Tuhkaimuria ostamassa

Ajatuksena kertoa mm. "järkevän" hintaisista tuotteista ja vinkeistä niiden hankintaan. Keskustelua myös tarjouksista ja käytetyn tavaran myyntipisteistä ja kierrätyskeskuksista.

Re: Tuhkaimuria ostamassa

ViestiKirjoittaja ranch_k&k päivämäärä Su Marras 06, 2016 0:20

Mulla on k-raudan halpis tuhkaimuripönttö. Kyllä sillä parin takan tuhkat plus hellan kerran jonka jälkeen tyhjentää ja putsaa suodattimen.

Nuohooja tossa kävi ja taisi olla clen(?) merkkinen raksaimuri, pari suodatinta kuulemma päällekkäin ja parin vuoden välein tarttee vekotin uusia.
ranch_k&k
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja lmfmis päivämäärä Su Marras 06, 2016 10:53

Itse ostan seuraavana akkukäyttöisen imurin. Nyt käytössä sellainen esierottelupönttö, joka kyllä toimii hyvin mutta on rasittavan kömpelö...

Onko joku nähnyt sellaista?
Käyttäjän avatar
lmfmis
Jäsen
Jäsen

Kotisivu: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430

ViestiKirjoittaja Labyrint64 päivämäärä Su Marras 06, 2016 11:16

Kaikkien välierottelupönttöjen ja tuhkaimurien jälkeen olen todennut kätevimmäksi metallisen ämpärin ja kauhan jolla tuhka nostetaan astiaan. Niin takassa kuin saunan kiukaassakin. Jossain vaiheessa ämpäri täyttyy liikaa että sitä voisi kallistaa ja tällöin tuhkaa joutuu valuttamaan astiaan. Tässä vaiheessa voi hieman pölistä.
Vielä kun saisi tuon jotenkin eliminoitua.

Tässä tavassa on helppoutta ettei tarvi vetää sähköä tuhkaimurille tai kaivaa sitä kaapista. Tuhkaämpäri on ikään kuin sisustustuote takan vieressä. Eikä tarvi myöskään kaivaa keskuspölynimurin letkua ja sitä rumaa esierottelupönttöä jostain. Tuhka kannattaisi ottaa pois joka lämmityskertaa ennen ja siksi sen operointi olisi oltava mahdollisimman helppoa.
Labyrint64
Jäsen
Jäsen

Edellinen

Palaa alueelle Hankintavinkit