Oikeassa olet. Ei pidä yleistää.Pietu-Petteri kirjoitti:Juha_P kirjoitti: Hauki on ristiriitainen kala. Täällä etelässä hauki aiheuttaa kohahduksia mutta Lapin mies heittää hauet rantaan ketuille .
Ei pitä yleistää. Käyn 2-3 viikossa verkoilla ja lähes poikkeuksetta siikaverkkoihin päätyy myös haukia. Syöjä on niillekkin joka kerta löytynyt. Hauki on kunnolla fileoituna ja tuoreena paistettuna, maultaan erinomainen kala. Tuntuu että maistuu jopa paremmalle kuin Siika. Niin jä tämä siis Kemijärvellä joka ainakin on lapin suunnalla vaikka ei vielä lappia olisikaan, puritaanisesti katsottuna
Itselläni ei ole hauesta oikein mitään mielipidettä mutta olen vain Inarilla kulkiessani törmännyt tähän asenteeseen haukea kohtaan.
Ja ketuille niitä on heitelty. Sitä olen etelän vetelänä huvittuneena ihmetellyt.
Minä en täällä etelässä kalasta ollenkaan mutta veri vetää pohjoiseen aina kun vaan pääsee arjesta irtaantumaan ja siellä on sitten kalastushommatkin mielessä.
Nelostie on tullut tutuksi.
Ja kyllä sen Kemijärven voi ihan hyvin laskea jo lapiksi, täältä Lempäälästä kun asiaa katselee.
ps. Tokihan on mahdollista, että tässä on etelän miestä vedätetty kuin mätää kukkoa.