hei. alkanut tulla noottia nuohoojalta takkamme kunnosta. tiilien saumat luukun yläpuolelta sekä tulipesässä murentuneet osittain ja tiilet hieman liikkuvat. takka muuten toiminut hyvin. ei tule savua sisään tms. voiko takkaa korjata itse saumaamalla uudestaan? . .
kiitos etukäteen.
n50-vuotta vanhan takan tulipesän korjaaminen. .
n50-vuotta vanhan takan tulipesän korjaaminen. .
RMT-talon uusi omistaja 10/06.
Re: n50-vuotta vanhan takan tulipesän korjaaminen. .
Korjasin vastaavassa tilanteessa omaa takkaa tulikitillä: http://www.domusclassica.com/tuote/tuli ... 719-009-1/
Itse en käyttänyt juuri tuota, mutta varmaan ihan vastaavaa se oli. Nuohooja kehui että hyvin korjattu ;)
T. JS
Itse en käyttänyt juuri tuota, mutta varmaan ihan vastaavaa se oli. Nuohooja kehui että hyvin korjattu ;)
T. JS
kiitos linkistä. onko mitään hyviä neuvoja mitä huomioida kun alkaa tulipesää korjaamaan? esim. jotain hyvää kirjaa tai nettilinkkiä?. .
RMT-talon uusi omistaja 10/06.
Rapisseiden saumojen täyttöön käy tulenkestävä korjausmassa,joka on kylläkin aikas kallista ja myydään pienissä,muistaakseni 2kg:n pakkauksissa.Isompien lohkeamien täyttöön käy tulenkestävä valumassa,itse olen sitä käyttänyt pesän korjauksiin ihan hyvällä menestyksellä.On myös sellaista mielipidettä,että vanhan uunipesän korjaukseen pitäis käyttää vain savilaastia,mutta käsittääkseni sellainen korjaustoimi ei ole pitkäikäinen.
Kannattaa sitten lukea massapakkauksista käyttöohjeet tarkkaan.Pesästä ylöspäin nousevan tuliputken kunnon voi tarkistaa lampun ja peilin kanssa tai ottamalla pesästä ylöspäin digikameralla kuvan.
Kannattaa sitten lukea massapakkauksista käyttöohjeet tarkkaan.Pesästä ylöspäin nousevan tuliputken kunnon voi tarkistaa lampun ja peilin kanssa tai ottamalla pesästä ylöspäin digikameralla kuvan.
-
tessu
Ja jos löytyy joku tulisija muurari niin voi kysyä että millä sen oikein korjaa, jos korjaa?