Oven "eristäminen" ja patteriongelma
-
wille.penttila
- Jäsen

Oven "eristäminen" ja patteriongelma
Morjens,
Mulla on kaksi probleemaa, tai en tiedä onko ne kuinka probleemia mutta kuitenkin.
1: Miten olette eristäneet esim kylmän vintin oven jottei kylmä tuu sisälle?
2: Kiertovesipumppu päällä, venttiilit auki pannuhuoneesta, pattereihin ei tuu lämmin vesi, missä vika?
Mulla on kaksi probleemaa, tai en tiedä onko ne kuinka probleemia mutta kuitenkin.
2: Kiertovesipumppu päällä, venttiilit auki pannuhuoneesta, pattereihin ei tuu lämmin vesi, missä vika?
2 kohtaan, oletko varma,että pumppu pyörii ette ole jumissa.onko paineet järjestelmässä ok,
termostaattien venttiilit saattaa olla jumissa.
termostaattien venttiilit saattaa olla jumissa.
-
wille.penttila
- Jäsen

Re: Oven "eristäminen" ja patteriongelma
paineet ok. pumppu pyörii. mutta ei nosta mihinkään patterin lämmintä vettä, ei ylös ei alas eikä kellariin. ja vaikka kiertovesipumppu
olisi jumissa, niin eikös sen pitäisi vapaallakin kiertää sen verran että patterit lämpiää...
olisi jumissa, niin eikös sen pitäisi vapaallakin kiertää sen verran että patterit lämpiää...
onko siinä käsisuntti vai ohjaako menoveden lämpötilaa esim ouman tai vastaavanlainen säädin?
ota vaikka jostain patterista se termostaatti irti ja katso tapahtuuko mitään,voit myös kokeilla ilmata patterin
ota vaikka jostain patterista se termostaatti irti ja katso tapahtuuko mitään,voit myös kokeilla ilmata patterin
-
wille.penttila
- Jäsen

siellä on oumannin kasikymppinen, oon ilmannut patterit keskikerroksesta...
onkos se ouman avannut venttiiliä,eli onhan siinä virrat päällä ,siinä taitaa olla sellainen musta vipu toisessa reunassa,sitä sai muistaakseni säädettyäwille.penttila kirjoitti:siellä on oumannin kasikymppinen, oon ilmannut patterit keskikerroksesta...
myös käsin,takana oli mustaakseni joku nappula jota piti painaa ja sit voi sitä mustaa vipua käännellä käsin
-
Khyron
- Jäsen

- Viesti:
Ei o vielä toteutunu mut ajatuksena on ollu laittaa kaks ovea vintille, Toiseen vois ehkä liimata vaikka styroksia tms.wille.penttila kirjoitti:Morjens,
-
pähkäilijä
- Jäsen

- Kotisivu: http://www.puulammitys.info/index.php?topic=72.0
jos sinne menee rappukäytävä niin alapäähän vaikka ihan verho tai huopa oveksi katkaisee ilmavirran hyvin vaik'ei eristeenä niin tehokas olekaan.
- PetteriKivimäki
- Jäsen

Mulla on kaksi vinttiä sivukaisissa ja molempiin ovet yläkerrasta. Molemmissa ovissa aika reilusti "käyntivaraa", joten laitoin karmiin lisärimat tiivistelistaksi johon ajoin sirkkelillä urat ja painoin silikonitiivisteen. Lisäksi mulla on molemmissa ulkopuolella Puolan armeijan ylijäämää olevat huovat 2 kpl, jotka muodostavat ikäänkuin esiripun, ihan hakasnaulaimella plätkin Huntoniin läreunastaan kiinni.wille.penttila kirjoitti: 1: Miten olette eristäneet esim kylmän vintin oven jottei kylmä tuu sisälle?
https://www.varusteleka.fi/fi/product/j ... etty/27745
Jaa näyttää olevan joku muukin tilannut, joten:
https://www.varusteleka.fi/fi/product/n ... aama/29931
Jumalauta, saunan takana on tilaa!
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
-
Khyron
- Jäsen

- Viesti:
Tulipa tässä mieleen et eikös tommonen nykyaikainen pahviovi o eristävämpi mitä vanha umpipuinen peiliovi, kun siellä nykyovessa on jotain kennoa sisällä joka on täynnä ilmaa. Tietty rintamamiestaloissahan kai on tyypillisesti vastaavia kenno-ovia mut vaneripinnalla.
Naulat tykkää kun niitä lyödään.
Minä pistin huolimattomasti tehdyn oven eristeeksi epämääräistä lasivillanauhaa, ja säpillä sit ovi pysymään tiukasti kiinni. Eteen roikkumaan vanha räsymatto. Suht hyvin vaikutti toimivan.
Lattiasientä voi poimia sekä keväisin että syksyisin.
Mulla on kaksi ovea kylmään vinttiin. Toisessa uretaanilevystä tehty irroitettava luukku ja toisessa materiaalina EPS.
Haka luukun jokaisessa neljässä kulmassa toimii kiinityksenä. Tiivistettäkin on.
Ovet on vaneriovia.
Haka luukun jokaisessa neljässä kulmassa toimii kiinityksenä. Tiivistettäkin on.
Ovet on vaneriovia.
Suoraan ja sileään oveen voi laittaa vaikka saunasatua hyvällä kaksipuoleisella teipillä. Mattoveitsellä sen leikkelee siististi määrämittaan ja eristys on tehokas.wille.penttila kirjoitti: 1: Miten olette eristäneet esim kylmän vintin oven jottei kylmä tuu sisälle?
sattui olemaan joutilaana 50mm foamia, niin sellaiset ruuvasin vintin oven taakse, kellarin oven takana sama homma. ja molempiin oviin laitoin lisäksi listat, joissa valmiina silikonitiiviste, vähensi vetoa huomattavasti. tosin vintin oveen taisi lista tulla liian lähelle, kun saa ihan kunnolla lyödä kiinni, jotta jää kiinni.. en ole jaksanu käyttää vielä irti ja laittaa kohilleen.. 
sen siitä saa kun ei ole rakennusmies, joutuu pähkäilemään ja kyselemään tyhmiäkin..
-
hyeena
- Jäsen

- Kotisivu: http://hyeenanpesa.blogspot.fi/
Sama moka tuli tehtyä noiden listojen kanssa ulko-ovella, vaikka kuinka mittaili niin silti huti meni.