan.

Yksi painokoneen rykäisy ja velka on maksettu pois. Ja sitten uutta valuuttaa kehiin, kun edellisestä on tullut jätepaperia.

Meillä ei ole ydinasetta eikä meillä ole edes omaa valuuttaa. Meidän on ihan oikeasti maksettava velkamme, emme voi kuitata sitä loputtomiin ottamalla uutta, nollakorkoista lainaa vanhan tilalle.

Mä kuitenkin kannatan lainan ottamista. Lainaraha on nyt halpaa, sitä kannattaa ottaa investointeihin. Mutta investoinnit ovat sellaisia juttuja, jotka oikeasti tuottavat kassaan rahaa. Meillä Suomessa on tapana kutsua investoinneiksi kaikenlaisia höpöhöpöjuttuja, joiden todellisia rahallisia tuotoksia ei välttämättä pystytä mitenkään mittaamaan. Itsepetos on valtava, kun ihminen kutsuu ihan selvää kulutusta investoinniksi.

"Investoi itseesi, hemmoittele itseäsi".
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä Ma Joulu 09, 2019 21:32

pvalila kirjoitti:Mihin ihmeeseen perustuu olettamus, etteivät korot koskaan pomppaa ylös?

Jenkit ydinaseineen voivat noin ajatella, ja hehän ovat ottaneet lainansa omassa valuutassaan.

Yksi painokoneen rykäisy ja velka on maksettu pois. Ja sitten uutta valuuttaa kehiin, kun edellisestä on tullut jätepaperia.

Meillä ei ole ydinasetta eikä meillä ole edes omaa valuuttaa. Meidän on ihan oikeasti maksettava velkamme, emme voi kuitata sitä loputtomiin ottamalla uutta, nollakorkoista lainaa vanhan tilalle.

Mä kuitenkin kannatan lainan ottamista. Lainaraha on nyt halpaa, sitä kannattaa ottaa investointeihin. Mutta investoinnit ovat sellaisia juttuja, jotka oikeasti tuottavat kassaan rahaa. Meillä Suomessa on tapana kutsua investoinneiksi kaikenlaisia höpöhöpöjuttuja, joiden todellisia rahallisia tuotoksia ei välttämättä pystytä mitenkään mittaamaan. Itsepetos on valtava, kun ihminen kutsuu ihan selvää kulutusta investoinniksi.

Olen jo tovin pohtinut missä viipyy lama? Ennen vanhaan niitä tuli ja meni ja sitten korjailtiin. Nyt sitten kai sukelletaan ja syvälle.

Raha on outo juttu. Sitä painetaan lisää ja joskus poltetaankin kai. Mä luulen että suurin osa on yhtä tietämättömiä kuin minäkin, etten vaan jaksa ymmärtää.

Sen ymmärrän jos kaikille pallon tallaajille jaettaisiin vaikkapa 1000€ niin kotvasen kuluttua, toisilla olisi paljon ja toisilla 0€. Se että jaetaan taas lisää pelimerkkejä että peli jatkuisi ja toisille ei tulisi paha mieli ei mene mun pieneen kaaliin.
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä Ma Joulu 09, 2019 23:15

tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Mihin ihmeeseen perustuu olettamus, etteivät korot koskaan pomppaa ylös?

Olen jo tovin pohtinut missä viipyy lama? Ennen vanhaan niitä tuli ja meni ja sitten korjailtiin. Nyt sitten kai sukelletaan ja syvälle.

Raha on outo juttu. Sitä painetaan lisää ja joskus poltetaankin kai. Mä luulen että suurin osa on yhtä tietämättömiä kuin minäkin, etten vaan jaksa ymmärtää.

Sen ymmärrän jos kaikille pallon tallaajille jaettaisiin vaikkapa 1000€ niin kotvasen kuluttua, toisilla olisi paljon ja toisilla 0€. Se että jaetaan taas lisää pelimerkkejä että peli jatkuisi ja toisille ei tulisi paha mieli ei mene mun pieneen kaaliin.

Eihän meillä ole vuoden 2008 jälkeen ollut kuin yhtä lamaa...

Mielettömällä lainaamisella ja rakentamiseen panostamisella saatiin aikaan se, ettei lama tuntunut lamalta samalla tavalla kuin edellinen lama silloin 90-luvulla. Mutta oikeasti maa nousi plussalle vasta Sipilän hallituksen loppumetreillä, kun nousukausi oli kansainvälisesti katsottuna lähes ohi.

Kreikkaa kaikki haukkuivat, kun se antoi itsensä sillä lailla vajota velkasuohon. Ei meillä suomalaisilla yhtään sen enempää itsehillintää ole.
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Projektit