GALLUP: Nykyinen sähköyhtiö?

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.

Gallup: Nykyinen sähköyhtiö?

Ekosähkö Oy
2
2%
Fortum Markets Oy
15
13%
Helsingin Energia
7
6%
Hiirikosken Energia Oy
0
Ei ääniä
Jyväskylän Energia Oy
2
2%
Kuopion Energia Oy
3
3%
Kokkolan Energia
0
Ei ääniä
Korpelan Voima
0
Ei ääniä
Kraft&Kultur
9
8%
Kymenlaakson Sähkö Oy
5
4%
Lahti Energia Oy
6
5%
Lappeenrannan Energia Oy
2
2%
Lännen Omavoima Oy
1
1%
Mäntsälän Sähkö Oy
1
1%
Oulun Sähkönmyynti Oy
2
2%
Pohjois-Karjalan Sähkö Oy
2
2%
Savon Voima Myynti Oy
9
8%
St1 Oy
0
Ei ääniä
Suur-Savon Sähkö Oy
1
1%
Tampereen Sähkölaitos
3
3%
Vaasan Sähkö Oy
12
10%
Vattenfall Sähkönmyynti Oy
13
11%
Jokin muu
21
18%

Ääniä yhteensä: 116

Mika
Jäsen
Jäsen

GALLUP: Nykyinen sähköyhtiö?

Viesti Kirjoittaja Mika »

Ja mitä suunnitelmia vaihdolle?

Itse tässä vähän katsellut tarjousten perään ja jotain kai olis tehtävä kun Oulun Energiasta vaihtamalla Kraft&Kulturiin säästäis 250 € vuositasolla.
"Ei me kyllä tänne muuteta!" -Tuntemukset reilu kolme vuotta sitten...
HillyMan
Jäsen
Jäsen

Re: GALLUP: Nykyinen sähköyhtiö?

Viesti Kirjoittaja HillyMan »

Vastasin Helsingin energia, Fortumi kynii siitä huolimatta omansa.
Ei oo ajatustakaan vaihdolle, ei tuo ole aivan halvin mutta taitaa olla kärkiviisikossa aina. En oo kyllä hetkeen tarkistanut, jos halvimman perässä menee niin saa olla kokoajan vaihtamassa. Itse olen ajatellut että kun pysyttelee tuossa halpuuslistan kärkipäässä niin se riittää.
"Hyvä tuppaa tuleen vaikka keskinkertasta yrittää "
Tuomo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Savon maasta asti meille sähköä kiikutetaan. Mutta kyllä hämäläisetkin osansa saavat, lupasi tuo Vattenfall nostaa taas 9 % siirtomaksua.

Kuinkas monella on määräaikainen sopimus. Meillä on ollut jo pidemmän aikaa ihan toistaiseksi voimassa oleva sopimus. En laskenut ole mutta kun olen vertaillut hintoja määräaikaisten ja toistaiseksi voimassaolevien hintojen välillä, niin säästöä on kertynyt; ei ole hinnat nousseet niin paljoa kuin näiden kahden eri sopimuksen hintaero on ollut. Eli toistaiseksi voimassa oleva hinta on ollut aina halvempi.

Viikko - pari sitten tutkailin hintoja ja totesin, että pidetään edelleen Kuopion Energia. Samalla huomasin, että määräaikaisten sopimusten hinta oli aika lähellä toistaiseksi voimassaolevia hintoja. Sähköpörssissähän hinta on laskenut jo jonkin aikaa. Toivotaan, että tämä enteilisi jopa hintojen laskua.
vesahy
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Toistaiseksi ollaan pysytty alkuperäisessä, F:ssä, joka aikoinaan nielaisi Vihdin Valon ja Välkyn. Vaihtoa on joskus harkittu mutta saamattomina on jäänyt tekemättä. Liliuksen optiokohujen aikaan varsinkin mietittiin tosiaan mutta kai me alistuttiin, että ei me kuitenkaan mitään isompaa voiteta. Ehkä voitettaisiinkin.
Winston
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Winston »

Vaihto tuli kyllä mieleen kun rakennusmaailmassa kerrottiin sähkön keskihinnan olevan päälle 9c ja meillä yli 10c :? Saa nähdä missä vaiheessa saa jotain aikaiseksi vai saako, tuntuu kyllä vähän siltä että kaikki sitä hintaa ovat hilaamassa ylöspäin.

Muoks* hinnassa siis sekä myynti että siirto :-D
Viimeksi muokannut Winston, Pe Tammi 30, 2009 11:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tumppi776
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tumppi776 »

Kraft&Kultur on kyllä siellä kärkipäässä tarjouksellaan, mutta niiden sivuilla on eri hinta. En kyllä niiltä ostaisi.
ripley
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja ripley »

Kyllä minä olen jatkuvasti kilpailuttanut sähkönmyyjää vaikka eihän Fortumista kokonaan eroon pääse valitettavasti. Minusta kun on tuollainen mahdollisuus annettu, niin pitäähän sitä käyttää. Käytännössä kilpailuttaminen on kuitenkin aika vaivatonta nykyään. Vaikka säästöt voivatkin joskus jäädä vähäiseksi, niin tehdään tätä sitten vaikka periaatteesta, sillä kyllähän nuo sähköyhtiöt niin helevetin ahneita on. Eipä nytkään ole kuulunut "paineista alentaa sähkön hintaa"...
Pekka Huhta
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta »

Meillä on taloa lämmitetty viimeiset viisi vuotta Porvoon energian norppasähköllä, tän hetkinen hinta muistaakseni 5,75 c/kwh. Halvinkin tarjous tällä hetkellä vaihtovirrassa olis 6,28, niin että mä saan näköjään ekosähköä halvemmalla kun muut tavallista :-D

Meidän sähkönkulutus on viidessä vuodessa tippunut 23000 kWh:sta nyt viime vuoden pikkuisen yli kymppitonniin. Tänä vuonna on tarkoitus päästä kympin ali :wink:

Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
koulukoti
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja koulukoti »

Eko-sähkö on ollut jo vuosia...haasteet ovat sähkönkulutuksen vähentämisessä (aurinkokeräimet, energiasäästölamput, alhaiset lämpötilavaateet eli villasukat, ei valmiustilasähköjä päällä, ajastimet) ei niinkään sähköyhtiön vaihtamisessa. :-D

koulukoti
Pekka Huhta
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta »

Meillä muuten vähennykset on tapahtuneet ilman lisäinvestointeja vaihtoehtoiseen tekniikkaan. Uunit muurautettiin ja yläpohjaan laitettiin jo ekana vuonna vähän lisää villaa, mutta muuten säästö on tullu pelkästään asumisen opettelulla ja pikkuhiljaa paikkoja tiivistelemällä. 2-3000 kWh on tullut joka vuosi alaspäin.

Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
Anu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Anu »

Siirtomaksut on niin korkeat, että kyselyistä huolimatta emme löydä halvempaa sähköyhtiötä. Ottaa päähän! :evil:
"Huojuva talo, äiti kuule minua, voimat ei riitä, en tiedä mitä tehdä..." laulaa Anna E kauniisti.
Tuomo
Jäsen
Jäsen

koulukoti kirjoitti:Eko-sähkö on ollut jo vuosia...haasteet ovat sähkönkulutuksen vähentämisessä (aurinkokeräimet, energiasäästölamput, alhaiset lämpötilavaateet eli villasukat, ei valmiustilasähköjä päällä, ajastimet) ei niinkään sähköyhtiön vaihtamisessa. :-D

koulukoti
Mutta miksi maksaa samasta tuotteesta toiselle enemmän, jos saman saa halvemmalla. Vähän kuin tankatessa lorauttaisi samalla vähän bensaa naapurinkin tankkiin.
Anu kirjoitti:Siirtomaksut on niin korkeat, että kyselyistä huolimatta emme löydä halvempaa sähköyhtiötä. Ottaa päähän! :evil:
Oletkos tarkastanut hintoja täältä: http://www.sahkonhinta.fi Helppo vertailla hintoja eri mittaustapojen ja kulutusten kesken; Ja eikun maanantaina soitto johonkin listan alkupään yhtiöön ja loput asiat hoitaakin sitten muut.

Muistelenkohan oikein, että vähän aika sitten uutisissa sanottiin, että 20 % on kilpailuttanut ja vain 5 % vaihtanut yhtiötä :shock:
Jos kaikki viitsisivät kilpailuttaa= tarkastaa edes yllä olevasta linkistä hintatiedot, ja sen jälkeen vaan soittaa firmaan niin se olis siinä. Mutta kun tämmönen merkki annetaan syhkön myyjille, että "nostakaa vaan hintaa - me emme vaihda yhtiötä", niin miksiköhän ne hinnat nousee???

Tarkastakaa hinta ja vaihtakaa nyt hyvänen aika halvempaan :twisted:
Tuomo
Jäsen
Jäsen

Ja pakko jatkaa vielä vähän;

Tällä hetkellä äänestyksessä "johtaa" Fortum ja Vattenfall. Meidän perusteilla (7000 päivä ja 17000 yö) tarkoittaa, että saisin maksaa samasta sähköstä
- Fortumille 139 € enemmän ja
- Vattenfallille 150 € enemmän.
ripe
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://www.fiarosa.fi

Viesti Kirjoittaja ripe »

Mulle tulee, on tullu 5v. Vaasan sähköstä sähkö...tai ainakin maksan sähköstä sinne ja siirrosta Vattenvallille.
5,05 snt/kwhx16 600 on arvio vuodessa.
Jos nyt vaihtaisin sähkön tarjoajaa häviäisin noin. 60e
Paitsi tolla "pörssisidonnainen", siihen en kyl mene vaihtaan.

Kuinkahan mahtaa olla, pystyykö sitä vaihtaa mihin haluaa? Mulla oli ainakin aikoinani vaikee saada sähkösopimusta "halvoilta" sähköntarjoojilta, niillä ei kai ollut sähköö tarjota uusille asiakkaille.

Tähän nykyiseen olen ollut hyvin tyytyväinen, hinta on ollut koko tän 5 vuotta viiden edullisimman joukossa. Mitä olen käynyt kurkkimassa tuola sähkölaskurilla.
Mika
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Mika »

Meillä on käytössä tuo paikallinen Óulun Energia, joka näihin päiviin asti on aina ollut halvempien kärkipäässä.

Nyt tuli taas vertailtua kun luovuin öljylämmityksestä niin huomasin, että vaihtamalla meillä (Yleissähköllä) olis mahdollista säästää 300 € vuositasolla. Tuo Vaasalais-Ruotsalainen sähkö näyttäis olevan halvinta ainakin minun vertailuissa.
"Ei me kyllä tänne muuteta!" -Tuntemukset reilu kolme vuotta sitten...
Vastaa Viestiin