hankinta vinkkejä kompressorii ja jiirisirkkelii

Ajatuksena kertoa mm. "järkevän" hintaisista tuotteista ja vinkeistä niiden hankintaan. Keskustelua myös tarjouksista ja käytetyn tavaran myyntipisteistä ja kierrätyskeskuksista.

hankinta vinkkejä kompressorii ja jiirisirkkelii

ViestiKirjoittaja jazardi päivämäärä Ti Loka 13, 2015 11:22

Terve, vast ikään muutettiin vm. 29 mummon mökkiin ja pitäis vähä remonttia tehdä ja autonlaittoresursseja parannella. Nyt olis enne talvee tehdä pihasauna/autotalli rakennukses olevast vanhast ulkohuussista tehä kompura koppi ja pien varasto. Hommana ei nyt olee enää ihmeellinen vähä eristeitä lisää ja ja joku 5 neliöö lautaa lattiaa.
Itse hankintoihin ja kysymyksiin, pitäis jiirisirkkeli hommaa satunaiseen käyttöön (nyt kompura koppi, jossain vaiheessa uutta saunaa, tallin laajennusta jne) ni oon tos kaupois pyöriny ja miettiny jiirisirkkelii liu'ulla ja mones paikkaa on tullu metabo vastaan 200e ja sit jotain halpiksii sen alle, matrix, deuzer, et mikäköhä sit olis hyvä ja onks toi metabokaa mistää kotosi? Vai kannattaisko vaa kysellä takuu aikoi ja ottaa se mis on enite takuuta?
Ja sit kompura hommaa, työkaluina siihen löytyy runkonaulainta, pulttipyssyy, pikku rälläkkää, maaliruiskuu. Ja tosiaan paljo autohommii teen mis paineilmaa tarvii maalailen harvemmin mut olis sitäki kiva harjotella. Ja vertailukohteena on isä uko kompura mil olen aikaisemmi kyseisiä juttuja tehny ja se on 3heppane v kone ja 25l säiliöl. Joten oon sellast ettiny mut 50litrasel säiliöl. Ja nyt olis melkee kaks vaihtoehtoo jäljel joko puu ilon aicon 200e http://tuontitukku.fi/tuote/kompressori ... 773758232/ linkki ei valitettavasti oo puu ilon sivuille kun netist sitä ei löytyny. Ja toine vaihtoehto herkules bauhaussist 5 vuode takuul http://www.bauhaus.fi/kompressorisetti- ... 10-50.html näissä ny ei sit paljoo muuta eroo oo kuin takuu aika hinta ja herkulekses on parempi maximi työ paine. Mielipiteitä ja muita vaihtoehtoi?
jazardi
Uusi jäsen

Re: hankinta vinkkejä kompressorii ja jiirisirkkelii

ViestiKirjoittaja lmfmis päivämäärä Ti Loka 13, 2015 11:47

Näissä voi mennä halvalla tai kalliilla. Siinä välissä on paljon maastoa...

- Starkin katkasusirkkeli on 99, 3 vuoden takuu, ja hoitaa kaikki hommat, mutta pitää kiljuvaa ääntä ja käynnistyy potkasemalla.

- Samoin sellainen 99 eur naulaussarjan pikkukompura pitää jumalatonta meteliä - mutta hoitaa kaikki tarpeet. Hyvä tuotto on. Ja saa sen naulaimen kaupan päälle.

:-D
Käyttäjän avatar
lmfmis
Jäsen
Jäsen

Kotisivu: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430

ViestiKirjoittaja jazardi päivämäärä Ti Loka 13, 2015 12:20

Näihä se on ei vaa huvittais kättä lyödä paskaan et olis se kiva ku toimis jokuse vuode ilma leikkimistä. Käytettynäki kelpais mut ei kukaa haluu luopuu jos hyvä löytäny :D
jazardi
Uusi jäsen

ViestiKirjoittaja ossis päivämäärä Ti Loka 13, 2015 12:27

Itse ostin viimeistelytöihin tuommoisen satasen herkuleksen kompuran.
Pitää kovaa meteliä ja on siinä rajoilla jaksaako perässä raahata, mutta toimii ja korvatulpat on kuitenkn päässä joten ei metelikään liikaa haittaa.

Isompi varmaan ajaa asian autotallissa, mutta vielä vähemmän semmoista jaksaa naulaimen kanssa siirrellä kohteesta toiseen.
ossis
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Ruskolainen päivämäärä Ti Loka 13, 2015 22:34

Jos ei kompuran käynnistystä halua kokoaikaa kuunnella niin 50 litrainen minimissään. Hiljaisuus maksaa niissäkin.
Jiirisirkkeleitä on kahta mallia, hyviä ja huonoja. Hinta kulkee aika hyvin käsi kädessä. Toki halvallakin saa aikaan. Terästä aina on viimeistään kiinni.
Ruskolainen
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja lehmikangas päivämäärä Ke Loka 21, 2015 22:05

Itse olen kompensoinut pahaäänistä kompuraa pitkällä letkulla. Kummasti auttaa kun pärisee kulman takana tai eri huoneessa ja ovet vain rakosallaan.

Jiirisahana löytyy Makitan kone. Aluksi tuntui oikein sopivalta monessa mielessä, mutta löystyy vissiin säädöt ajan mittaan ja jiirikulmat ei ole oikein. Tiedä voisko tuota jotenkin kalibroida.
http://www.makita.fi/tool/14934/LS0714L.html
Ja sanoisin että se jiirisahan pöytä tai pukki tms on ihan ehdoton olla mukana. Tekee puolet siitä käyttömukavuudesta.
lehmikangas
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Järveläinen päivämäärä Su Marras 15, 2015 23:33

Kehun edelleen estoitta Metabo KGS 216 -liukujiirisirkkeliä. Aivan erinomainen laite monessakin suhteessa. Toisin kuin esim. 2 x kalliimmalla DeWaltilla (joka voitti tämän TM Rakennusmaailman vertailussa hiuksenhienosti), tällä katkoo suoraan 300 mm leveää tavaraa (ja siten myös 45° kulmassa yli 200 mm leveää). Näppärää vaikka parkettia asentaessa.
Ainoa keksimäni heikkous on viivalaser, joka ei kauan jaksanut toimia.
Itse kun tekee, niin saa juuri sellaisen kuin sattuu tulemaan.
Järveläinen
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja PanuP päivämäärä Ma Marras 16, 2015 16:50

Makitan jiirisahoihin ei parane sekaantua, kuten edellä todettu, kulmat lakkaa pitämästä paikkaansa ja kaupan päälle alumiinivaste ei kestä yhtään iskua. Ja takuu ei korvaa.

itsellä Boschin liukujiiri, hinta alle 500 ja mukana tuli sivupöydät. Ei mitään pahaa siitä oo sanottavaa ainakaan mulla ja käytettyäkin on jo tullut varsin paljon.

kompuroihin en ota kantaa, kaikki on toimineet ja lopulta hajonneet. Makitan pikkukompura on kyllä mukavan kevyt ja hiljainenkin, mutta ei taida runkopyssylle tuotto riittää.
Käyttäjän avatar
PanuP
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja warixenjalka päivämäärä Ke Marras 18, 2015 17:04

Mullakin Boschin liukujiiri (n. 5 v vanha), eikä siinäkään suorakulma ole suorakulma. Heittää noin 1½ astetta. Muuten pelannu hyvin. Terä pitäis vaihtaa uudempaan...
- Puolihullu varttisavolainen -
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja vesahy päivämäärä Ke Marras 18, 2015 22:33

Mulla on ikilainassa kaverille tarpeettomaksi käynyt Elekro Beckum, taitaa olla Elun edeltäjä, ainkin parikymmenvuotias ja aina vaan pelaa. Jos terä on suora, niin sen teroitus on selvästi halvempi kuin uusi kunnon terä. Ainoa haitta tuntuu olevan julma paino.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Käyttäjän avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen

Palaa alueelle Hankintavinkit