Maanvaraisen laatan totaali uudistus

Keskustelua maanpinnan alapuolelta - kellari, salaojat, sokkeli jne.
Fin007
Jäsen
Jäsen

Re: Maanvaraisen laatan totaali uudistus

Viesti Kirjoittaja Fin007 »

:-D jaahans, hyvä tietää että täällä on muitakin hulluja, pitäiskö perustaa oma triidi näistä ylilyönneistä mitä rintamamiestalon remontointi voi aiheuttaa :-D ...tai siis enhän mä sitä tarkoita että toi sun olis... :roll: :-)
Mäkitupalainen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Mäkitupalainen »

Hullun hätävarjelu voi kulkea tulevaisuudessa nimellä "Historiallinen talo, joka edelleen seisoo terveenä perustuksillaan". :lol:

Tämä johtuu siitä, että esimerkiksi ilmastonmuutokset voi aiheuttaa semmoisia juttuja, joihin emme kertakaikkiaan osaa varautua ennakkoon. Yksi tällaisista on nykyiset sateet ja myrskyt, jotka ovat yleistyneet oman elinkaareni aikana. Talon seiniä joskus sateella vilkaisseena olen miettinyt, että "noinkohan ennen tuli melkein vaakatasossa vettä ja olisipa edesmennyt kirvesmies tehnyt himppasen pidemmät räystäät joka puolelle" :lol: :lol:
hyeena
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://hyeenanpesa.blogspot.fi/

Viesti Kirjoittaja hyeena »

Jos vanhojen juttuja kuuntelee niin sen lisäksi että se vesi tuli vaakatasossa niin pakkasta oli samaan aikaan 30 astetta ja silti vaan käveltiin ilman sukkia kun niihinkään ollut varaa.
Ihmisen muisti on lyhyt ja jos tänäpäivänä erehdyn tutkimaan säätilastoja lapsuuden ajalta niin ei ne kyllä ihan täsmää muistikuvien kanssa.. :-D
Fin007
Jäsen
Jäsen

Tulipa tässä taas mieleen sellanen kysymys että kannataako tonne sittenkään laittaa alimmaiseksi hiekan päälle maanrakennuskangasta ja sen päälle sora, kangas, isodrän kangas ja valu? Meinaan vaan että kun ei se vesi siitä kankaasta kuitenkaan ihan hetkessä läpi mene, niin tuolla alimassa kerroksessa se imeytyis nopeammin maaperään....ymmärsikö kukaan mun selitystä? :-D
kakkaroolari
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kakkaroolari »

Ei sitä vettä pitäis yläkautta tonne päästää menemään, vaan ohjata pinta ja sadevedet hevon pussyyn muuta kautta. Siinä mielessä saven ja hiekan välissä vois olla kangas. Itse pistin kangasta alle vaan tommosiin kohtiin johon tuli sisälle salaoja, radonputki. Ajattelin että kestäs kauemmin liettyä jos sikseen on.
Fin007
Jäsen
Jäsen

Niinjoo, eihän se idea olekaan että sitä sinne menis mutta mitä jos? :-D
Fin007
Jäsen
Jäsen

Jälleen herää tyhmiä kysymyksiä kellarista! Kun nyt tuli mieleen että jos sittenkin vielä kaivaisi auki nuo talon vierustat, pitkät seinät vaan. Eihän se ole kuin salaojasepelin nostoa ylös. Sitten tyroksit ja patolevyt veks ja isodrän tilalle, ei tarttis enää sitten muurata rivinteerauksia. Okei, mutta sitten nuo talon päätyseinät jotka onkin sitten hankalampi kaivaa, joten ne jäisi tuollaiseksi kuin ovat nyt, eli ulkopuolella seinää vasten patolevy ja 50mm tyroksi. Jos sitten lattiavalun päältä muurais rivinteeraukset, mites maanpäälinen ulkopuoli? Idea on siis sellainen, että nuo pitkät sivut jotka vaihdetaan isodräniksi, niin maanpäällinen osuus ulkopuolella eristetään 50mm finnfoamilla, jonka päälle rappaus jne jne..voiko ton saman tehdä rivinteeratulle seinälle? ideana että se kuitenkin hengittäisi sisäänpäin...tämä idea syntyi lähinnä sen takia kun tulevaisuudessa myös ulkoverhous tehdään uusiksi ja lisäeristetään 25mm runkoleijonalla, rimotus ja ulkoverhous. Eikös se näytä vähän hölmöltä jos pitkillä seinillä on sokkeli ja ulkolaudoitus samalla tasalla ja päädyissä sokkeli olis sisempänä kuin ulkolaudoitus jos niihin ei sitä finnfoamia laittais...?ymmärsikö kukaan mun ideaa???? :roll: :oops:
hkujala
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja hkujala »

Toi finnfoam on tiivis rakenne eli ei musta paras ratkaisu. Itse on tarkoitus omassa projektissa käyttää EPS 60S levyä jolla
hengittävyys samaa luokkaa betonin kanssa. Eli näin koko seinän rakenne säilyy hengittävänä.
Fin007
Jäsen
Jäsen

hkujala kirjoitti:Toi finnfoam on tiivis rakenne eli ei musta paras ratkaisu. Itse on tarkoitus omassa projektissa käyttää EPS 60S levyä jolla
hengittävyys samaa luokkaa betonin kanssa. Eli näin koko seinän rakenne säilyy hengittävänä.
Noniinhän se finnfoam on juu, mutta jäisihän se seinä sentään sisäänpäin hengittäväksi. Siis eikö tuo mainitsemasi epsi ole ihan normi tyroksia, hengittääkö sekin? :shock:
Vastaa Viestiin