Arviointiapua, linkki etuoveen

Juuri ostanut rintamamiestalon? Aikeissa hankkia rintamamiestalo? Mitä pitäisi ottaa huomioon?

Arviointiapua, linkki etuoveen

ViestiKirjoittaja aunetee päivämäärä Pe Loka 02, 2015 0:27

Kaipaan apua talon arvioinnissa.Tiedot on vielä laihat, kohta saadaan lisää infoa ja toivottavasti hyviä kuvia myös rakenteista.Ei ole siis tarjotttu vielä eikä kakat housussa niin sanotusti.
Voitteko Arvon Kokeneemmat jo näiden linkin kuvien perusteella arvioida jotain talon todellisesta kunnosta? Mitä juttuja kuvien perusteella erityisesti pitää syynätä?
Tiiämme, että remonttia tulee riittämään.
Henkilökohtaisesti en pidä tuosta keittiöstä, mutta se on pientä.
Olen vähän huolissaan tuosta katosta, että voiko tuolla olla tuuletus riittävä kun huoneet on niin korkeat?

http://www.etuovi.com/kohde/9531098?pos=1&sc=C3nnmp

Kiitän neuvoista jo etukäteen!
aunetee
Uusi jäsen

Re: Arviointiapua, linkki etuoveen

ViestiKirjoittaja Ruskolainen päivämäärä Pe Loka 02, 2015 18:45

Ei huoneen korkeus vaikuta tuulettuvuuteen ellei tuuletusrakoa ole laitettu umpeen. Huoneethan eivät ole edes korkeat, meillä suunnitteilla lähempänä 3 metriä :shock:
Kuvien perusteella ei pintojen kunnosta osaa sanoa paljoakaan, vähän on sumeita kuvia.
Taloa ainakin omasta mielestä kuvien perusteella kaipaa vaan asujia ja remonttia tekee jos tarvetta ilmenee. Miksi korjata sitä mikä on ehjä? Rahapussin saa tyhjäksi helpommallakin.
Pintamateriaalien maku voi tietenkin olla eri mutta itse en paljoa lähtisi heti suinpäin uusimaan ellei ole pakko.
Jos hirveä himo on uusia kaikki pinnat ja pelko perseessä että muuta ei niin mukavaakin voi löytyä niin kannattaa katsastaa halvempia kohteita.
Perusrakenteet ja lvipuolen tarkastaa ja ottaa huomioon niiden mahdollisen uusimistarpeen (viemärit, käyttövesi,salaojat jne.) ja jotain kustannusarvioita niin pääsee jo pitkälle.
Ruskolainen
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Harakka päivämäärä Ma Loka 05, 2015 9:29

Hei,

En ole ammattilainen, en edes lähellä sitä. Mutta näin maallikon silmään pistää heti kellarin seinien panelointi. Minua ainakin hurjasti kiinnostaisi tietää mitä on paneelin takana ja mitä on perusmuurin ulkopuolella. Samoin kiinnostaisi se, miten ilma vaihtuu vai vaihtuuko laisinkaan.

Kivan näköinen on ja Ruskolaisen kanssa olen samaa mieltä, että eihän tuossa pintaremonttiin kannattane eurojaan tuhlata. Toki vaatimuksensa ja mielipiteensä itse kullakin.
Harakka
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja lehmikangas päivämäärä Ti Loka 06, 2015 21:39

Kyllä tuo yläkerta minustakin näyttää siltä, että kunnollinen eristys ja/tai yläpohjan tuuletus puuttuu. Tämä siis kun katsoo päätyikkunoiden sijaintia kattoon nähden.
lehmikangas
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja lmfmis päivämäärä Ke Loka 07, 2015 13:24

lehmikangas kirjoitti: Tämä siis kun katsoo päätyikkunoiden sijaintia kattoon nähden.

Totta, samanverran tilaa ikkunan nurkan ja lappeen välissä sisä- ja ulkopuolella....kannattaa syynätä miten on tehty.
Käyttäjän avatar
lmfmis
Jäsen
Jäsen

Kotisivu: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430

Palaa alueelle RMT:n hankinta - kysy kokeneemmilta