Pesuhuone+sauna remontin hinta. Mitä mieltä?
Pesuhuone+sauna remontin hinta. Mitä mieltä?
Kysyin tarjouksen kylpyhuone & saunaremontista kellariin.
Kaikki siis purettaisiin "maalle" asti ja rakennettaisiin uudestaan. Saamani tarjous sisältää kaiken materiaaleineen ja töineen.
(mm. sepelit, eristeet, lattiavalu, vesikiertoinen lattialämmityksen, kaakelit, vesieristeet, panelit, putket, sähköt.......
Kokonaishinta avaimet käteen -pakettina 20 000 €. Neliöitä tilassa on 15m2. Onko tämä nyt sitten paljon vai vähän?
Kohde pk-seudulla.
Kaikki siis purettaisiin "maalle" asti ja rakennettaisiin uudestaan. Saamani tarjous sisältää kaiken materiaaleineen ja töineen.
(mm. sepelit, eristeet, lattiavalu, vesikiertoinen lattialämmityksen, kaakelit, vesieristeet, panelit, putket, sähköt.......
Kokonaishinta avaimet käteen -pakettina 20 000 €. Neliöitä tilassa on 15m2. Onko tämä nyt sitten paljon vai vähän?
Kohde pk-seudulla.
- lmfmis
- Jäsen

- Kotisivu: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
Re: Pesuhuone+sauna remontin hinta. Mitä mieltä?
Riippuu. Minkälainen suunnitelma on tehty?
Tai annatko urakoitsijan päättää työtavan ja materiaalit?
Eristysremppa: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
Isodräniä / fuktisolia lattiaan. Ulkopuoli on kunnossa. Pinnat laskettu perus hintatason materiaaleilla.lmfmis kirjoitti:Riippuu. Minkälainen suunnitelma on tehty?
Unohtui vielä mainita, että samassa urakassa uusittaisiin valurautaviemäriä kaksi 2,5 m pätkää.
Ihanan kallista! Vai onko sittenkään? Kun on tuollaisen tehnyt niin sanoisin, että teetettynä tuo hinta on hyvinkin kohdallaan. KH + S on ylivoimaisesti eniten tunteja vievät osat kellarissa. Jos teetät niin pidät vaan huolen, että ei pahemmin tekijät oikaise missään kohtaa.
Firma on terveellä pohjalla Referenssejä vastaavista kohteistä löytyy.RTMPekka kirjoitti:Ihanan kallista! Vai onko sittenkään? Kun on tuollaisen tehnyt niin sanoisin, että teetettynä tuo hinta on hyvinkin kohdallaan. KH + S on ylivoimaisesti eniten tunteja vievät osat kellarissa. Jos teetät niin pidät vaan huolen, että ei pahemmin tekijät oikaise missään kohtaa.
Luulen, että jos itse alkaisen tekemään niin opetellessa ja remontoidessa menisi seuraavat 12kk.
Mulle jää opeteltavaksi kellarin muut tilat. (kellari koko talon kokoinen) :)
- lmfmis
- Jäsen

- Kotisivu: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
Hyvä lähtökohta on listata kaikki tehtävät ja arvioida niihin menevä aika.
Miinus materiaalit ja saat tuntihinnan.
Eristysremppa: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
Siellä voi olla mukavia yllätyksiä kun lattian piikkaa pois. Kuten ei ihan kohdalleen osuneita väliseinä anturoita tai ilmassa roikkuvia väliseiniä, joihin joutuu sitten valamaan anturaa alle jne. Yllättävästi saa tunteja lisää kun metri kerrallaan niitä korjailee.
lmfmis kirjoitti:Hyvä lähtökohta on listata kaikki tehtävät ja arvioida niihin menevä aika.
Pirun hyvä idea, mutta vaan niin vaikeaa. Ilman kokemusta mahdoton tehtävä arvoida edes oikealle hehtaarille. Monenlaista remonttia sekä kotona että omissa vuokrakämpissä tehneenä, on vaan pakko todeta, että aina menee pitkäksi. Ei meinaa oppia. Aina on työvaiheita, joita ei osaa ennustaa tulevan vastaan. Vaikka eivät siis varsinaisia yllätyksiä olisikaan.
Mutta itse asiaan. Hinta ei vaikuta mitenkään pahalta, mutta varmaan kaikki yllärihommat tulee päälle tuntitöinä. Kaikestahan kannattaa sopia.
Jos säästää haluat, vuokraat kunnon piikkauskoneen, purat ja roudaat poistettavan materiaalin siirtolavalle. Siinä ei voi oikein edes epäonnistua
Isohko kylppäri teetettynä 6-10 tuhatta, tässä sitten vielä aika rajut pohjatyöt päälle. On se hinta ainakin siinä haarukassa mitä voisi olettaa näin näkemättä kohdetta tai suunnitelmia.
jak901
Itsellä palanut nyt rahaa noin 2000 € saunan ja pesuhuoneen pintoihin, vesieristyksiin ja valaistukseen. Tonnin verran vielä vie lauteet ja kiuas, työt itse tehden. Kyseessä laajennus kohde. Kyllähän tuo varmaan maksaa jos vanhoja pintoja puretaan niin lisää työn osuutta. Mitenkä jos tekisitte osan itse niin varmasti huomattava vaikutus loppu hintaan ? Tuo aloittajan 20000€ kuulostaa paljolta, meillä ei koko laajennus paljoakaan enempää vaikka osin teetty ulkopuolisilla ja sisältää luvat, piirustukset ym.
Re: jak901
Hmm.. halvalta kuulostaa sieltä. Täällä kävi yks sankari katsomassa paikkoja ja hänen tarjouksessaan pelkkä vesieristeen laitto materiaaleineen oli 17000€.jak901 kirjoitti:Itsellä palanut nyt rahaa noin 2000 € saunan ja pesuhuoneen pintoihin, vesieristyksiin ja valaistukseen. Tonnin verran vielä vie lauteet ja kiuas, työt itse tehden. Kyseessä laajennus kohde. Kyllähän tuo varmaan maksaa jos vanhoja pintoja puretaan niin lisää työn osuutta. Mitenkä jos tekisitte osan itse niin varmasti huomattava vaikutus loppu hintaan ? Tuo aloittajan 20000€ kuulostaa paljolta, meillä ei koko laajennus paljoakaan enempää vaikka osin teetty ulkopuolisilla ja sisältää luvat, piirustukset ym.
Tekijä myös ehdotti jos hoitaisimme purkutyön itse. Katsotaan nyt kun saan tarkat laskelmat hinta-arviosta.
Oululainen firma tarjos avaimet käteen periaatteella 15m2 pesuhuone-saunaremontin hinnaksi 25t. Ja jos ois itse purettu vanha ja tehty kaikki mitä pystyy siltiki ois jääny 17t.
Tein ite kirvesmiehen kanssa ja jäätiin reilusti alle kymppitonnin!
Tein ite kirvesmiehen kanssa ja jäätiin reilusti alle kymppitonnin!
Nämä kommentit aina valuu tähän, tee itse ja säästä. Sehän toimii jos osaa ja ehtii tehdä itse. Työn teettäminen Suomessa on sikakallista, jos haluaa halvemmalla pitää siirtää remppakohde vaikka Espanjaan 
jak901
Nuo vastaukset on vertailevia hintoja, eri tavoin tehty. Jokainen saa maksaa remontistaan lompakon mukaan ja jos ei voi itse tehdä mitään niin ei auta kuin pyydellä tarjouksia ja teettää sitten haluamallaan firmalla / tekijällä.