Lapetikkaan kannatin
-
Khyron
- Jäsen

- Viesti:
Lapetikkaan kannatin
Mistähän kannattaisi lähteä kyselemään seuraavanlaista osaa. Kyse siis lapetikkaan se palikka mikä nostaa sen katosta joitakin senttejä ylemmäs. Bauhaus ja k-rauta käyty katsomassa. Minkähän firman tavaraa toi mahtaa olla?

Naulat tykkää kun niitä lyödään.
Re: Lapetikkaan kannatin
Ruukki välittää, en muista alihankkijan nimeä. Pitäisi tilaamalla saada rautakauppoihin.
Terve, turussa löytyy virte metalli / peltivirte. Heillä on hyllyssä noutovalmiina kaikkia näitä kattoturvatarvikkeita.
-
nummentie 434
- Jäsen

Montako tarviisit?
Mulla SAATTOI jäädä kattopeltimiehen jäljiltä pari-kolme tuommoista ruskeaa tassua.
Ihan varmaksi en lupaa, koska jonkun pikkunyssäkän katonlaittaja jätti, mutta en ole kovin tarkkaan räknännyt mitä siellä on.
mutta saat ne kyllä mitä löytyy...
Mulla SAATTOI jäädä kattopeltimiehen jäljiltä pari-kolme tuommoista ruskeaa tassua.
Ihan varmaksi en lupaa, koska jonkun pikkunyssäkän katonlaittaja jätti, mutta en ole kovin tarkkaan räknännyt mitä siellä on.
Opi toisten virheistä, et voi millään elää tarpeeksi kauan tehdäksesi ne kaikki itse.
-
Khyron
- Jäsen

- Viesti:
Muistaakseni ehkä kolme, pitäskin oikeastaan kiivetä kattomaan montako niitä kannattais laittaa. Menivät rikki kun tikkaat tuli alas enkä huomannu uudestaan kiinnitettäessä laskea montako tarvii.nummentie 434 kirjoitti:Montako tarviisit?
-
nummentie 434
- Jäsen

Jep. Kävin tutkimassa pussukan sisällön; 4 kpl. löytyi.
Nähdäkseni olivat ehjiä. Pysyivät mulla 3 talvea katolla, ja viime talvena tulivat puoliväliin alas sekä seinä- että lapetikkaat.
Lapetikkaat oli kiinni vain yhdellä ruuvilla yläpäästään, noita tassuja kyllä oli reilusti
Nyt tikkaat on korjattu, toivottavasti pysyvät ylhäällä, ruuvien määrää on kyllä lisätty. Ja siihen luottaen raaskin näistä luopua 
Jos maltat ootella ensiviikkoon, ja ilmoitat osoitteen vaikka yv:llä, laitan ne sulle tulemaan vaikka heti maanantaina.
Korvaukseksi voi laittaa vastauskirjeessä tulemaan vaikka suklaalevyn, sillehän on aina käyttöä
Nähdäkseni olivat ehjiä. Pysyivät mulla 3 talvea katolla, ja viime talvena tulivat puoliväliin alas sekä seinä- että lapetikkaat.
Lapetikkaat oli kiinni vain yhdellä ruuvilla yläpäästään, noita tassuja kyllä oli reilusti
Jos maltat ootella ensiviikkoon, ja ilmoitat osoitteen vaikka yv:llä, laitan ne sulle tulemaan vaikka heti maanantaina.
Korvaukseksi voi laittaa vastauskirjeessä tulemaan vaikka suklaalevyn, sillehän on aina käyttöä
Opi toisten virheistä, et voi millään elää tarpeeksi kauan tehdäksesi ne kaikki itse.
-
Khyron
- Jäsen

- Viesti:
Yv laitettu.
Meillä oli lapetikas samoilla ruuveilla mitä kattopellitkin, yllättävää et olivat kuitenkin kymmenen vuotta pysyneet katolla. Nyt tuli muistaakseni kuusmillistä täkkipulttia.
Meillä oli lapetikas samoilla ruuveilla mitä kattopellitkin, yllättävää et olivat kuitenkin kymmenen vuotta pysyneet katolla. Nyt tuli muistaakseni kuusmillistä täkkipulttia.
-
nummentie 434
- Jäsen

Luin ja vastasin.
Ei kannata noita lepuutusjalkoja laitella, paljon parempia jalkoja on kaikissa ränniautoissa. Uudemmat jalat kiinnitetään poikkiruoteeseen ja tikkaat ei enää alas tule. Nämä jalat käy kaikkiin peltikattoihin ja sopii yhteen myös lepuutusjalkojen kanssa että nostaa tikkaan samaan korkeuteen katosta. Työssäni viimeksi tänään vaihdoin lepuutusjalkoja poikkeen. Voin myydä jos joku tarttee