kattopeltien eri pinnoitteet

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
annika29
Jäsen
Jäsen

Re: kattopeltien eri pinnoitteet

Viesti Kirjoittaja annika29 »

annika29
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja annika29 »

Tuo linkki on kai nyt siihen pinnoitteeseen mitä meille ehkä tulee.täytyy lukea puralin tuoteseloste läpi että mitä eroa löytyy :mrgreen: mulle riittää hyvin 20vuoden takuu ja oon tyytyväinen jos siihen asti hyvä:)
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Polyester on maalipinta niinkuin Ruukin Pural,Purex tai Mattapuralkin.Ero on siinä että maalityyppi on erilainen ja maalin kerrospaksuus kulkee käsikädessä takuuajan pituuden kanssa eli polyesterissä on ohuempi maalikerros kuin esimerkiksi Puralissa.Polyesteristä on kaikista pisimmät käytännönkokemukset ja hyvin on toiminut.
Muovipinnoitteiden ongelmat ovat niin laajalti tiedossa ettei niitä edes kattopelleissä ole käytetty vuosikausiin.
Nova on ruotsalaisten valmistama pinnoite joka on Ruukin Puralia vastaava tuote.
Aivan huoletta voit valita minkä tahansa näistä tuotteista ja saada hyvän katon mutta kyllähän perinnetietoinen valitsee rintamamiestaloon tietenkin sinkityn konesauman ja maalaa itse kunhan sinkki on tarpeeksi hapettunut jotta maalin pysyvyys on taattu. :wink:
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
remykv
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja remykv »

[quote="Tomppa"]Polyester on maalipinta niinkuin Ruukin Pural,Purex tai Mattapuralkin.Ero on siinä että maalityyppi on erilainen ja maalin kerrospaksuus kulkee käsikädessä takuuajan pituuden kanssa eli polyesterissä on ohuempi maalikerros kuin esimerkiksi Puralissa.Polyesteristä on kaikista pisimmät käytännönkokemukset ja hyvin on toiminut.
Muovipinnoitteiden ongelmat ovat niin laajalti tiedossa ettei niitä edes kattopelleissä ole käytetty vuosikausiin.
Nova on ruotsalaisten valmistama pinnoite joka on Ruukin Puralia vastaava tuote.

muuten samaa mieltä,mutta
eikö -80-90luvulla juuri polyester ollut ainakin ruukin katoissa se kuoriutuva pinnoite,joita takuuseen vaihdettiin

minulla aikaisempaa kokemusta 15v.vanha polyesterkatto haalistunut mutta muuten kunnossa.
nyt ollut novan pinnoite 4v.eikä mitään ongelmia saa vielä ollakkaan
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Hilseilevä pinnoite oli pvc-pinnoite,ei polyester.Tätä valmistivat Ruukin lisäksi myös ulkolaiset toimittajat mm.British steel.Pvc-pinnoite ei siis ole maalipinta vaan muovia ja nykyiset pinnoitteet ovat käsittääkseni kaikki erityyppisiä maalipintoja.
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
Vastaa Viestiin