seinäpaneelin maalaus, millä?
- tee-se-itse
- Jäsen

seinäpaneelin maalaus, millä?
Ruokailuhuoneen seiniin tulossa puupintainen 14x120 kuusipaneeli, millä kannattaa maalata tai vahata jotta tulis mahdollisimman hyvä pintä eikä hirveesti valumia? Tai mikä olisi helpoin pintakäsittely? Valkoinen ois väri.
"Ellei vikaa ole, älä rupea korjaamaan. Jos vika on todella paha - älä silloinkaan rupea korjaamaan."
Re: seinäpaneelin maalaus, millä?
Uulan into sisämaali on hyvä maali. Olen sillä maalannut monesti paneeleita. Se kuivuu nopeasti, ei haise ja pinnasta saa tasaisen. Lopputulos on aika himmeä, joten viimeisen maalikerroksen jälkeen kannattaa pyyhkiä sormenjäljet pois vaikka taikasienellä.
-
Puutalo-63
- Jäsen

Tikkurilan Helmi pohjamaalilla pohjustus ja Helmi puolihimmeällä pintaveto.
Noilla tuli ainakin siistit sormipaneeliseinät.
Noilla tuli ainakin siistit sormipaneeliseinät.
Empire, sisämaalien kuningas.
- tee-se-itse
- Jäsen

Tulikin laitettua valkolakattua paneelia ja säästyttiin maalaamiselta, jossain mainoksessa oli että "puu tekee kodin" ja ei voi kyllä väittää vastaan. 
"Ellei vikaa ole, älä rupea korjaamaan. Jos vika on todella paha - älä silloinkaan rupea korjaamaan."
Mulla on juuri urakkana eteisen seinät, joihin tulee sisarpaneeli. Maaalauksessa päädyin maalarin valkolakkaan - puolihimmeään(vai puolikiiltävä?), sävy: maalarinvalkoinen. Maalarin valkolakasta tykkään siksi, kun se tuo niin hienon pinnan. Voisi kyllä kuivua vähän nopeampaa. Voiskos viisaat valistaa mitä käytännön eroa on maalarin valkolakalla ja empirellä? Tiedän kyllä, että valkolakka on tarkoitettu oviin ja esim. listoihin ja empire taas kalusteisiin... Mutta mitä muuta?
Tommi
Tommi
Ei aavistustakaan, mutta Maalarin valkolakan koostumus on jotenkin uudistunut, ja se oli menny kyllä minusta huonompaan suuntaan. Vaikea selittää miten, mutta jotenkin ei vaan luonaa, varsinkaan telalla.TommiT kirjoitti: Mutta mitä muuta?
Tommi