Olen ostamassa huvimajaani grillisetin jossa tulee se piippu ja sun muut vermeet, että saisin aikaiseksi grillikodan. Mutta kun kerta ostovaiheeseen on enää muutama päivä, alkoi heräilemään epäilyksiä.
Eli huvimaja on se 8 kulmaisella huopakatolla, ja ideana oli tehdä aivan sinne keskelle piippua varten aukon ja viedä piipun ulos. Ongelmana on se ettei minulla ole sen kummempia suunnittelukuvia, eikä oikeastaan timpurin taitoja. Toinen ongelma on se että se on noin 3 metrin päästä naapurin tallin betoniseinästä. Mitkä lie etäisyysvaatimukset ovatkaan.
Innostuin siitä että saisin tuon setin todella halvalla ja uuden. Enkä oikeastaan huvimajalla tee itse mitään (olen talon omistaja noin 3 vuotta).
Eli onko kellään kertoa, tai näyttää mieluiten jonkun kuvan jonka perusteella aukon voisin tehdä? Ne mitä netistä katsoin olivat sen näköisiä ettei piipun ympäryys tule tiiviiksi.. Eikös siitä lunta sisälle pääse? Otan kuvia huomenna kun kerkiän majasta.
Huvimajasta oikea grillikota - Neuvoja?
- lmfmis
- Jäsen

- Kotisivu: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
Re: Huvimajasta oikea grillikota - Neuvoja?
Tuota....
Katso nyt ainakin että palava huvimaja ei sitten sytytä taloa samalla....
Ja tulisijan valmistajalta saat turvaetäisyydet palaviin materiaaleihin.
Katso nyt ainakin että palava huvimaja ei sitten sytytä taloa samalla....
Ja tulisijan valmistajalta saat turvaetäisyydet palaviin materiaaleihin.
Eristysremppa: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
Re: Huvimajasta oikea grillikota - Neuvoja?
shadow_fi kirjoitti:Olen ostamassa huvimajaani grillisetin jossa tulee se piippu ja sun muut vermeet, että saisin aikaiseksi grillikodan. Mutta kun kerta ostovaiheeseen on enää muutama päivä, alkoi heräilemään epäilyksiä.
Eli huvimaja on se 8 kulmaisella huopakatolla, ja ideana oli tehdä aivan sinne keskelle piippua varten aukon ja viedä piipun ulos. Ongelmana on se ettei minulla ole sen kummempia suunnittelukuvia, eikä oikeastaan timpurin taitoja. Toinen ongelma on se että se on noin 3 metrin päästä naapurin tallin betoniseinästä. Mitkä lie etäisyysvaatimukset ovatkaan.
Innostuin siitä että saisin tuon setin todella halvalla ja uuden. Enkä oikeastaan huvimajalla tee itse mitään (olen talon omistaja noin 3 vuotta).
Eli onko kellään kertoa, tai näyttää mieluiten jonkun kuvan jonka perusteella aukon voisin tehdä? Ne mitä netistä katsoin olivat sen näköisiä ettei piipun ympäryys tule tiiviiksi.. Eikös siitä lunta sisälle pääse? Otan kuvia huomenna kun kerkiän majasta.
Noita kotia on joka toisen K-Raudan pihalla kasattuina, käy katsomassa paikan päällä miten rakenne on toteutettu.
Vaarallinen grilli on vain kun sitä käytetään ja vähän aikaa sen jälkeen.
Sähkö- tai kaasugrilli ei piippua kaipaa...Palosammutin on niidenkin kanssa ihan asiallinen varuste.