Viemärin tukkoisuus

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
Vastaa Viestiin
SAKKEUS
Jäsen
Jäsen

Viemärin tukkoisuus

Viesti Kirjoittaja SAKKEUS »

Auttaako kodin putkimies liuos jos haluaa saada pesualtaan tyhjenemään vähän liukkaammin?
inkeroinen
Jäsen
Jäsen

Re: Viemärin tukkoisuus

Viesti Kirjoittaja inkeroinen »

Auttaa jos ongelman syy on siinä että viemäriputkissa on rasvakertymää,vesilukon voi tosin avata ja pestäkin.
Joskus voi olla esim.ylivuotoputken pää tukossa jolloin viemäri ei vedä hyvin koska se ei saa ilmaa.
tcb1967
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tcb1967 »

Osta niitä sellasia rakeita (hitto kun en muista nimeä, rautakaupassa tietävät). Ne toimii!
Tomi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomi »

tcb1967 kirjoitti:Osta niitä sellasia rakeita (hitto kun en muista nimeä, rautakaupassa tietävät). Ne toimii!
Muistaakseni Niagara 500 n. 10e, puolen tai litran purkki.

Vähemmän tehokasta löytyy Biltemasta, kaustinen sooda 10e /3kg. Tehokkaampaa kuin kodin putkimies.
Kauppis
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://palaios.com
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kauppis »

Tointaa verrata kaupassa kilohintaa ja vaikuttavia aineita. Joihinkin tungetaan kaikenlaisia sidevärituoksuaineita, millä ei ole mitään tarvetta itse hommassa.

Itse tykkään rekaisista aineista, kun silloin ei tarvitse maksaa siitä vedestä, mitä valmiissa liuoksissa on.
isompi leka tänne!
vesahy
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Rakeita kun sinne rööriin ravistelee ja laskee vettä päälle, niin sieltä tulee aika muhevat kaasut. Ei kannata jäädä niitä hengittelemään.
vms
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vms »

vesahy kirjoitti:Rakeita kun sinne rööriin ravistelee ja laskee vettä päälle, niin sieltä tulee aika muhevat kaasut. Ei kannata jäädä niitä hengittelemään.

Näin on. Joku tuppo trasselia tai paperia löyhästi päälle, voi roiskua eikä kannata yliannostaa ainakaan Niagaraa, on aika tujua. Jos annat yliannoksen vaikkapa tiskipöydän viemäriin voi kuivauskaapissa olla seuraava entisöintikohde...

V-MS
Kauppis
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://palaios.com
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kauppis »

Juu ei pidä kurkistella/nuuhkia sinne rööriin avausaineiden jälkeen ja roiskeita pitää varoa. Syövyttävät moikomat ihmistä, erityisesti pitää varoa silmiä, eli ei pyyhitä mahdollisia roiskeita naamasta kädellä. Jos roiskahtaa paljaalle, niin heti suihkuun. Vaatteet ehtii yleensä riisumaan poies ennen suihkuun hyppäämistä.

Eli yksi lisäplussa rakeisille avausaineille.
isompi leka tänne!
Keijo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Keijo »

Tomi kirjoitti: Muistaakseni Niagara 500 n. 10e, puolen tai litran purkki.
Vähemmän tehokasta löytyy Biltemasta, kaustinen sooda 10e /3kg. Tehokkaampaa kuin kodin putkimies.
Se bilteman kaustinen sooda on vain käännöskukkanen eli bilteman aine on natriumhydroksidia ja käytännössä täsmälleen samaa tavaraa kuin Niagara. Voi olla että Niagrara on kaliumhydroksidia, mutta kumpikin on yhtälailla syövyttävää (=tehokasta) ja hyöryt ovat hengitettyinä vaarallisia. Silloin kun olen tarvinnut noita rakeita, niin olen käyttänyt niiden kanssa kuumaa vettä, niin aukeaa paremmin. Ensin rakeet viemäriin, sitten hajulukon yläpuolelle vanha hesari suojaksi ja sivusta olen kaatanut kuumaa vettä kannusta. Murina on mahtava...
januski
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja januski »

Meillä auttoi kun kävi kellarissa rassaamassa putkee, siellä kun vaihtui valurauta betoniksi niin tuli tukos sinne... luulin itse ensin että on hajulukot tukossa ja putsasin nekin, mutta niissä ei itsellä ollut mitään mainittavaa.
Limes
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Limes »

Pari päivää sitten tuli tiskialtaan hajulukko ja putket putsattua...hiukka sottasta ja tuoksahti,mutta
ihan ilman kemikaaleja.
tareone
Jäsen
Jäsen
Järvenpää

Viesti Kirjoittaja tareone »

TeknoSesam avaa.
alspe
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja alspe »

Keijo kirjoitti:
Tomi kirjoitti: Muistaakseni Niagara 500 n. 10e, puolen tai litran purkki.
Se bilteman kaustinen sooda on vain käännöskukkanen eli bilteman aine on natriumhydroksidia ja käytännössä täsmälleen samaa tavaraa kuin Niagara. Voi olla että Niagrara on kaliumhydroksidia, mutta kumpikin on yhtälailla syövyttävää (=tehokasta) ja hyöryt ovat hengitettyinä vaarallisia. Silloin kun olen tarvinnut noita rakeita, niin olen käyttänyt niiden kanssa kuumaa vettä, niin aukeaa paremmin. Ensin rakeet viemäriin, sitten hajulukon yläpuolelle vanha hesari suojaksi ja sivusta olen kaatanut kuumaa vettä kannusta. Murina on mahtava...
Pari kertaa käyttäneenä vaikuttaisi, että Bilteman aine kovettuu kummasti kaivon pohjalle klimpiksi. :shock: Voisiko olla että se vaatii kovasti lämpöä ja jos sitä laittaa lattiakaivoon niin se vain kovettu, ei ala reagoimaan?
hyeena
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://hyeenanpesa.blogspot.fi/

Viesti Kirjoittaja hyeena »

Niin nuo tekee, aina kuumaa vettä. Talonmieskaveri sanoi että jotkut menee laskemaan kylmää vettä ja sitten voi olla putkistossa sellanen tukos minkä avaaminen vaatiikin jo isomman operaation.
Pula-aika
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Pula-aika »

En kyllä usko että natriumhydroksidi mihinkään kovettuisi, ellei siinä sitten jotain epäpuhtauksia ole mukana. Jos viemäri vetää edes jotenkin se kannattaa esilämmittää ennen rakeita lämpöisellä vedellä, kököt liukenevat sitten paremmin.
Vastaa Viestiin