Pölyävä tiiliseinä sisällä, miten pinnoittaa
Pölyävä tiiliseinä sisällä, miten pinnoittaa
Hei vaan.
Taloni olohuoneen piipun vastainen nurkka oli rapattu ja laatoitettu näyttävällä, vihreähköllä kylpyhuonelaatalla. Wc- tilassa vastaavalla seinällä irrotin tiilen rappauksen osalta seinää ja olin tyytyväinen näkemääni.
Nyt olohuoneessa irrotin laatoituksen, sekä sen alla olevan paksun rappauksen. Seinästä tuli todella hieno ja tiiletkin jäivät vielä paikoilleen. Kysyisinkin, että millä voisin pinnoittaa tuon nyt jonkun verran pölyävän seinän siten, että ulkonäkö (väri) ei muuttuisi hirvittävästi? Tiili ei pölise, mutta laasti kyllä. Vetonitin primer ainakin jättää semmoisen sinisen sävyn, mikä ei tuo romantiikkaa tähän tarpeeseen. Onko joku käyttänyt esim. jotain lakkaa tms?
T: Antti
Taloni olohuoneen piipun vastainen nurkka oli rapattu ja laatoitettu näyttävällä, vihreähköllä kylpyhuonelaatalla. Wc- tilassa vastaavalla seinällä irrotin tiilen rappauksen osalta seinää ja olin tyytyväinen näkemääni.
Nyt olohuoneessa irrotin laatoituksen, sekä sen alla olevan paksun rappauksen. Seinästä tuli todella hieno ja tiiletkin jäivät vielä paikoilleen. Kysyisinkin, että millä voisin pinnoittaa tuon nyt jonkun verran pölyävän seinän siten, että ulkonäkö (väri) ei muuttuisi hirvittävästi? Tiili ei pölise, mutta laasti kyllä. Vetonitin primer ainakin jättää semmoisen sinisen sävyn, mikä ei tuo romantiikkaa tähän tarpeeseen. Onko joku käyttänyt esim. jotain lakkaa tms?
T: Antti
Re: Pölyävä tiiliseinä sisällä, miten pinnoittaa
Itse olen miettinyt tuota saamaa, mutta kellarin rivinteeraukselle... saahan ne tiilet näkymään, ja jollakin lakalla tai vastaavalla estettyä pölyämisen/murenemisen, mutta entäs se kosteus?
- gretheline
- Jäsen

- Kotisivu: http://villabahnhugel.blogspot.fi/
Mites ois kalivesilasi eli kaliumsilikaatti? Kiiltävääkin saa, jos tahtoo, kun laittaa useamman kerroksen.
"...ja hänen kaikkein salaisin unelmansa oli omenapuu."
-Tove Jansson
RMT 1955-'57, 110/185m2, puu & ekosähkö
-Tove Jansson
RMT 1955-'57, 110/185m2, puu & ekosähkö
-
ramirez
- Jäsen

- Kotisivu: http://www.helevetintunarit.com/
Kuinkas tapettiliisteri???
Sitoo pölyä ja pitäs olla mattaa???
Sitoo pölyä ja pitäs olla mattaa???
Lidl myi kivipinnoille tarkoitettua ainetta, joka tekee siitä roiskevedenpitävää.
laitoin itse suihkutilan vanhoista tiileistä tehtyyn seinään. Sitoi pölyn, vesi ei imeydy
ja väri ei kauheasti muuttunut. Hieman kiiltävä pinta tuli.
Nämä seinät ovat pelkkiä tiilisiä väliseiniä, joista toinenpuoli jäi käsittelemättä.
Eli hengittävyydestä en tiedä, mutta hyvä jälki ja suojaus.
Saako tavaraa vielä ja mikä sen nimi oli???
Vanha purkki saattaa olla tallella, jos kaipaatte tuotemerkkiä.
karit
laitoin itse suihkutilan vanhoista tiileistä tehtyyn seinään. Sitoi pölyn, vesi ei imeydy
ja väri ei kauheasti muuttunut. Hieman kiiltävä pinta tuli.
Nämä seinät ovat pelkkiä tiilisiä väliseiniä, joista toinenpuoli jäi käsittelemättä.
Eli hengittävyydestä en tiedä, mutta hyvä jälki ja suojaus.
Saako tavaraa vielä ja mikä sen nimi oli???
Vanha purkki saattaa olla tallella, jos kaipaatte tuotemerkkiä.
karit
Ehdottaisin kans kalivesilasia. En voi vielä suositella kun en ole ehtinyt itse tekemään, siksipä vasta ehdotus.
- kukkuumorjens
- Jäsen

Tossa vajaat parisenkymmentä vuotta sitten kun rakennettiin ravintola,mihin käytettiin paljon vanhaa,1800 luvun lopulta olevaa tiiltä sisustukseen ja baaritiskiin,niin muistaakseni se vedeltiin ihan kalustelakalla pariin-kolmeenkertaan.lakka oli muistaakseni joku puolikiiltävä tai jotain..käyn asiakkaana kyseisessä pubissa edelleen,ja on pysynyt hyvin..Mut kyl noita erilaisia kivilakkoja tai kivisuojia on nykyään aika montaa sorttia.Jos löydät irtotiiliä,ni kokeile niihin eri vaihtoehtoja.
Tein itse,säästin hieman?
Kaverin asunnossa jätettiin vanhaa tiiliseinää näkyviin ja se käsiteltiin sasu saunasuojalla. Pinta näyttää miellyttävän himmeältä, alkuperäisen väriseltä ja ei pölise. Näyttää vuosienkin jälkeen hyvännäköiseltä.
Kiitos kaikille vastauksista. Tuo kaliumsilikaatti vakuuttaa nyt eniten, mutta pitänee tehdä jotain kokeita muillakin tuotteilla johonkin, mistä ei niin näy. Nyt vein vain kalusteet sisään ja laitan pinnan myöhemmin. En malttanut odottaa, kun näytti kynttilälyhty niin hienolta siinä seinää vasten...
Käsittele pinta värittömällä saunasuojalla.
-
warixenjalka
- Jäsen

Minä käsittelin alkukesästä tiilipiipun yläkerran aulassa ihan tapettiliisterillä pariin kertaan, eikä ole pölissyt.
- Puolihullu varttisavolainen -
Minä olen tuollaisia seiniä tehnyt parisen kappaletta eri kerrostaloasuntoihin. Yhteen käytin lakkaa ja toiseen saunasuojaa. Molemmilla tuli ihan hyvä pinta. Lakallahan pystyy pelaamaan sen kiiltoasteen kanssa mikäli haluaa.
-
kappalainen
- Jäsen

Kun laittaa mitä tahansa, on tulevaisuudessa ongelmia, jos sattuu rappaamaan tai tasoittamaan pinnan.
Yksi alkoi nillittämään ja kertomaan mitä saa kirjoittaa, lopetin koko roskan.
- kukkuumorjens
- Jäsen

noihin löytyy kyllä sitten erilaisia ratkaisuja rappausverkkojen,lujalevyjen,tartuntalaastien,jne. suunnalta..ei toi tartunta ole ongelma jos käyttää kovaksi kuivuvia lakkoja,tms.Eri asia jos sattuu sitten jollain vahalla tai öljyllä sen pilaamaan..niihinkin kyllä löytyy ratkaisuja.kappalainen kirjoitti:Kun laittaa mitä tahansa, on tulevaisuudessa ongelmia, jos sattuu rappaamaan tai tasoittamaan pinnan.
Tein itse,säästin hieman?
Itse vedin vanhan tiiliseinän (+ uusvanhan) pari vuotta sitten saunasuojalla ja on ainakin tähän asti pelittänyt hyvin, lievä kiilto seinään kyllä tuli. Tuo on nyt ainakin täällä testattu ja toimivaksi todettu.