Suosikki akkuporakoneesi!

Ajatuksena kertoa mm. "järkevän" hintaisista tuotteista ja vinkeistä niiden hankintaan. Keskustelua myös tarjouksista ja käytetyn tavaran myyntipisteistä ja kierrätyskeskuksista.

Re: Suosikki akkuporakoneesi!

ViestiKirjoittaja Harry päivämäärä Ti Loka 26, 2010 16:07

http://www.powertoolworld.co.uk/144v-dr ... 0-kit.html

Näillä on tehty yksi iso remontti ja helposti voin sanoa että on parhaat koneet mitä itse olen käyttänyt. Kätevä tilata tuolta puoleen hintaan kotimaisiin verrattuna ja lähettifirma tuo kotiovelle. Ainoa asia on että laturi vaatii 3€ adapterin tai pistotulpan vaihdon.
Harry
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja smppa päivämäärä Ti Loka 26, 2010 19:38

Halpiskoneita on/on ollut muutama. Niissä on ärsyttävä piirre purkaa ajan mittaan itsekseen akku tyhjäksi, aina tarvi suunnitella käyttötarve ja ladata edellisenä päivänä valmiiksi.

Noin vuosi sitten kyllästyin, ja ostin Boschin. Olikohan PSR 12-2, 12 volttinen kahdella akulla.

Kaveri osti viikko sitten Robin Hoodista Hitachin paketin kahdella akulla, lampulla ja kärkisarjalla hintaan 99,-. Hyvän tuntuinen vehje, jos nyt olisi tarvetta niin ostaisin itse samanlaisen.
smppa
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja thhs päivämäärä Ti Loka 26, 2010 20:09

Ostin 2006 vuonna 10 eurolla Kraftin Maxi Makasiinista, että sain rempattua kerrostalokämppäni. Sama kone toimii ihme kyllä edelleen.
thhs
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Zaffodi päivämäärä Ti Loka 26, 2010 20:36

Viimeiset pari vuotta Festoolin 14,4V malli, en nyt muista mikä se oli. Centrotec istukkasysteemi on aivan loistava, kehotan tutustumaan. Ammattilaisen kone vaikka en ammatikseni noita asennushommia tee, aikaisemmin oli noita halvempia, paluuta ei ole.
Zaffodi
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja jiivasko päivämäärä Ti Loka 26, 2010 20:40

Mä käytin alkuun Panasonicia (+10 v sitten) ja sitten Boschia, molemmista pääsi isoja reikiä kairatessa savu sisältä karkuun - ihan hyviä nekin olivat. Nyt olen nelisen vuotta vääntänyt DeWaltilla jasen kolmella akulla - ihan jees sekin. Li-akkuisia, normaali + iskevä väännin -settejä olen kyllä jo sillä silmällä katellut ;)
jiivasko
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja miksei päivämäärä Ti Loka 26, 2010 20:52

Vanha panasonic vuodelta -96 sai vielä toimia apukoneena kun raskaammat hommat dewaltin 18 voltin laitteella tein. Niin oli pana kunnossa, uusinkin akku vuodelta -99 niin ei saanut toista tyhjäksi kun oli laturissa valmiina täysinäinen. Kyseessä oli puhdasta ruuvaamista, levyt oli asennettuna paikoilleen ja pitkiä ruuveja.
miksei
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja warixenjalka päivämäärä Ke Loka 27, 2010 7:11

Ostin vastikään 18V Hitachin ja olen ollut todella tyytyväinen. Vääntöä on kuin pienessä savolaiskylässä. 13 mm istukka, jolloin vanha rasiaporakin sopii. Samoihin akkuihin käy sitten useampikin vehje kun tulee tarvetta ostaa. Akkujen kestosta en kylläkään osaa vielä sanoa kun on tosiaan vasta pari kuukautta ollut.
- Puolihullu varttisavolainen -
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja zhikuli päivämäärä Ke Loka 27, 2010 12:45

Eka akkukoneeni oli 12v Makita MXT 6319 3Ah akuilla. Kolme vaihdetta ja tehoa riittävästi. Miinuksena iso koko ja Ni-Mh akut ei kestänyt. pari akkuu kyykäs kai pakkasesta ja pari ylikuormituksesta :-) Tän koneen kumppeneiks hankin samoille akuille iskevän- ja nauharuuvari. Molemmat tosi hyviä! Levyjen ruuvaminen nauharuuvarilla oikeen nautinto!
Uusia akkuja ostin näihin suoraan Kiinasta(e-bayn kaut), ja ne on ollut hyviä ja suhta halpoja.

Nyt olen siirtynyt Makitan 18v litium koneisiin. Akkupora/ruuvari bdf452 jossa 2-vaihdetta. Hinta-laatusuhteeltaan hyvä kone. Pelkkä runko tais olla n.130e sis. alv. Muita litium koneita: Radio (aina päällä kun teen jotain), puukkosaha, käsisirkeli (korvaamaton vehje!+tähän vielä metalliterä), pulttipyssy (230nm), nauharuuvari (ruuvinsyöttö tökkii enemmän ku vanhassa), lamppu. Akkuja mulla on 5kpl ja latureita 2kpl. 4llä akullakin pärjää hyvin (1hukassa).
Muutkin sähkötyökalut on enimmäkseen Makitaa. :mrgreen: smiley_074 (huom. hymiöiden väri) :mrgreen:
zhikuli
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Zaffodi päivämäärä La Loka 30, 2010 21:03

Zaffodi kirjoitti:Viimeiset pari vuotta Festoolin 14,4V malli, en nyt muista mikä se oli. Centrotec istukkasysteemi on aivan loistava, kehotan tutustumaan. Ammattilaisen kone vaikka en ammatikseni noita asennushommia tee, aikaisemmin oli noita halvempia, paluuta ei ole.

Kah, se muuten on TDK 15.6 eli 15,6 volttinen
Zaffodi
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja vesahy päivämäärä La Loka 18, 2014 18:35

Nyt se mun Boschini ainoa jäljellä oleva akku alkaa olla finaalissa ja vaikka ajattelin viedä sen kennotettavaksi, niin kurkkailin jo uudempaa kalua. Tämmöinen osui silmiin ja kun se mahtuu juuri budjetin ylärajan alapuolelle, niin voisi hyvinkin olla seuraava porakoneeni. Onko tähän kommentteja tai peräti ehdotuksia =paremmasta vaihtoehdosta, otaen huomioon sen, että likviditeeti ei salli yli kahdensadan ostoksia? Paitsi jos joku ihan ihmelaite löytyy niin ehkä pikkuisen yli.

http://www.virtasenkauppa.fi/tuotteet/s ... porakoneet
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Käyttäjän avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja ossis päivämäärä La Loka 18, 2014 20:12

Eiköhän tuo bosch ole ihan soiva peli, jos käyttöön sopii, mutta onko tarve noin järeään laitteeseen?
Itse ostin puoli vahingossa remontin alussa Makita 10.8v pora/iskeväväännin setin ja tyytyväinen olen siihen ollut. Pieni koko tuo käyttömukavuutta ja tehoja on löytynyt riittävästi. Ainoa rajoite on ollut 10mm istukka josta johtuen hommasin isomman Makitan rinnalle. Silti perusväännöissä ja porauksissa on lähtökohtaisesti tuo pienempi kone aina käytössä.
Kyseessä siis tämä setti: https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... sarja#spca
Boschilta löytyy samanmoinen.
ossis
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja vesahy päivämäärä La Loka 18, 2014 20:26

Jos unohdetaan se, että olen syntymästäni asti ollut suuruudenhulle, niin kyllä koneessa pitää olla sen verran vääntöä, että satamillinen ruuvi uppoaa oksaiseen kohtaan. Ja kyllä siihen viereen voi silti pienemmän vääntoimen hankkia.

Ja niin, kiitos vinkistä, pannaan harkintaan.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Käyttäjän avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Markku&Rintsikka päivämäärä La Loka 18, 2014 22:49

Makitan koneisiin olen ollut tyytyväinen. Onneksi tuli ostettua ennen kuin ostin ritsikan (ja ennakkoperintönä saatuja). Nyt ei olisi varaa.... :evil:
Rintsikka asuja jo vuodesta 2005. Noin 200m2 kolmessa kerroksessa, on siinä sinkulla siivoamista.
En minä mikään utelias ole .... een
Markku&Rintsikka
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Markku&Rintsikka päivämäärä La Loka 18, 2014 22:50

Markku&Rintsikka kirjoitti:Makitan koneisiin olen ollut tyytyväinen. Onneksi tuli ostettua ennen kuin ostin ritsikan (ja ennakkoperintönä saatuja). Nyt ei olisi varaa.... :evil:

Ja kiintolenkki avaimissa Kamasa on ehdoton ykkönen minulla. (ja räikkäsarjassa)
Rintsikka asuja jo vuodesta 2005. Noin 200m2 kolmessa kerroksessa, on siinä sinkulla siivoamista.
En minä mikään utelias ole .... een
Markku&Rintsikka
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä La Loka 18, 2014 23:53

Kolmen :shock: halpurin jälkeen halvin sininen Bosch eli joku noista jo yllämainituista. Li-Ion olisi toki parempi tänne kun niin harvoin remppaa mutta kyllä nuo 2xNiCd riittänee, kunhan lataa ennakkoon ennenkuin inspiraatio iskee...

Paljon jos joutuu ruuvaamaan niin ihan tavallinen ikivanha sähköporakone on ykkönen, ei lopu vääntö kunhan muistaa sähkölaskut maksaa :-)
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Hankintavinkit