Millaisista taloista rmt-asukit ovat itse kotoisin?

Rintamamiestaloista ja muusta
hjaa
Jäsen
Jäsen

Millaisista taloista rmt-asukit ovat itse kotoisin?

Viesti Kirjoittaja hjaa »

Tulipa tässä mieleen, että millaisissa taloissa rintamamiestalopalstalaiset ovat itse lapsuutensa viettäneet? Ovatko mummolamuistot saaneet teidät hakeutumaan takaisin vetoisten lattioiden ääreen :wink:, vai oletteko kenties itsekin kotoisin vanhasta talosta? Itse olen kotoisin hieman rintamamiestaloja vanhemmasta talosta ja ehkä juuri siksi vanhat talot kiinnostavat edelleen.
whiski
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja whiski »

- 53 syntynyt rtm kotiin ja sieltä sitten parin muuton kera n. -77 saakka rtm taloissa, joten kokemusta on muutama vuosi.
Wanha wirttynyt Whiski

Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska tekemällä itsesi naurettavaksi, joten
tervetuloa Suomen pelkokertoimeen, tänään vuorossa Kotikokin erikoinen!
pirtsari
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pirtsari »

Mies on tiilitalosta (omakoti) ja minä Puu-Käpylästä. Tämä pytinki ei tosin ole hirttä, niin kuin Käpylän talot, mutta kelvannee. ;o)
A-MM-V
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja A-MM-V »

Betonilähiöiden kasvatteja alun perin molemmat. Mies tosin asui myös rintamamiestalossa useita vuosia nuorena.
wekkuli
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Kuusivuotiaaksi rintsikassa ja 34-vuotiaasta eteenpäin taas rintsikassa. Kyllä lapsuudenmuistot toi omaa pientä vaikutusta talonetsintään. Välissä on tullut asutettua monenlaista kasarmia.
ikämajaRajamäki
Kristian
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kristian »

Muutettiin pois kerrostalosta kun olin kuuden. Rmt oli kotina lapsuuden ja nuoruuden. Sitten "pesämuna" tienaus asumista kerrostalossa muutaman vuoden ajan haaveillen joka päivä että kun saisi oman omakotitalon. Ja nyt on rmt, ja toivottavasti tässä vois vaikka siihen kuolemaan asti asustella. Ei houkuta kaupunkiasuminen eikä kerrostaloasuminen. Vihoviimeinen asumismuoto :evil: IMHO
Maiju
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Maiju »

Ikinä en ole omakotitalossa asunut, rivitalosta paritalon kautta paritaloon lapsuudessa. Tosin vanhasta talosta on sen verran kokemusta, että kesämökkinä toimii äidin viime vuosisadan vaihteessa rakennettu lapsuudenkoti. Itse asiassa omakotitalo ei ole mulla ollut aina ihan ensimmäisenä haaveissa, avokin kylläkin. Mutta mulla ehkä enemmän niin etten ole osannut kuvitella kun en ole kokenutkaan ;) Mutta nyt en vaihtaisi kyllä...
RouvaM
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja RouvaM »

Mulla on kulunut kerrostalossa koko lapsuus ja nuoruus (tosin 50-luvun kerrostalossa :-D ), mies on maalta ja rintsikassa asunut suurimman osan elämästään ennen opiskeluaikoja.

Mies halusi pientaloon, mulle olis käynyt ihan hyvin kerrostalokämppä lähempänä keskustaa. On tässä toki hyvätkin puolensa ja jos hyvin käy, enää ei koskaan tartte muuttaa mihinkään... Vanhaa haettiin joka tapauksessa, sellanen satavuotias kerrostalokämppä olis sekin ollut ihan kiva... Siis mun mielestä ainakin. :wink:

Mä välillä vähän kaipaan sitä lähempänä keskustaa asumista.
punny
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja punny »

Molemmat perujaan vanhoista isoista hirsitaloista (joissa hirret on kyllä piilossa). Emäntä maatilan plikka jopa.
vesamaan
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Jos laittais jonkunmoisen listan:
kerrostalo
jonkunsortin RMT
Vanha hirsipappila
2-kerroksinen betonimörskä
Betonitiilirivitalo
Saunamökki
Savitiilitalo
Savimaja
Saunamökki (sama)
Laajennettu, remontoitu RMT
Hirsimökki
Kerrostalo (samassa rapussa kolmessa eri asunnossa)
Tämä nykyinen, peruspilaamaton RMT
Jokapaikanhöylä
Jäsen
Jäsen

Kotien kirjoa

Viesti Kirjoittaja Jokapaikanhöylä »

Syntymäkoti vuonna 1975 rakennettu matalakattoinen täystiilitalo, pihassa 1800-luvulla rakennettu vanha päärakennus jossa tuli asustettua kaikki kesät ja täysi-ikäisyyden kynnyksellä yhden talven. Maatila.

Omia (vuokra)huusholleja olleet mm:
Rivitalo 60-luvulta 1h+k 30m2
Rivitalo 80-luvulta 2h+k 50m2
Wanha 1800-luvun talo "kesän yli"
50-luvun kivikoululla 3h+k 4m2
Rivitalo 90-luvulta 2h+k 57m2
Kerrostalo 50-luvulta 3h+k 70m2
Omakotilalon puolikas 70-luvulta
Kerrostalo 70-luvulta 2h+k 54m2
Rivitalo 70-luvulta 1h+k 42m2
Rivitalo 70-luvulta 2h+k 56m2
Kerrostalo 70-luvulta 2h+k 54m2
Kerrostalo 50-luvulta 2h+k 36m2
Oppilasasuntolan solu 70-luvulta
Kerrostalo 50-luvulta 2h+k 40m2
OMA RINTSIKKA 40-luvulta, 4h+k+ mielettömast kaikkea :razz:

Monenmoisessa luukussa on siis tullut majailtua, nuo muistui mieleen, saattaa olla muutama unholaan jäänyt huushollikin, joissain puolestaan asunut pari kertaa... Toivon mukaan EI tarvitse koskaan enää muuttaa :wink:
"Köyhän pitää osata kaikkea.."

"Älä koskaan tee tänään sitä, minkä voit jättää huomennakin tekemättä.."

"Ole säästäväinen, säästä itseäsi.."
pelkka
Jäsen
Jäsen

Re: Millaisista taloista rmt-asukit ovat itse kotoisin?

Viesti Kirjoittaja pelkka »

Jatkanpa kelpo ketjua.

12-vuotiaaksi asti asustin rintamamiestalossa Uudellamaalla, sopivasti syrjässä kavalasta maailmasta. Sieltä muutto vieraaseen kaupunkiin upouuteen betonikerrostaloon, jonka lastulevyseinät erittivät formaldehydiä.

Muutaman mukavan helsinkiläisen puu- ja kivikerrostalon jälkeen paluu syrjäiseen puutaloon luonnon helmassa.

pelkka
Tuulenhovi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tuulenhovi »

Emäntä on asunut koko lapsuuden ja nuoruuden 60-luvun kerrostalossa, mökkeillen kesät 60-luvun kesämökillä.
Isäntä on asunut erilaisissa kerros-, rivi- ja omakotitaloissa, kesälomia viettänyt maalla mummolassa ja kesämökillä.
Eka yhteinen asunto: oma 50-luvun kerrostalo-osake.
Toka yhteinen asunto: 50-luvun rintamamiestalo.
Jos et ole vielä myöhässä, ei ole vielä mikään kiire. Jos olet jo myöhässä, ei ole enää mikään kiire...
jklaukka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jklaukka »

Syntyisin (-54) olen rintamamiestalon yläkerran vuokrahuoneesta, sittemmin pientilan 30-lukuinen tupa/kamari(Pohjois-Karjala), oppilasasuntola(Joensuu,Turku),vuokralla rintamamiestalon yläkerta(Joensuu), vuokralla rivitalossa ja rintamamiestalon yläkerrassa(Salo), vuokralla HOAS:lla Kilossa, ensimmäinen yhteinen oma yksiö Kampissa (Helsinki), vuokralla vanhassa kaupassa, vanha hirsitalo työsuhdeasuntona, oma vanha 20-lukuinen hirsinen torppa (Savo), vuokralla kerrostalokaksiossa, oma kerrostalokaksio, uusi oma rivitalokaksio, oma kerrostalokolmio, nykyinen oma rintsikka(Kainuu).
inkeroinen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja inkeroinen »

Syntymäkoti Tampereen Nekalassa oleva vanha okt,joka oli rintsikkatyylinen siinä oli myös kauppa alakerrassa,(tai ei se silloin vielä niin kauhean vanha ollut.) :-)
Vastaa Viestiin