http://saituri.org/forum/1-000-000-euro ... llistujat/
Vaan mitäpä sitä köyhä rahalla tekisi? Jos sitä rahaa olisi, niin sittenhän ei voisi enää julistaa olevansa köyhä
Ei mitään järkeä... Hyvä jos itse saa euron-puolitoista sivuunHutC kirjoitti:Kävinpä lukemassa saiturin sivuilta ihmisten säästökampanjoista ja aika hiljaiseksi veti kun tajusi, että jotkut tosiaan voivat laittaa tuollaiset tonnin-puolitoista sivuun kuukausittain. Onkohan tässä ok-asumisessa mitään järkeä kun kaikki "irtoraha" mikä sattuu löytymään, menee johonkin kämpän nurkkaan (tämä lause on kirjoitettu kieli poskessa)?
http://saituri.org/forum/1-000-000-euro ... llistujat/
Vaan mitäpä sitä köyhä rahalla tekisi? Jos sitä rahaa olisi, niin sittenhän ei voisi enää julistaa olevansa köyhä

Jos asenne on tosiaan tuo, että pelkät napanöyhtälaamapaitahipit käyttää kestovaippoja ja ostaa lapsilleen vähän käytettyjä kosteussuojahaalareita ja goretex-kenkiä kirpparilta murto-osaan tuossa yllä mainituista hinnoista siinä missä "normaali lapsiperhe" ostaa kertakäyttövaippansa ja muut vermeensä kaupasta, niin ei ehkä kannata ihan kauheasti silloin valittaa rahanmenosta - omia valintojahan nuo on ja jos haluaa rahat noin käyttää niin luulisi, että sitä on sitten tyytyväinen omiin kulutuspäätöksiinsä. Mikään pakkorakohan tuo ei ole - lastenvaatteet ja -tarvikkeet on niitä harvoja asioita, joissa kierrätys oikeasti toimii ja rahaa voi säästää mittavia summia kaiketi siihen asti kun lapsi on niin iso, että sen sosiaalinen asema alkaa vaatia pakasta vedettyjä merkkikuteita. Ja sekin on vaan meidän aikuisten kollektiivista hölmöyttä. Kestovaippojen osalta netissä on monia laskelmia siitä, miten paljon edukkaampaa niiden käyttö kaikkine hankinta-, pyykkäys- ja kuivatuskustannuksineenkin on - ja niitäkin voi ostaa käytettyinä ja myydä edelleen kun käyttäjät siirtyvät potalle. (Ja minä käyn töissä ja hoidan silti meillä tuon kauhean ja vaativan ja aikaavievän ja kuluttavan vaipparuljanssin ja ehdin silti joka ilta roikkua täällä ihan riittävästi, niin että se kestovaippojen työläyskin on markkinamiehen keksimä emävalhe.)Vaipat 50e/kk, päivähoitomaksut 200e per mukula, kosteussuojahaalarit 100e/kpl (2kpl/mukula/talvi), goretexkengät 100e/pari, luistimet, hiihtimet, polkupyörät, lelut...
Tokihan kunnon hippi järjestää niin että akka on kotona paljasjaloin, mukuloilla käytetään kestovaippoja (pyykkikonehan toki käy pyhällä hengellä ja pyykit kuivuu ilmatteeks kellarissa), lapsille kehrätään laamapaidat napanöyhdästä ja huopatossuilla se mummukin kouluun meni jne. Mutta noin niinkuin normaali nykyelämä lasten kanssa on yllättävän kallista sekin. Koulu onneksi on Suomessa ilmaista, kuten eskarikin joten kun lapset kasvavat, siinä jää jotain 400e enemmän käteen kuussa. Kunnes sitten alkavat syömään murrosiässä enemmän kuin aikuiset ja kaikenmoista menoa ja tarvetta alkaa ilmaantua.
Kallista on. Ja mulla itsellänikin on ikävä kyllä niin perkeleen laatu/merkkitietoinen kulutuskäyttäytyminen ja maku, että tuon ylläolevan hinta/laatuluokan tavaraa ostan vain ja ainoastaan. Tosin mä ostan ne vähän tai lähes ei ollenkaan käyttettynä mm. Fredan UFF:sta poistopäivien aikaan. Leviksen satasen farkkuja neljällä eurolla, merkkipaitoja kahdella ja makeita laatukenkiä kaheksalla eurolla. Omiin talvitakkeihin olen käyttänyt enimmillään kaks kymppiä ... eikä siis tod. ole mitään tarjoustalokamaa. Fillareita saa kierrätyskeskuksista aika halvalla, hiihtimiä Hämeentien sporttidivarista pilkkahintaan...... kosteussuojahaalarit 100e/kpl (2kpl/mukula/talvi), goretexkengät 100e/pari, luistimet, hiihtimet, polkupyörät, lelut...

Provohan se oli. Pahoittelut jos "oikeasti" keitti yli.Laurakaisa kirjoitti:Tokihan kunnon hippi...lauhkeampikin uraäiti moisesta lausunnosta provosoituu, vaikkei kyllä missään tapauksessa pitäisi.