Tästä olen eri mieltä, lentokoneet, Land Roverit ja jotkut Audit ovat alumiinia ja kyllä niissä maali pysyy. Kyllä ikkunatkin pitäisi siis pystyä maalaamaan, tosin ei välttämättä kotitekoisella maalillaPekka Huhta kirjoitti:
- Alumiinipokaiset ikkunat eivät ole huollettavissa, niin että sitten kun maali alkaa kesiä alumiinin päältä niin sitä on vain kärsittävä, tai vaihdettava ikkunat uudelleen.
Muuten kyllä samaa mieltä Pekan kanssa. Uudet ikkunat ovat raskaamman näköiset kuin alkuperäiset varmaan olivat olleet, eivät niin autenttiset jne. Mutta toimivat ja kätevät kyllä. En olisi moisilla alkuperäisiä korvannut mutta niitä edellisiä 80-lukuisia ikkunan irvikuvia ei kyllä ole yhtään ikävä, vaikka kokopuuta olivatkin. Nyt sitten päädyin "lisäämään aikakausien kerrostumia" talooni
Jos karmit ovat alareunastaan lahot, niin kannattaa ehkä kuitenkin tehdä/teettää uudet karmit. Jos karmiseppä suostuu, niin kai vanhat pokat voisi fiksata ja sovittaa uuteen karmiin. Niin olen ajatellut tehdä piharakennuksen saunan kanssa, siellä on karmi entinen, koko alapuu on mennyttä ja pystyistä 5-10 senttiä alapäästä, mutta pokat ovat hyvät, ja ne haluaisin säästää, jonkinsortin ekolooki ja nuukapieru kun olen