Rintsikkaperheiden autot

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
jtbo
Jäsen
Jäsen

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Ilpisti kirjoitti:Niin, Priusta minulla ei ole vaan Yaris, jota alettiin viime vuoden puolella valmistaa hybridinä. Tässä on koko paketista saatu tiputettua painoa, olikohan jotain 45kg, verrattuna aiempaan hybridipakettiin, joka on minun mielestä aika paljon. Oli jotain muitakin uudistuksia verrattuna edellisen sukupolven hybriditekniikaan, mutta ei niistä nyt sen enempää.
Äkkiä kurkattuna tuo Yariksen pohja on melko "sileä", eli kai sielläkin on sitä ilmanvastusta koetettu pienentää. Tänään tuli taas ajeltua asioilla jonkin verran, niin kaupunki- kuin maantieajoakin, ja keskikulutus tippui ajotietokonen mukaan 5,1l. Seurailin hetkellisen kulutuksen numeroita maantieajossa niin ne pyörivät 0 ja 15l välillä, riippuen nousuista tai laskuista. Ehkä se siintä tasaantuu kun kilometrejä kertyy ja paikat tekeentyvät ja herkistyvät, aika näyttää. Rengasvalintani ei kyllä pienennä kulutusta, mutta jos alle 4,5 päästään niin olen melko tyytyväinen, bensavehkeeksi, vapaasti hengittävästi. Tosin lähemmäs neljää pitäisi kyllä päästä, mutta seurataan tilannetta.. Tarkastan tilanteen ajetuista kilometreistä ja tankatuista litroista kun seuraavan kerran tankkaan. Samalla selviää pitääkö tuo ajotietokoneen lukema yhtään paikkaansa. Tankin kokohan tuossa kikottimessa on huikeat 36L :-D
Turbotetut laitteet, eritoten dieselit saadaan kyllä kulkemaan pienellä, ja turbotekniikalla yleensäkin on hyvät mahdollisuudet saada kulutusta alaspäin. Turbolla saadaan sitä vääntöä lisättyä, ja dieselissä sitä on jo valmiiksi reippaasti, jos vetoa pitäisi lyödä niin siltä suunnalta tullaan näkemään pienimmät kulutukset tulevaisuudessa. Jos siihen sotketaan vielä hybriditekniikka sekaan niin...
Ei nuo hybridit nyt niin kalliita ole, Priusta alkaa saamaan jotain 35k€ nurkilla, Yarista saa about kympin halvemmalla. Toki autoja saa halvemmallakin, mutta ihmiset ostavat kulkineensa omien mahdollisuuksien/halujensa mukaisesti. Ekotekoa ai saa ensimmäisestäkään autosta vaikka kuinka sitä pyörittelee, vasta luin artikkelin kuinka sähköautoja pidetään suorastaan ihmelaitteena mutta todellisuudessa niiden valmistus, sekä se sähkö jolla ne kulkevat saastuttivat enemmän kuin polttomoottoriauto.. :roll:

Edit: löysinpä vielä sen uutisenkin: http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/ ... 239405/304
Ah, yhdistelin vain tojo + hybridi että Prius olisi ollut kyseessä, mulla heikko lukutaito :oops:

VW:n se tuleva hybridihän on pienellä dieselillä, se ei ehkä kiihdy kovin hurjasti, mutta jos tarvitsee vain laitteen jolla siirtyä töihin ja kotiin, niin tarvitseeko sen toisaalta? Aika pitkästi asennekysymyshän se on.
http://www.autocar.co.uk/car-news/genev ... swagen-xl1

Sitten oli tälläinenkin, tai onhan se yhä, ainakin saksankielisten kotisivujensa mukaan tänävuonna tekisivät 20 autoa myyntiin, joista 10 sähköautoja, alle 10 000€ moisen dieselversion hinta, kulutukseksi mainostettu 1.5l/100km, olisiko se sitten jotain 15 000€ täällä suomessa?:
http://en.wikipedia.org/wiki/Loremo_LS

Suurin hölmöys tuossa on sisäänkäynti mielestäni, muutoin voisi olla ihan hyvä vaihtoehto kulutuskisassa.

Ajelin joskus pari vuotta sitten uunituoreella Yariksella pisemmän matkan (yli 400km), D4D malli, siinä kaasupoljin ei ollut kiva, kun ei nopeutta oikein saanut pysymään tasaisena, eikä kovin pientä kulutusta sitten saanut aikaiseksi. Ilmanvaihto siinä oli myös vähän kehno, mutta tuo sun mallihan taitaa olla kokonaan erikampe, Yaris taisi uudistua tälle vuodelle vai edelliselle?

Mun piti saada noin 20 tietsikkaa, videotykkiä, parin viikon vaatteet + muut rojut jne siihen kyytiin, meinasi hieman teettää töitä :-D
ZX farkussa menee takapaksiin koko setti, Avensiksessa vaatekassi pitää olla penkillä, kun en ikkunoiden yläpuolelle tahdo rojua kasata.

Se on käyttötarpeen mukaan vähän ajoneuvokin valittava, mutta mua ihmetytti se, että Avensis oli niin pieni tavaratilaltaan, kun sehän on segmenttiä isompi kuin ZX. Se oli kyllä täysin selvä, että Yariksen kanssa tarvitaan vähän kenkälusikkaa sillä rojumäärällä.

240 Volvo tosin tuossakin suhteessa aika mainio, takakonttiin mahtui kaikki rojut, lisäksi sinne mahtui kylmälaukku ja tilaa jäi vielä vaikka kuinka paljon. Jenkkifarkun kanssa sitä tilaa olikin sitten vähän enemmän, ongelma oli, kun tyhjää tilaa jäi paljon, niin tavarat eivät kestäneet paikoillaan ja sinne ruumaan tosiaan piti mennä itse sisälle, että sai niitä etummaisia otettua.

Mun hommissa kun piti sitä rojua olla mukana, niin tuli välillä tuota vertailua tehtyä eri autojen kanssa ja yllättäviäkin eroja kyllä noissa on, ei voi autosta päältä oikein arvata miten siinä tilaa on. Esimerkiksi hartiatilaa on Yariksessa paremmin kuin S80 Volvossa (muistaakseni 2010 vuosimallia).

Nykyään tosin ei niin tilalle ole ollut tarvetta, fillarin tarakalla oleva kori on riittänyt oikein hyvin :roll:

Noissa VW XL1 ja Loremo autoissa ei vaan taitaisi olla vanhan Yariksenkaan vertaa rojuille tiloja, mutta käyttönsä noillakin on.
Ilpisti
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Ilpisti »

Jep, Yaris uudistui viime vuonna, ilmeiseti tämä hybridin rakentaminen samoihin kuoriin oli yksi syy. Ja sama syy vaikutti minulla ostopäätökseen, eli ulkoisesti hybrid on samanlainen kuin muutkin Yarikset, ainoastaan puskurin muotoilu ja hybrid-merkit eroavat tavallisista malleista. Mittaristo on myös "normaali" eli kuljettajan edessä eikä keskellä autoa.
Hybridissä ei jouduttu tinkimään sisätiloista ollenkaan koska akustoa on saatu kehitettyä ja pienennettyä, jolloin se saatiin mahtumaan kokonaan takapenkin alle. Tavaratila on siis "normikokoinen", mahtuu siis 4 kauppakassia kyytiin :lol:
Kaatuuhan tuossa nuo penkit jos jotain suurempaa tarvitsee kuljettaa, mutta lähinnä tuo on tuollainen näppärä lähiliikenneauto, viihtyy parhaiten lyhyillä matkoilla ja kaupungissa, ja juuri siihen käyttöön sen ostin.
Kulutus on tälläkin lukemalla murto-osa edellisen, RAV4:n, lukemasta, ja juuri se oli päävaikuttimena tähän kauppaan. Alunperin menin kyselemään Yarista diesel-automaattina mutta hetken kauppiaan kanssa keskusteltuani hän kysyi että kiinnostaisiko samat kulutukset ilman dieselveroa. Tottakai kiinnosti, ja tässä ollaan. Aika näyttää oliko ratkaisu oikea vai väärä mutta toistaiseksi olen tyytyväinen.
Jos tulee tarvetta pidemmillä matkalle niin sitten mennään emännän Accordilla, bensa-automaatti, matka-ajossa noin 6l lukema, joka on mielestäni ihan kohtuullinen lukema vapaasti hengittävälle, perinteiselle turbiinivetoiselle automaatille.

Itseni yllätti tuossa Yariksessa tosiaankin nuo sisätilat :shock: Vaikka se tuollainen kinneri niin 4! aikuista mahtuu kyytiin melko mukavasti, matkustamossa on yllättävän paljon tilaa eikä tosiaankaan tarvitse olla hartiat yhdessä. Oli muuten yksi syy miksi Yariksen ostin..
Myös Civic oli listalla, mutta karkasi hintansa ja kulutuksen puolesta pois listalta, Jazz oli myös mielenkiintoinen mutta sellaista ei ollut missään lähialueella koeajettavaksi, joten sekin jäi pois harkittavien listalta.
Yariksen valintaan vaikutti myös pari aiempaa Toyotaa, ja varsinkin niiden vähävikaisuus. Pari Hiacea, ja RAV4, eikä ongelmia tekniikan kanssa ollut. Jos ei lueta RAVin katkenneita taka-kallistuksen vakaajan koiranluita, molemmat poikki. Niissä on selkeä suunnitteluvirhe, luiden alapää on sellaisessa poterossa johon jää kaikki moska makaamaan ja luut mätänevät pikkuhiljaa, sopivassa montussa sitten napsahtavat poikki. Tuota lukuunottamatta viaton auto.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Jaa, siihen sentään saa nyt jo ostoskassit takapaksiin, eihän siinä vanhemmassa nimittäin saanut, se takaselkänojan ja luukun väli oli nimittäin sellainen, että öljypurkki siihen mahtui, mutta täysi ostoskassi ei olisi muistaakseni mahtunut. kannettavan laukku meni vain pystyssä siihen tilaan ja täysi ostoskassihan on noin kannettavan laukun laajimman sivun pinta-alan tarvitseva.

Sedan mallikin tuosta uudesta, jossa on sitten jo hyvinkin käyttökelpoinen takakontti, siinähän saattaa olla sitten jo melkein yhtä paljon tilaa kuin 340 Volvossa, ulkomitoissahan ei kovin suurta eroa ole ja Volvo on ketterämpi kääntymään, mutta on siinä tiettyjä puutteita :lol:

On vaan ulkomittoihinsa nähden suht tilava laitos, johon on hyvä verrata tuota tilojen käytön suunnittelua. Moni nykykinneri kun on aika huono siinä suhteessa, kuten nyt vaikkapa se S80 Volvo, iso ulkoa, pieni sisältä.

Siinähän Toyota on osannut vetää oikeista langoista.
Zaffodi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Zaffodi »

Taikasana sisätiloihin on korkeus, tossa meitin Altea XL:ssä on tolkuttomasti tilaa auton kokoon nähden. Kun laitan kuskin penkin itselleni sopivaksi eli niin taakse kuin menee ja menen itse istumaan siihen taakse on polvieni ja selkänojan välissä joku 5cm tilaa yhä! Ja mä oon 190cm pitkä. Tuo on oikeasti sisältä isompi kuin uusi Mondeo joka on jäähallin kokoinen.
Ilpisti
Jäsen
Jäsen

Joo, kyllä sinne mahtuu, mutta ensitöikseni otin sen välipohjapalan pois, en näe sille mitään tekoa koko kinnerissä. Turhaan pienentää tavaratilaa, ainoa virka taitaa olla pohjan tasaaminen jos penkit kaataa, vaikkei silloinkaan saa tasapohjaista tilaa.

Zaffodi on oikeassa, tuo Yaris on korkea, ja myös istuma-asento on ryhdikäs, niin edessä kuin takanakin. Jos vertaa Accordiin niin Yariksessa istutaan paaaljon korkeammalla, ja sen takia Yarikseen meno ja poistuminen helpompaa.
RAVi oli myös mukava tästä syystä, Accordissa on hyvä istua kun sinne pääsee, mutta matala auto ja alhainen istumakorkeus tekee autoon menemisen ja poistumisen epämukavaksi.

Tämä keskustelu on avartanut tajuntaani hieman, en ole kokaan pitänyt itseäni "tojotistina" mutta nyt kun luen kirjoituksiani... :roll:
Voin helposti kuvitella että meidän molemmat autot olisivat muun merkkisiä, mutta myös sen että molemmat olisivat "tojotia". Ehkä en kuitenkaan ole niin merkkiuskollinen, vaikka minun kulkineistani 4v viimeisintä on ollut Toyotia...
Kuinka moni foorumilaisista ostaa tietyn merkkisen auton koska edellinen auto oli samanmerkkinen?
jtbo
Jäsen
Jäsen

Korkeus ja se, että ikkunalasit ei kaarru liian jyrkästi, sekä ettei muoviturhakkeet ole XXXXL kokoa.

Mulla on vähän tuollaista merkkivalikointia Volvojen kanssa ollut, lähinnä syynä miten auto on rakennettu ja tietty hintaa ei saa olla kovin hurjasti. Useasti on ollut niin, että on pitänyt hommata viikonloppuna kärry, kun on niin kiirettä ollut duunissa, ettei ole kerennyt katsastamaan edellistä.

Melkoisen paljon siinä on siis sattumaakin mukana ollut, yleensä aika hirveitä pommeja, kun sattuneesta syystä vaihtoehtoja tarjolla se 1 tai 2.

Tosin nykyisen otin vuoden kidutukseksi 2008, kun eihän rapea ranskalainen, etenkään sitikka voi olla mistään kotoisin ja vielä karsea etuvetop*ska. No ristinsä tuossakin, mutta todella halvalla sitä on päässyt sen reilu 150tkm, viimeiseen kolmeen vuoteen tosin ei kovin paljoa ole tullut ajoja, ehkä parikymppiä yhteensä, jos sitäkään, viimeisenä vuotena pari tonnia. Paritonnia siitä maksoin muistaakseni, jotain 1200 tainnut arvo tipahtaa ja mokoma on yksi parhaita etuvetoisia millä on tullut ajettua noin ohjaustuntumaltaan, vaikka tehostettu ohjaus onkin neideille...
On paljon hiljaisempi muuten kuin Yaris, tai no en tästä uusimmista tiedä, Avensiskin melusi paljon paljon enemmän, S80 Volvokaan ei ole hiljaisempi rengasäänien osalta, toki moottoriäänet on paremmin kurissa.
No, 200 eurolla Vibroplastia korissa saattaa vaikuttaa jotain, samoin takaovet täytetty kivivillalla yms. pientä säätöä tehty, kas kun reissuhommissa mitä tein, sitä joutuu ajamaan tuntikausia yhtäsoittoa ja yksi tärkeimpiä juttuja on, että auto on hiljainen. ZX on aika hyvä lähtökohtaisesti jo, mutta sopivasti muuteltuna se on kyllä tuossa suhteessa aika hyvä.

Niinpä sitä sitten on joutunut vähän ikäänkuin havaitsemaan, että se vuoden kärsimys on nyt sitten vähän pisempi ollut ja ei se aivan niin kamala ole ollut kuin mitä luuli. Samalla otin vielä kitkarenkaat moiseen, kun niillähän nyt ei ainakaan mitään tee ja sulavat alle kesälläkin, no kyllä ne kesti yli 80tkm, neljänä kesänäkin tuli ajettua, kun kulutuspintaa oli vähän niin käytin Gislavedin nastoja ja ei niissä kovinkaan suurta eroa pidossa ollut.

Se on toisaalta hyvä, että voi tehdä valintoja jotka ovat omaa näkökantaa vastaan, jolloin sitä näkee että asiat voivat olla toisinkin.

Joskus oli kyllä Toyotakin, Tercel töpseli, mahdottoman hyvin pelasi siinä loota ja kone yhteen, oli vaan kovin heikossa kunnossa ja öljyä vei enemmän kuin bensaa, tai siltä tuntui, mutta olihan se ihan kelpo laite. Vaan kun en oikein näe syytä sijoitta autoon hirveästi, se kun reissuhommissa kumminkin kärsii niin paljon, niin se auton hinta ja mitä se auto oikeasti on (hintahan määräytyy mielikuvien mukaan hyvin paljolti) on sitten pitänyt mut poissa japanilaisista yhden 626 Mazdan jälkeen, se ei oikein ollut hyvä laite, kun se oli kolaroitu ja huonosti korjattu, aika paljon murhetta moisessa, mutta loppuun se tuli ajettua, jotain reilu 800tkm se taisi kestää, kunnes kori ja loota olivat samaan aikaan ihan loppu, koneella olisi vielä ajanut.

Käytetyt Toyotat ovat esimerkiksi aika arvokkaita, kun vastaavia muun merkkisiä saa jopa puoleen hintaan, sitten monissa ne osien hinnat on vähän luotaantyöntäviä, Hondassa taisi muistaakseni olla sellainen ongelma, että ei ollut kaikkein halvimmat ne osat.

Auto kun on työkalu, niin siinä aina on joutunut kustannuksia katsomaan siten, että niillä ajoilla saa kustannettua myös seuraavan kulkineen, joten sopivan pienet kokonaiskustannukset per kilometri ovat aina plussaa.

Aina parempi jos auton pystyisi purkamaan ja kasaamaan linkkuveitsellä tienposkessa, mutta niitä on niin kovin vähän, jotain 70-80 luvun tekniikkaa vielä saattaa löytyä moista, mutta uudemmat aivan toivottomia tuossa suhteessa, siinä se merkki ehkä vaikuttaa, mutta muutoin ei mulle se merkki niin merkkaa.
Zaffodi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Zaffodi »

Mulle oli ajettavuus erittäin tärkeä kriteeri autoa vaihtaessa, toinen oli tila kun perhe kasvoi. Avensiksen olisin oikeastaan halunnut juuri hyvän jälleenmyyntiarvon vuoksi mutta kun se ei kulje suoraan, tämä nykyinen oli jo vähän parempi mutta edellinen koppa aivan mahdoton. Siis auton pitää kulkea 120km/h kuin juna, pikkurillillä ratista kiinni pitäen ja sillä kriteerillä putosi yksi kerrallaan Toyota, Mazda, Kia, Hyundai jne pois. Korvien välissä oleva epäluulo esti ranskalaisten koeajamisenkin. Sitten menin Seat-kauppaan koeajamaan Exeon mutta kun se on aika pieni, istahdin sitten tuohon Altea XL:n ja kävin koeajolla. Olin aika myyty, jämäkkä jousitus, hyvä penkki ja sellainen ohjaus josta pidän eli jämäkkä. Edellinen auto oli X-Type Jagge ja se oli todella mukava ja hyvä ajettava ja toimi tietty referenssinä. Altea on korkea joten se ottaa tietty tuulta ja keinuu mutta tilaa ei saa muuten.
Nyt on oikeastaan ongelma kun tarvittaisiin kaksi autoa, pitänee laittaa tuo myyntiin ja jakaa summa kahtia. Mitenkä vaan mahtaa yli 17.000,-e autot liikkua markkinoilla? Autokauppaan ei haluaisi mennä tarjoamaan tuota vaidokkina halvempaan.
Ilpisti
Jäsen
Jäsen

Meillä on ollut pari Audiakin talossa, itseasiassa ennen nykyistä Accordia oli -06 A6 avant, sen parempaa autoa ajettavuudeltaan en ole, vielä, ajanut. Jossakin vaiheessa minua vaivasi mersu-kuume ja kävin koeajamassa c, e ja s-sarjan mersun, yllättäen s oli noista paras, mutta jäi kauas taakse verrattuna Audin ajettavuuteen. Se kulki aivan samalla tavalla, oli nopeutta 50 tai 200, eikä tietänyt ajourista mitään. Audien huonot puolet ovat huoltojen hinnakkuus ja, hmmm eipä nyt tule muuta mieleen. Siitä olen vakuuttunut että meille vielä Audi tulee, minkälainen, sitä en osaa sanoa. Enkä ajankohtaa, ehkä jo Accordin jälkeen.
Meillä on ajeltu kitkoilla vuosia, enkä enää nastoja huolisikaan, ollaan kovin tykästytty kitkojen ajettavuteen ja hiljaisuuteen. Hiljaisuus on ylellisyyttä johon kerran totuttuaan vaatii sitä aina. Hiljaisin auto mitä meillä on ollut oli Audi 100/a6, eli c4 kori. Edes tämä uudempi a6 ei ollut niin hiljainen.
Honda on melko hiljainen niin käymtiääneltään kuin suhinoiltaan, Yaris ei ihan niin hiljainen mutta ei mikään mekkaloitsijakan.
Isäukko on Volvofanatikko, viimeiseen 30 vuoteen ei ole ollut kuin yksi muun merkkinen auto, eikä sekään puolta vuotta pidempään. 200 sarjasta lähtien on ollut Volvoja, 400 -sarjalaisia ei kyllä yhtään mutta 700, 900 , v70 , s80 ja nyt xc90. Perustekniikaltaan vahvoja laitteita mutta sähködingelit renaa, milloin mistäkin. Ja huollot samassa luokassa kuin Audeissakin. Mutta äijä on niistä tykännyt, ja eritoten tästä xc:stä, karavaanareita kun ovat. Tulee vaunu keposesti perässä mutta kerosiinia palaa, ilman vaunuakin. Iso ja raskas auto, vanhan liiton automaatti jne. Eikä tuo kovin ketteräkään ole, mutta näköjään kaikkeen tottuu.
Omalta kohdaltani sanon että olen ylittänyt sen iän kun käyttöautojen kanssa jaksais pulata. Käyttiksen pitää olla sellainen että avaimesta, tai napista, käyntiin ja menoks, ja voi luottaa että pääsee varmasti vielä takaisinkin. Harrastelaitteet ovat siten erikseen, mutta käyttiksien kanssa en tykkää harrastaa. Maksan siitä sitten että voin viettää vapaa-aikani tekemällä jotain muuta, tai ihan vaan olla tekemättäkin jos siltä tuntuu. Ja tykkäähän tuo emäntäkin kun äijä ei aina ole k**pä otsassa kiroilemassa autoa, vaan voi keskittyä vaikkapa...
jtbo
Jäsen
Jäsen

Riittävän yksinkertainen diesel tekniikka, niin ei tarvitse olla itse autoa ropaamassa jatkuvasti, korjaamolla jos käyttää niin laskut on naurettavan pieniä, kun ei tarvitse tuntia käyttää purkamalla autoa, että pääsee ongelmakohteeseen käsiksi myöskään, eli se että on helppo huoltaa ja operoida on etu myös silloin kun teettää vieraalla.

Mulle ajettavuus merkitsee aivan jotain muuta kuin junamaista käytöstä, auton pitää juoruta tarkasti mitä siellä renkaan alla on, töyssyt pitää niellä toki hyvin, mutta kyllä se saisi toisaalta ohjauksessa tuntua jos on irtohiekkaa renkaan alla asfaltin sijaan, tai jäästä onko millaisen liukkausasteen jäätä, eipä se onnistu kuin vain ilman ohjaustehostinta ja lähinnä takavetoa siltikin edellyttää, niin ettei ole häiritseviä tekijöitä.

Itse ajattelen asiaa niin, että jos on asioita tiessä jotka heikentävät pitoa, niin eipä siinä tarvitse sitten ajella 120 vaan ajaa olosuhteisiin paremmin sopivaa vauhtia ja mitä paremmin auto kertoo moisista mulle, sen epätodennäköisempää on joutua kelin yllättämäksi.

Jousitus saa olla pehmeä, näillä Suomen seututeillä ja nykyisellä tienpidolla ei todellakaan kaipaa mitään kivirekeä, ihan jatkuvaa heitosta heittoon menoahan se on, pomppaa vasen, oikea, etupää, takapää, ihan jatkuvasti, sitten ratkemia, reikiä jne jotka pamauttaa aika pahasti jos on jäykkä jousitus.
Nuo soratiet varsinkin on sellaisia, että kaipaa sitä pehmeyttä menoon, renkaissa saa olla mahdollisimman korkea profiili myös, vannekoko mahdollisimman pieni ja kaarissa saisi olla roimasti tilaa irtolumen pölistä, sekä auton pitäisi matkat suht korkealla, ettei etuhelma ja pohja koko aikaa hankaisi johonkin, lumisena aikana etenkin tahtoo välillä olla turhan pieni maavara tuossa ZX:ssä, 200 sarjalaisella pääsi paljon paremmin auraamatonta polkua.

Routaheitoissa varsinkin arvostaa oikein pitkiä joustovaroja.

Ei tahdo löytyä uudemmista niitä ominaisuuksia mitä haen, 90-luvulla katosi viimeisetkin, joten mulle vanhassa vara parempi.

ZX pitäisi tosin jokupäivä käyttää katsastuksessa ja yrittää myydä pois, kun en minä oikein autoa tarvitse nykyisellään, 340 manuaalilootalla voisi ihan hyvin täyttää ne vähäiset tarpeet, 1.4l koneella olisi sopivan vähän huollettavaakin.
A13
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja A13 »

Hei!

Onko kellään omakohtaisia tai naapurin lankomiehen kokemusta 504 avolavapösöistä? Erinäiset talon ja tanhuan hoitoon liittyvät kuljetusongelmat ratkeaisivat akuutisti helpoimmin avolavapakulla, ja noita Pösöjä saisi melko edullisesti. Lisäksi kolmipaikkaisuus lisää monikäyttöisyytta ja rattikeppi olisi muutenvaan kiva. Varaosia noihin vanhoihin leijonakeulaisiin ainakin saa sekä Suomesta että teutonien maalta.
Ilpisti
Jäsen
Jäsen

Niinhän se menee että ihmiset valitsevat kulkineensa mahdollisuuksien/mieltymyksien/tarpeiden mukaan. Meillä on ollut kalustoa vuosien aikana laidasta laitaan, ja nyt ensimmäisen kerran lyhyen elämäni aikana on 2 tuoretta autoa käytössä. Automurheet saa nyt toistaiseksi unohtaa ja voi keskittyä johonkin muuhun, vaikka konepyöräilyyn smiley_074
KariFS
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Ilpisti kirjoitti:Ja tykkäähän tuo emäntäkin kun äijä ei aina ole k**pä otsassa kiroilemassa autoa, vaan voi keskittyä vaikkapa...
...holkkalistojen jiirien veistelyyn lapekaton nurkissa :lol:
Kari

"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
Ilpisti
Jäsen
Jäsen

KariFS kirjoitti:
Ilpisti kirjoitti:Ja tykkäähän tuo emäntäkin kun äijä ei aina ole k**pä otsassa kiroilemassa autoa, vaan voi keskittyä vaikkapa...
...holkkalistojen jiirien veistelyyn lapekaton nurkissa :lol:
Veit jalat suustani :lol: :wink:
Ilpisti
Jäsen
Jäsen

Tai jos jättäis noi jiirit myöhemmäks ja ottais pyörän pukille, tahtoo suurteho ö-p:n, tulevaisuutta ajatellen :wink: Samalla rempasis uudet nokkien laakerit paikalleen ja shimmais nokat. Camplate täytyy samal tsekkaa tartteeko uusia vai pääseekö kevyellä hionnalla. Laiton osat tilaukseen, ei oo viel vahvistusta tullu. Eikä viitsi purkaa ennenkuin on uudet hilkut kynsissä, tulee vielä vierotusoireita jos on liian kauan poissa pyörän sarvista... :cool:
jtbo
Jäsen
Jäsen

Ilpisti kirjoitti:Tai jos jättäis noi jiirit myöhemmäks ja ottais pyörän pukille, tahtoo suurteho ö-p:n, tulevaisuutta ajatellen :wink: Samalla rempasis uudet nokkien laakerit paikalleen ja shimmais nokat. Camplate täytyy samal tsekkaa tartteeko uusia vai pääseekö kevyellä hionnalla. Laiton osat tilaukseen, ei oo viel vahvistusta tullu. Eikä viitsi purkaa ennenkuin on uudet hilkut kynsissä, tulee vielä vierotusoireita jos on liian kauan poissa pyörän sarvista... :cool:
Onhan lupa-anomus laadittu huolellisesti, ettei vaan jää haaveeksi, kun emäntä sanoo sen toiseksi viimeisen sanan, johon ainoa mahdollinen vastaus on "kyllä, kulta" :-D
Vastaa Viestiin