Kaks donaa...Ahti71 kirjoitti: paljonko bungaa?
Tulisijan valinta
Re: Jotul S 82
Helenja1:lle vastailisin, että pyörylöitähän ne ovat pönttöuunitkin. Omien makujen mukaanhan näitä tietysti valitaankin. Ehdoton ykkösvalintamme olisi ollut pönttöuuni, mutta sitä ei lattiallemme voi asentaa. Tiilikasoista taas tulee mieleeni 80-luvun takat, ja tuohon vuosikymmeneen ei vielä mitään kovin ihanaa ja nostalgista muistoissani liity. Ja muotokaakeliuunit tai kulmikkaat erkkerikaakeliuunit ovat puolestaan ihan liian romanttisia makuuni.
Miksi muuten tuollaisen pyörylän edessä ei voisi romanttisia hetkiä järjestää? Iso lasiluukkuhan siinäkin tuo liekit ja niiden lämmön kivasti esille. Itse ainakin ajattelin joskus lampaantaljan senkin takan eteen romanttisia hetkiä varten asettaa. Jos nyt siitä romantiikasta mitään ymmärrän, kun en kukkiakaan osaa koskaan avovaimolleni ostaa.
Miksi muuten tuollaisen pyörylän edessä ei voisi romanttisia hetkiä järjestää? Iso lasiluukkuhan siinäkin tuo liekit ja niiden lämmön kivasti esille. Itse ainakin ajattelin joskus lampaantaljan senkin takan eteen romanttisia hetkiä varten asettaa. Jos nyt siitä romantiikasta mitään ymmärrän, kun en kukkiakaan osaa koskaan avovaimolleni ostaa.
Viimeksi muokannut hjaa, To Maalis 15, 2007 15:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kiitos
Kiitos vaan niistä toivotuksista, samaa myös sinulle!
Enpä minä itsekään vielä tuolloin muinoin ollut olemassa, hädin tuskin edes vanhempani. Mutta sen 80-luvun muistan, silloin olin aika pieni poika. Eli juuri tuohon 80-lukuun tulee vielä liittymään joskus mielessäni nostalgiaa ja ihania muistoja, joten joskus tulen varmasti kaipaamaan sellaista punatiilistä puolen olkkarin kokoista takka-leivinuunisysteemiä.
Enpä minä itsekään vielä tuolloin muinoin ollut olemassa, hädin tuskin edes vanhempani. Mutta sen 80-luvun muistan, silloin olin aika pieni poika. Eli juuri tuohon 80-lukuun tulee vielä liittymään joskus mielessäni nostalgiaa ja ihania muistoja, joten joskus tulen varmasti kaipaamaan sellaista punatiilistä puolen olkkarin kokoista takka-leivinuunisysteemiä.
Re: Jotul S 82
Rahteineen ja asennuksineen? Meillä on alhaalla yksi pönttö, mutta "välihuoneessa" on ollut öljykamina ja tällä hetkellä vain putkenpätkä törröttää hormista, kun rahaa liikenee liikaa...eli ei koskaan, laitan tuohonkin takan ja tuo mainitsemanne malli olisi juuri hakemani, jos vaikka poikien vartuttua antaisimme yläkerran heidän valtakunnakseen ja ottaisi tuon huoneen omaksi makuuhuoneeksi, olisi tunnelman luoja paikallaan :)JJ kirjoitti:Kaks donaa...Ahti71 kirjoitti: paljonko bungaa?
Riittääkö kaks donaa?
Ei taida kaks tonnia ihan riittää asennuksineen ja rahteineen. Hintalapun hinta taitaa olla melkein kolme tonnia. Itse sain suunnilleen kahteen tonniin tingittyä ilman asennusta.
Tiileri Jussi
Onkos tää toiminu miten hyvin? Tuo malli kyllä kiinnostaisi kovasti. Miten kauan tuon kasaaminen kesti?JJ72 kirjoitti:Tiilerin Jussi (iso) takka, ja kovemmilla pakkasilla lämmittelen
niin kauan että kuori on n. 60-70°C ja tuolla lämmityksellä pärjää niin
Mites noita perustuksia takoille on tapana rakennella, eli jos on maanpäällinen betonilaatta niin mimmoinen torni harkkoja siihen kasataan tuonne takan alle (eli takka välikerrokseen), kuinkahan kauan moinen rakennus vie aikaa, suostuukoha se takan muuraaja/kokooja moisen tekeen vai eri ammattimies tähän?
---
Vuoden 1959 Siporex-talo
Vuoden 1959 Siporex-talo