Lapetikkaan kannatin

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
Khyron
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Lapetikkaan kannatin

Viesti Kirjoittaja Khyron »

Mistähän kannattaisi lähteä kyselemään seuraavanlaista osaa. Kyse siis lapetikkaan se palikka mikä nostaa sen katosta joitakin senttejä ylemmäs. Bauhaus ja k-rauta käyty katsomassa. Minkähän firman tavaraa toi mahtaa olla?

Kuva
Naulat tykkää kun niitä lyödään.
juhansalo
Jäsen
Jäsen

Re: Lapetikkaan kannatin

Viesti Kirjoittaja juhansalo »

Ruukki välittää, en muista alihankkijan nimeä. Pitäisi tilaamalla saada rautakauppoihin.
poropekka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja poropekka »

Terve, turussa löytyy virte metalli / peltivirte. Heillä on hyllyssä noutovalmiina kaikkia näitä kattoturvatarvikkeita.
nummentie 434
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja nummentie 434 »

Montako tarviisit?
Mulla SAATTOI jäädä kattopeltimiehen jäljiltä pari-kolme tuommoista ruskeaa tassua.
Ihan varmaksi en lupaa, koska jonkun pikkunyssäkän katonlaittaja jätti, mutta en ole kovin tarkkaan räknännyt mitä siellä on.
mutta saat ne kyllä mitä löytyy...
Opi toisten virheistä, et voi millään elää tarpeeksi kauan tehdäksesi ne kaikki itse.
Khyron
Jäsen
Jäsen
Viesti:

nummentie 434 kirjoitti:Montako tarviisit?
Mulla SAATTOI jäädä kattopeltimiehen jäljiltä pari-kolme tuommoista ruskeaa tassua.
Ihan varmaksi en lupaa, koska jonkun pikkunyssäkän katonlaittaja jätti, mutta en ole kovin tarkkaan räknännyt mitä siellä on.
mutta saat ne kyllä mitä löytyy...
Muistaakseni ehkä kolme, pitäskin oikeastaan kiivetä kattomaan montako niitä kannattais laittaa. Menivät rikki kun tikkaat tuli alas enkä huomannu uudestaan kiinnitettäessä laskea montako tarvii.
nummentie 434
Jäsen
Jäsen

Jep. Kävin tutkimassa pussukan sisällön; 4 kpl. löytyi.
Nähdäkseni olivat ehjiä. Pysyivät mulla 3 talvea katolla, ja viime talvena tulivat puoliväliin alas sekä seinä- että lapetikkaat.
Lapetikkaat oli kiinni vain yhdellä ruuvilla yläpäästään, noita tassuja kyllä oli reilusti :-D Nyt tikkaat on korjattu, toivottavasti pysyvät ylhäällä, ruuvien määrää on kyllä lisätty. Ja siihen luottaen raaskin näistä luopua :lol:

Jos maltat ootella ensiviikkoon, ja ilmoitat osoitteen vaikka yv:llä, laitan ne sulle tulemaan vaikka heti maanantaina.
Korvaukseksi voi laittaa vastauskirjeessä tulemaan vaikka suklaalevyn, sillehän on aina käyttöä :mrgreen:
Opi toisten virheistä, et voi millään elää tarpeeksi kauan tehdäksesi ne kaikki itse.
Khyron
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Yv laitettu.

Meillä oli lapetikas samoilla ruuveilla mitä kattopellitkin, yllättävää et olivat kuitenkin kymmenen vuotta pysyneet katolla. Nyt tuli muistaakseni kuusmillistä täkkipulttia.
nummentie 434
Jäsen
Jäsen

Luin ja vastasin.
bogo90
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja bogo90 »

Ei kannata noita lepuutusjalkoja laitella, paljon parempia jalkoja on kaikissa ränniautoissa. Uudemmat jalat kiinnitetään poikkiruoteeseen ja tikkaat ei enää alas tule. Nämä jalat käy kaikkiin peltikattoihin ja sopii yhteen myös lepuutusjalkojen kanssa että nostaa tikkaan samaan korkeuteen katosta. Työssäni viimeksi tänään vaihdoin lepuutusjalkoja poikkeen. Voin myydä jos joku tarttee
Vastaa Viestiin