Poltin sammuilee
Poltin sammuilee
12/2011 edellisen asukkaan asentama Oilon Junior pro alkoi eilen sammuilemaan. Öljyä on. Putsasin kattilan ja liekkilevyn. Suutin ja liekkivahti näytti melko puhtailta. Käynnistin ja sammui heti. Toisella kerralla jäi päälle, toivottavasti pysyy. Suodatin on myös sen 3v. vanha. Painemittarin mukaan ei olisi paskanen, mutta tiedä häntä. 2v välein kai pitäisi vaihtaa. Mikä yleensä on vikana kun näin tekee?
-
rantapelto
- Jäsen

Re: Poltin sammuilee
Suutin likainen. Ei sitä silmämääräisesti näe onko se puhdas. Samoiten se suodatin kannattaa vaihtaa. Itse vaihdoin suuttimen 2 kertaa vuodessa. Muuten alkoi sammahtelemaan vanha järjestelmä.
Onkos öljyä hiljan tilattu kun on taas halpaa? mulla on myös Oilon , mutta pestävä verkkosuodatin. Joka öljyntäytön jälkeen sen joutuu pesemään kun vanhat sakat ja ruosteet pöllähtää tankin pohjalta liikkeelle. Jos pesun unohtaa niin tukkeeseen menee.
Putsaamisen jälkeen on pysynyt päällä. Se liekkilevyn silmä oli tosi paskanen, ehkä johtui siitä. Öljyä ei ole vielä tilattu lisää koska se ei ole halpaa. Hinnat tulevat vielä 10 snt alemmas vaikka raakaöljyn hinta vähän nousisikin. Öljy-yhtiöt vain kusettavat Suomessa kuluttajaa tällä hetkellä.
Viime viikolla kai piti tilata jos halusi öljyt ennen vuodenvaihteen veronkorotusta, mutta 17.12 esim. Teboil laski 2,9 snt hintaa, eli korotus kuittaantui jo siinä.
Viime viikolla kai piti tilata jos halusi öljyt ennen vuodenvaihteen veronkorotusta, mutta 17.12 esim. Teboil laski 2,9 snt hintaa, eli korotus kuittaantui jo siinä.
Prkl, taas sammui.
Täytyy vaihtaa suutin ja suodatin ja toivoa etten tyri mitään. Ylihuomenna -17 pakkasta.
Täytyy vaihtaa suutin ja suodatin ja toivoa etten tyri mitään. Ylihuomenna -17 pakkasta.
Laitetaas tähän päivitys kun itseäni pännii avunpyyntöketjut joihin ei sitten lopputulosta postata.
Uusi suodatin ja suutin tepsi. Molemmat oli helppo vaihtaa itse, toimii taas.
Uusi suodatin ja suutin tepsi. Molemmat oli helppo vaihtaa itse, toimii taas.
-
rantapelto
- Jäsen

Itselläkin noin 10 vuoden kokemus öljylämmityksestä ja yhden kerran polttimen oireilu johtui jostakin muusta kuin suuttimesta tai suodattimesta. SIlloin pimeni kondensaattori. Mulla oli koko ajan 2-3 suutinta uutta hyllyssä. Ja kantapään kautta opittuna vaihdoin tosiaan 2 kertaa vuodessa. Nykyään onnellinen nokinen puulämmittäjä :D.
Suodatin vaihtoon ja kun öljyä tulee lisää niin pysäytä poltin vähintään 2tunniksi jotta sakat säiliön pohjalta ei mene heti suodattimelle asti. . Meillä on Öljysäiliö sisällä ja ei ole kertaakaan puhdistettu. Sekin olisi paikallaan. Suodattimen vaihdan 2vuoden välein.