Olen ihan kädetön käsillä tekemisessä, sen siitä saa, kun kasvattajat suojelee niin ettei vaan mitään satu ja ettei vaan mitään vaarallista ole käsillä, kuten puuntyöstövälineitä.
No ei siinä mitään, rakentelee ja askartelee vaikka pannunalusia tai mitä tahansa pientä ja kas kummaa kun sitä paljon paremmin onnistuu sitten isommatkin rakennelmat, käsien kun pitää vaan tottua sen puun muokkaamiseen eikä ne totu tekemättä, sellaista olen huomannut. Teoreettinen tieto on ihan kivaa, mutta vaikka teoriassa tietoa onkin, niin kovin paljon sitä tietoa on sitten sellaista joka vaan tuntuu tulevan tekemällä, vähintään se, että saa kädet tottelemaan sitä loistavaa visiota joka mielessä siintää.
En tosin yhäkään osaa sahata suoraan, mutta kyllä se jo suorempaan sujuu kuin ennen, kas kun olen jopa ymmärtänyt, että apuvälineiden käyttö ei ole kiellettyä, jos ostaisi parit puristimet, niin kummasti helpottuisi hommat, rimaa kun käyttää ohjurina ja peukkua puristimena, niin se kai vaikuttaa hieman lopputulokseen?
Ostin muutaman kympin Mag storm kuviosahan, ehkä se ei ole paras mahdollinen, mutta omissa tarpeissani vallan riittävä on ollut, pitäisin moista yhtenä tärkeimpänä välineenä, lähinnä siksikin, kun sahaaminen on tuollaisella niin helppoa, että sitä tulee tehtyäkin kaikenlaisia juttuja puusta, joka muutoin jäisi tekemättä.