Kaakelimaalia kellarikylppäriin?
Kaakelimaalia kellarikylppäriin?
Kellarin 80-luvun suihkutila on ruvennut särkemään esteettistä silmää vähän liikaa. Erityisesti seinien nuhjuiset savumarmorilaatat. Noin muuten tila ajaisi asiansa vielä vähintään pari vuotta eikä juuri nyt huvittaisi massiiviseen ja kalliiseen remppaan ryhtyä. Voisikohan seinät maalata kaakelimaalilla? Kestävyydestä ei ole tietoa mutta laattojen vaihto on joka tapauksessa jossain vaiheessa edessä. Mietin lähinnä sitä, onko tuolla maalilla jotain katastrofaalisia vaikutuksia seinään noin kosteusteknisesti - sisäänpäin kuivumista tuskin enää tapahtuu kun saumatkin maalaa yli. Tällä hetkellä vesieristyksiä tuskin on eikä seinä muutenkaan erityisen tiivis. Yksi lyhyehkö seinänpätkä on maanvastainen, ulkopuolella salaojat. Nyt seinän alaosassa vaihtelevassa määrin kosteutta, ei mitenkään älyttömästi (suurimmalta osin alle 50%) joten ainakin joidenkin alan ihmisten mukaan vesieristeen voisi seinään laittaa. Jos sellainen on siihen joka tapauksessa tulossa, kai sitten kaakelimaalilla voisi "tukkia" seinän jo vähän aikaisemmin...? Kun ei tiijä mutta silmiä särkee!
Re: Kaakelimaalia kellarikylppäriin?
Minulla on kaakelimaalilla maalattu saunan seinä ja kestänyt on. Rasitusta siis on, mutta muuten seinään ei kyllä kosketa tai mitään. Laitoin varmuuden vuoksi alle vielä tartuntapohjamaalia.
Värivaihtoehtoja on vähän. Itse en osannut valita mustan ja harmaan välillä, joten nyt seinässä on molempia.
Kaakelimaali on tarkoitettu maalattavaksi saumojen yli, että tuskin se kovin suurta tuhoa saa aikaan. Kalvon se toki luo, mutta ei se täysin vesitiivis voi olla.
Lattiaan kaakelimaali ei sovellu.
Värivaihtoehtoja on vähän. Itse en osannut valita mustan ja harmaan välillä, joten nyt seinässä on molempia.
Kaakelimaali on tarkoitettu maalattavaksi saumojen yli, että tuskin se kovin suurta tuhoa saa aikaan. Kalvon se toki luo, mutta ei se täysin vesitiivis voi olla.
Lattiaan kaakelimaali ei sovellu.
Re: Kaakelimaalia kellarikylppäriin?
Päivitetäänpäs tätä aihetta jos jollakin on asiasta kokemusta..:)...