Mitä mieltä olette?

Juuri ostanut rintamamiestalon? Aikeissa hankkia rintamamiestalo? Mitä pitäisi ottaa huomioon?

Mitä mieltä olette?

ViestiKirjoittaja hippiina päivämäärä Ke Huhti 27, 2016 20:47

http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/12871074

Ollaan käyty katsomassa tuota taloa moneen kertaan. Se kiinnostaisi kovasti. Meillä on kuusihenkinen perhe, ja tuossa olisi kyllä meille tilaa. Remonttia siihen tarvitsisi tehdä.. Kylpyhuonetta ei käytännössä ole, eli se pitäisi tehdä ja uudet lauteet saunaan + saunan seinä. Valurautaputket siellä on tod.näk., mutta ulkoa asti on uudet putket, kun on 90-luvulla liitetty kunnallistekniikkaan. Vieressä olevaan huoneeseen kellarikerroksessa tulisi paikka pesukoneelle, sinne pitäisi vetää putket. Lämmitysmuoto on öljy, maalämmön ajattelimme laittaa, sille hintaa tulisi n.22te. Lattiat yläkertaan ja alakerran kahteen huoneeseen (laminaattia?). Näkyvillä olevat lautalattiat haluan jättää, eli keittiöön ja toiseen yläkerran huoneeseen. Keittiöön uudet kaapit ja koneet. Tapettia seinään. Kaiteet rappusiin. Ulkovuori uusiksi ja tuulensuojat tai villaa. Salaojia ei ole. Yläkerran keittön ajattelimme tehdä huoneeksi yhdelle lapselle ja wc:n tehdä ylös, vesi sinne tulee jo valmiina. WC:lle olisi paikka keittiön vieressä olevassa kaapissa, joka on siis toisen huoneen puolella. Alakerran wc:n päivitys.. Patterit on vesikiertoiset ja ihan ok kunnossa. Ikkunat on vanhat, mut näkee niistä ulos. Vanhan asbestin poisto vesiputkista, menee rakenteiden läpi. Tälle tehty hinta-arvio +1000e.

Eli se mitä kysyisin viisaammilta ja kokeneimmilta.. Onko 60 000e realistinen remppalainan summa? Mitään luksusta emme tavoittele. Mies osaa tehdä lähes kaiken itse, putkihommissa ehkä tarvitaan ammattilaista (sitä sukitushommaa olen tutkinut) ja kaakeloinnissa (kylppäriin), miehen hermo ei sitä kestä. Myös maalämmön luonnollisesti asentaa ammattilainen. Ikkunat eivät ole mielestäni ekan rempan piirissä, eikä ulkovuori tämän kesän hommia. Salaojia ei myöskään heti varmaan tarvi laittaa, koska hyvin se on siinä pysynyt homeettomana ja kuivana jo monta vuosikymmentä ilmankin.. Mies ajatteli, et hän tekee vuodessa tuon rempan sisälle, mitä itse vähän epäilen. Mä ajattelen, et kolme vuotta.. Onko ihan liian positiivista?
hippiina
Uusi jäsen

Re: Mitä mieltä olette?

ViestiKirjoittaja lmfmis päivämäärä Ke Huhti 27, 2016 21:10

Maalämmössä on sitten liki kymppitonni ilmaa...kysy lisää tarjouksia osamitoitetusta pumpusta.

Aikaa jos on saatavilla, niin sitä pitää käyttää. Oma remppa täyttää kohta kakskymmentä vuotta :)
Käyttäjän avatar
lmfmis
Jäsen
Jäsen

Kotisivu: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430

Re: Mitä mieltä olette?

ViestiKirjoittaja rumar päivämäärä To Huhti 28, 2016 21:26

Minulla meni viime vuonna yläkerran yhden huoneen remppaan 5 kk:n (elo-joulu) illat ja viikonloput (yläpohjan lasivillat pois, ekovillat tilalle, tuuletus räystäiltä kuntoon, kahdelle sivukomerolle samat jutut, sisäpintojen laitto eli ei mitään ihmeellistä, mutta aikaa vaan palaa ja paljon). Tänä vuonna muita hommia ja ensi vuonna sitten loput yläkerrasta.
rumar
Jäsen
Jäsen

Palaa alueelle RMT:n hankinta - kysy kokeneemmilta