Uraruuvit

Ajatuksena kertoa mm. "järkevän" hintaisista tuotteista ja vinkeistä niiden hankintaan. Keskustelua myös tarjouksista ja käytetyn tavaran myyntipisteistä ja kierrätyskeskuksista.

Uraruuvit

ViestiKirjoittaja Tindelitinda päivämäärä Ke Helmi 17, 2016 23:38

Nyt kun näitä vanhoja ikkunoita ja ovia ja muita kalusteita entisöidään/korjailaan, pyritään tietysti ruuvitkin laittamaan ajan mukaisesti. Tarkoitan siis näitä pallo- linssi- ja upotuskantaisia uraruuveja.
Mistähän niitä saisi hankittua? Nykyrautakaupassa on vain risti- ja torx-kaltaisia. Rakennusapteekin kirjassa ja nettisivuilla on jotakin vanhan mallisia, mutta ei tietenkään kaikkia (lue: juuri niitä tarvittavia) kokoja...

Olisiko palstan lukijoilla hyviä vinkkejä asiaan?

Terv. J-V
Tindelitinda
Jäsen
Jäsen

Re: Uraruuvit

ViestiKirjoittaja Jusku päivämäärä To Helmi 18, 2016 6:44

Porvoon Wanha Rautakauppa, siellä on iso valikoima ruuveja, heloja ym. Raahesta vähän kaukana, mutta jos oikeanlaiset löytyy, niin eiköhän nuo lähetä. Maksupuoli sitten vähän hankala, kun hyväksyvät vain käteisen, siis ainakin liikkeessä asioidessa.
Jusku
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja maenjuh päivämäärä To Helmi 18, 2016 10:13

Helsingin Ruuvikulma. Sieltä saa vaikka millaista ruuvia. Ei ole tosin ihan Raahen lähiseudulla. Ja korttimaksukin käy. Postittamisesta en osaa sanoa, mutta eiköhän tuollaisista euroilla selviydy.

Sivumennen: minulle korttimaksumahdollisuuden puuttuminen jostain kaupasta on indikaatio siitä, että paperihommat saattavat olla muutenkin huonolla tolalla. Voi olla, että erehdyn jälleen.
maenjuh
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Jusku päivämäärä To Helmi 18, 2016 10:25

maenjuh kirjoitti:
Sivumennen: minulle korttimaksumahdollisuuden puuttuminen jostain kaupasta on indikaatio siitä, että paperihommat saattavat olla muutenkin huonolla tolalla. Voi olla, että erehdyn jälleen.

Käsittääkseni Wanha rautakauppa yrittää olla sellainen kauppa, joita oli viime vuosituhannella, jolloin mitään pankki- ja maksukortteja ei ollut. Imagosyistä siis. Itse en usko paperihommien olevan yhtään keskimääräistä huonommissa kantimissa. Aina siellä asioidessani olen saanut esimerkiksi kassakuitin, joten veroja yritys tuskin kiertää. En ole koskaan myynyt sinne mitään, joten en tiedä saako silloin kuitin.
Jusku
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja rumar päivämäärä To Helmi 18, 2016 22:28

Vantaan Bauhausissa on ollut joitakin kokoja uraruuveja sähkösinkittynä (kirkas). Raahea lähin Bau lienee Oulussa, en tiedä valikoimasta?
rumar
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja vesahy päivämäärä Pe Helmi 19, 2016 10:59

Jusku kirjoitti:
maenjuh kirjoitti:

Käsittääkseni Wanha rautakauppa yrittää olla sellainen kauppa, joita oli viime vuosituhannella, jolloin mitään pankki- ja maksukortteja ei ollut. Imagosyistä siis. Itse en usko paperihommien olevan yhtään keskimääräistä huonommissa kantimissa. Aina siellä asioidessani olen saanut esimerkiksi kassakuitin, joten veroja yritys tuskin kiertää. En ole koskaan myynyt sinne mitään, joten en tiedä saako silloin kuitin.

Maksupääte on sen verran kallis kapine hankkiä ja käyttää, että esimerkiksi käyttämäni parturi sanoi, ettei hänen sellaista kannata hankkia. Ja kun toissa kesänä autoilin Saksassa ja Itävallassa, niin kortin käyttö oli yllättävän hankalaa, vaati yleensä isonpuoleista ostosta ja aika monessa paikassa sitä mahdollisuutta ei ollut lainkaan. Laitteen kalleuteen sielläkin vedottiin.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Käyttäjän avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Tindelitinda päivämäärä Pe Helmi 19, 2016 12:05

Kiitoksia vihjeistä - näyttää siltä, että täytyy tehdä lista kesäloman reissua varten :cool: ...nuo eteläisemmän Suomen kierrätysliikkeet ainakin täytyypi katsastaa.
Niin, eihän tämä Raahe missään kaukana kaikesta ole (toisin kuin mökkimme käsivarressa) - mutta niin vain muualle aina on suunnattava jos jotain tahtoo. Ennakointi - se on avain näihinkin ongelmiin :roll:
Eilen tuli käytyä Oulussa, josta Rakennustarvikekirpparilta (kyllä, sellainenkin siellä on!) sain mukavan kokoisen pussillisen sekakokoisia uraruuveja. Hintakin tuntui sopivalta, pussillinen ruuveja sekä pari isoa ovensaranaa, yht. 5e.
No, nyt seuraavalle hakijalle ei sitten enää ruuveja olekaan :lol:

Joskus muuten on tullut mieleen, että olisi hauska tehdä lista siitä, mistä eri paikoista kaikki uusioremonttitarpeet on kerätty; ovet, lukot, ikkunat, lattialankut, hellat, kalusteet jne...Listasta tulisi ihan loputon, jos siihen kirjattaisiin myös ruuvit... :lol:

Terv. J-V
Tindelitinda
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja kortexx päivämäärä La Helmi 20, 2016 1:39

Se on varmasti kallista pitää laitetta jolla maksetut maksut joutuu tilittämään verottajalle.
kortexx
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja A13 päivämäärä La Helmi 20, 2016 7:02

Pieni valikoima uraruuveja on myös Domus Classicassa http://www.domusclassica.fi, ja heillä on verkkokauppa. Mitä en ole sieltä löytänyt, niin olen soittanut tältä foorumilta aikoinaan saamani vinkin perusteella yritykseen nimeltä Baltic Bolt http://www.balticbolt.fi, joka on hyvin ystävällisesti ja palvelualttiisti hankkinut ja lähettänyt minulle niin uraruuveja kuin muitakin erikoisruuveja. Lähetyskulujen ja vaivannäön säästämiseksi kannattaa tietysti miettiä kaikki koot ja laadut, mille olisi lähiaikoina tarvetta.
A13
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja vesahy päivämäärä La Helmi 20, 2016 12:12

Menneen maailman tavaroita löytää Viron toreilta, sieltä löytyy edelleen kauppiaita, joiden tavarapöytiä tonkimalla voi löytää ties mitä mielenkiintoista. Tallinnan rautatieaseman takana on tori, jossa ainakin vielä jokin sika sitten oli parikin mm. käytettyjä lukkoja myyvää pikkukauppaa.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Käyttäjän avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja markokoo päivämäärä La Helmi 20, 2016 12:55

vesahy kirjoitti:Tallinnan rautatieaseman takana on tori, jossa ainakin vielä jokin sika sitten oli parikin mm. käytettyjä lukkoja myyvää pikkukauppaa.

Eli google mapsin termein "balti jaama turg". Onkos tietoa aukioloajoista / muuten vinkkiä minä päivinä kannattaa poiketa? Voisi ensi viikolla säätää aikataulua siten että poikkeisi vaihteeksi siellä (taas heti reilun vuosikymmenen jälkeen).
markokoo
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja vesahy päivämäärä Su Helmi 21, 2016 22:45

Näyttää olevan maanantaista perjantaihni 9-18, lauantaisin ja sunnuntaisin 9-17. Osta sitten samalla suolakurkkuja!

http://www.visittallinn.ee/fin/matkailija/nae-koe/nahtavyydet/pid-176707/balti-jaama-turg-aseman-tori
Käyttäjän avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Leksa päivämäärä Ke Helmi 24, 2016 0:19

Ehdottomasti kannattaa kääntyä Porvoon vanhan rautakaupan puoleen. Kyllä jää bauhausin yms valikoimat toiseksi. Onnistuu tilaaminen ja maksaminen sähköisesti. Eikä maksa kuten Domuksella.

Ja mitään omia lehmiä ei ole ojassa. Olen vain tyytyväinen asiakas....
Leksa
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja jyrsija päivämäärä Ke Touko 25, 2016 14:41

Tuolla on jotain (etsi suoraura sanalla):

http://www.ruuvi.net/index.php

Porvoon wanhassa rautakaupassa on kyllä tuota tavaraa mutta se lafka on niin sekaisin että joudut kyllä menemään itse paikalle etsimään jotain, koska omistaja ei aina itse muista mitä sieltä löytyy ... :lol:

On pitänyt itse etsiä se hyllystä ... :lol:
jyrsija
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja jyrsija päivämäärä Ke Touko 25, 2016 14:47

jyrsija kirjoitti:Tuolla on jotain (etsi suoraura sanalla):

http://www.ruuvi.net/index.php

Porvoon wanhassa rautakaupassa on kyllä tuota tavaraa mutta se lafka on niin sekaisin että joudut kyllä menemään itse paikalle etsimään jotain, koska omistaja ei aina itse muista mitä sieltä löytyy ... :lol:

On pitänyt itse etsiä se hyllystä ... :lol:

Niin ja ebay, siellä on myös kaikkea kivaa:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=fl ... s&_sacat=0

Ruotsissa vaikka mitä, itsekin löytänyt siellä suoraan paikallisen rautakaupan hyllystä pieniä messinkisiä ns vanhanajan ruuveja:
http://www.nackabyggnadsvard.se/c/besla ... midd-spik/
http://www.klassiskabyggvaror.se/index. ... F6rs%E4nkt
jyrsija
Jäsen
Jäsen

Seuraava

Palaa alueelle Hankintavinkit