Galleriatoiminta ei tuota ongelmia sillä samaisessa huoneessa jää raakalauta jokatapauksessa kahden sisäseinän taakse, harjoittaa sitä galleriatoimintaa sitten vain niillä seinillä. Tosin hyvä pointti.
pvalila kirjoitti:Periaatteessa seinien villan pitää sitten levätä alapohjan purujen päällä, ei lattialautojen: muutoin lattialautojen alle jää tuulelle vapaa kulkutie sisälle taloon lisäeristeen alitse ja saavuttamatta jää asumismukavuuden parantuminenkin.
Joo tämä onkin jo huomioitu.
pvalila kirjoitti:On se näemmä vaan lastulevyn maine täydellisesti vieläkin pilalla, kun ei kukaan ole sitä edes ehdottanut. No, minä tulen kerrostalosta ja halusin edes hiukan seinältä tuntuvan seinän, siksi tähän kämppään tulivat seinät enimmäkseen lastulevystä. Ja lastulevy tosiaan löytyy niiden hengittävien materiaalien listalta, vaikka siinä toki liimaa joukossa onkin. Formaldehydiä noissa ei tietenkään ole käytetty enää pitkään aikaan, mutta ihmeen harva sen tietää.
Tämä olikin kiinnostava pointti, olen nimittäin itse ollut siinä uskossa, että lastulevyssä on ainakin niin kovat mömmöt seassa, ettei se hengitä alkuunkaan riittävästi. Lastulevy kyllä tuntuis sopivalta... jos vain löytäis riittävän hengittävän sellaisen. Onko kellään vinkkejä tai ajatuksia tähän? Hienointa olisi jos vielä uskaltaisi ensihätään maalata esim. Uulan Into maalilla seinän, ja siirtäis työläämpää tapetointia tuonnemmas. (Lue: maalaaminen luonnistuu helposti ja nopeasti vanhasta kokemuksesta... tapetointi vaatisi vähän enemmän harjoittelua ja hermosauhuja

). Se onkin sitten jo kokonaan toinen juttu ja toisen palstan juttu, että pilaanko nyt seinän hengittävyyden ihan kokonaan jos alan sooloilemaan ja maalaan sen vaikkakin käyttäisinkin kuinka Into maalia.