Viemäritukoksen avaaminen

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
Labyrint64
Jäsen
Jäsen

Re: Viemäritukoksen avaaminen

Viesti Kirjoittaja Labyrint64 »

Itse olen pettynyt noihin aukaisumömmöihin. Niistä on hankala saada tarpeeksi väkeviä jotta ne tehoisivat. Jos viemärit tulvii niin viemäreissä on tällöin jo litroja, kymmeniä litroja ellei satoja litroja vettä kun nuo rakeet pitäisi lisätä mahdollisimman vähäiseen vesimäärään.
Itsellä on painepesuriin liitettävä viemärinaukaisin joka on kyllä melko mainio vehje; letku jonka päässä pallo jossa suuttimet takaviistoon. Kun letkuun kytkee paineen vetää letku itse itsensä viemäriin ja paine pesee samalla viemärin seinämiä. Jos omistaa jo painepesurin ja talossa on odotettavissa tukoksia vaikka puolivuosittain niin kannattaa tuollainen avaaja hommata varalle.

ps. kantsii varoa letkun päätä kun vetää sitä pois viemäristä ja pesuri työntää painetta letkuun. Lähtee nimittäin letku hallitsemattomaan lentoon melko voimalla. Ai mistäkö tiedän?
Moduliviiva
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Moduliviiva »

Jukka E kirjoitti:Meillä aletiin tällaisen käyttö http://www.sinituote.fi/uutuudet/u_kaivok.htm , aika paljon olis putkeen mennyt ilman tätä.
Samoin täällä. Ainoa huono puoli on "suodattimen" hinta, 5 e / 3 kpl :? Nykyisen markkinatilanteen vallitessa pitempään, pitää varmaan istua piirustuspöydän ääreen ja suunnitella vastaava patentti vaikkapa sukkahousuista ja pianolangasta :-D
Rekisteröitynyt käyttäjä #1791
Kauppis
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://palaios.com
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kauppis »

se on jo keksitty. Ei kestä sukkikset, vaan tälläinen muovista tehty ikikahvinsuodaten pelaa. Kuulemma.
isompi leka tänne!
pelkka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pelkka »

Moduliviiva kirjoitti: Ainoa huono puoli on "suodattimen" hinta, 5 e / 3 kpl
Joo. Ja kesto ei ole hääppönen. Kyseisen tuotteen nettisivulla sanotaan että XX-suodattimen normaali vaihtoväli on noin kuukausi, ja itse moista härpäkettä parisen vuotta käyttäneenä on todettava ettei se paljoa kauempaa kestäkään. Liekö lattialämmitys osana haurastumiseen, vai onko matsku vaan niin haperoa että repeää se harso-osa irti "klänkkiosasta"? Itse tekisin kyllä metallista, se olisi kestävä ja sen voisi halutessaan vaikka keittää. Ehkä noista jyrsijäverkon jämistä tulee hämärinä talvi-iltoina jotain värkättyä...

Kesällä muuten kun oli hetken ilman tuota suodatinta niin yksi aamu oli pikkuinen sammakko saunan lattialla! Lienee pudonnut sakokaivoon ja sieltä loikkinut putkea pitkin taloon. Vein sitten pihalle sakokaivon viereen takaisin.

pelkka
Kauppis
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://palaios.com
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kauppis »

eilettäin pisti marketin hyllystä silmää Sini-tuotteen hiuspyydys,
On sellaisen kynityn pienen pulloharjan näkäinen härveli, joka asetetaan lattiakaivoon keräämään irtohiukset poikkeen. Eivätpä keräänny hajulukon tulpaksi.
isompi leka tänne!
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Meillä on ollut kylppärin kaivossa käytössä Sinin kaivokielo vai mikä lieneekään nimeltään eli verkko joka laitetaan kaivoon keräämään hiukset yms.Toiminut tosi hyvin.
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
Vastaa Viestiin