Oma nurkka

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
pvalila
Jäsen
Jäsen

Re: Oma nurkka

Viesti Kirjoittaja pvalila »

tuuma kirjoitti: Sitikan ABS:ien toimivuus on kerran koettu asfaltilla ja jospa mä joku kerta juuri silloin sytkään tappavaa tupakkaa ja tupakkaan siis kuolen niin kenen syy :roll:
Et kai sinä Tuuma niin perhanan hölmö ole, että uudessa autossa tupakoit sisällä? Tietenkin ikkuna auki ja kuvittelet, että sillä olisi jotain merkitystä? Mikään ei pilaa autoa niin kuin tupakointi, haju tarttuu heti ja vaikka sen saa nykyisin pois niin hajunpoistopesu on tautisen kallis. Herttinen, jos sun vaimosi on kotona sallinut sulle tupruttelun vain pannarissa niin miten ihmeessä hän on unohtanut kieltää sen autossa? Pannarissa sauhuttelu ei laske talon hintaa, eli sillä nyt ei ole juuri väliä.

Minä olen kerran eläessäni ostanut auton, jossa oli tupakoitu: luulin, että hajun saisi pois kotikonstein. Ei toivoakaan, kuusi vuotta lemu iski naamalle joka kerta kun auton oven aamulla avasi. Ei se haju kuuden vuoden jälkeen poistunut, mutta sininen bussi ajoi mun autosta läpi...Onneksi auto oli parkkipaikalla ja minä kotona nukkumassa, kun tuo tapahtui.

Eräs tuttavani osti myös tuliterän auton, ja oikein suuttui, kun heti autoon istuttuani sanoin hänen tupakoineen siinä. Lujasti väitti, ettei koskaan ollut niin tehnyt. Aikanaan se totuus tuli ulos, oli pari kertaa vetänyt hermosauhut autossa, pitänyt ikkunat reilusti raollaan eikä voinut millään käsittää, kuinka minä saatoin kahdessa sekunnissa haistaa tupakan jäännöshajun. Vähän outo juttu se, että autosta tuo haju ei lähde mutta vaatteista se kyllä katoaa ajan kanssa: vaatteita ei tarvitse kapakkireissun jälkeen hävittää vaikka joskus aamulla niitä haistaessa se saattaa ensimmäinen mieliteko ollakin.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

pvalila kirjoitti: Periaatteessa tien voisi katkaista muutaman kuukauden ajaksi myös sinun talosi kohdalta, sanot vain naapureille, että kiepauttavat sen aikaa surutta sun pihasi läpi.
Ei mun pihan läpi voi ajaa, ei ole mitään reittiä siihen, paitsi ehkä traktorilla, mutta siltikin on noita esteitä vähän liikaa moiseen.
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti: Sitikan ABS:ien toimivuus on kerran koettu asfaltilla ja jospa mä joku kerta juuri silloin sytkään tappavaa tupakkaa ja tupakkaan siis kuolen niin kenen syy :roll:
Et kai sinä Tuuma niin perhanan hölmö ole, että uudessa autossa tupakoit sisällä? Tietenkin ikkuna auki ja kuvittelet, että sillä olisi jotain merkitystä? Mikään ei pilaa autoa niin kuin tupakointi, haju tarttuu heti ja vaikka sen saa nykyisin pois niin hajunpoistopesu on tautisen kallis. Herttinen, jos sun vaimosi on kotona sallinut sulle tupruttelun vain pannarissa niin miten ihmeessä hän on unohtanut kieltää sen autossa? Pannarissa sauhuttelu ei laske talon hintaa, eli sillä nyt ei ole juuri väliä.

Minä olen kerran eläessäni ostanut auton, jossa oli tupakoitu: luulin, että hajun saisi pois kotikonstein. Ei toivoakaan, kuusi vuotta lemu iski naamalle joka kerta kun auton oven aamulla avasi. Ei se haju kuuden vuoden jälkeen poistunut, mutta sininen bussi ajoi mun autosta läpi...Onneksi auto oli parkkipaikalla ja minä kotona nukkumassa, kun tuo tapahtui.

Eräs tuttavani osti myös tuliterän auton, ja oikein suuttui, kun heti autoon istuttuani sanoin hänen tupakoineen siinä. Lujasti väitti, ettei koskaan ollut niin tehnyt. Aikanaan se totuus tuli ulos, oli pari kertaa vetänyt hermosauhut autossa, pitänyt ikkunat reilusti raollaan eikä voinut millään käsittää, kuinka minä saatoin kahdessa sekunnissa haistaa tupakan jäännöshajun. Vähän outo juttu se, että autosta tuo haju ei lähde mutta vaatteista se kyllä katoaa ajan kanssa: vaatteita ei tarvitse kapakkireissun jälkeen hävittää vaikka joskus aamulla niitä haistaessa se saattaa ensimmäinen mieliteko ollakin.
:shock: Olen :mrgreen:

Ota huomioon että kyseessä kymppitonnin auto, jonka arvo on enään n. 5t ja muutaman vuoden päästä kun on reilu 200t mittarissa niin sen tonnin hikiseen saa oli siellä poltettu tai ei. Autossa ei muuten ole tuhkakuppia ollenkaan ja olen huomannut kun tumpin laittaa pulloon ja korkin kiinni niin ei läheskään niin paha haju ole kuin autoissa, joissa tuhkakupit on avonaisia ja tulvivat yli. Eipä se järkevää ole mutta jos olisi lyhyempi työmatka niin tilanne saattaisi olla toinen. Tapa mikä tapa. Jos hajuista puhutaan niin mä taas haistan herkästi onko autossa kuskattu koiria, niistä jää semmoinen mun nenään todella epämiellyttävä tuoksu joka voimistuu syksyisin kun on kosteaa ja lämmintä. Valikoiva on hajuaisti kuten kuuloaistikin...
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
jtbo
Jäsen
Jäsen

Pari uutta fotoa:
http://jtbo.pp.fi/images/album/house/yl ... telaseina/

Mustansävyinen ei ainakaan nokea ollut ja mielestäni siinä oli vähän maakellarimaista tuoksua, tuo on ikkunan alla ja siitä alapuolelta hieman vasempaan.
PikkuMyy
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja PikkuMyy »

Tässä teille unelma-auto :lol: Riivattu Primera On ainakin myyjällä huumorintaju tallella kun alkaa seuraamaan myynti-ilmoitusta ja siitä syntynyttä keskustelua.
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Pari uutta fotoa:
http://jtbo.pp.fi/images/album/house/yl ... telaseina/

Mustansävyinen ei ainakaan nokea ollut ja mielestäni siinä oli vähän maakellarimaista tuoksua, tuo on ikkunan alla ja siitä alapuolelta hieman vasempaan.
Hmmm. Näyttäisi että joskus on satanut tuulen kanssa rankasti viistoon syksyllä ja pokien välistä päässyt sisään. Kuivuminen on sitten alkanut vasta vaikkapa seuraavana keväänä ja saanut hiukan aikaa muhia. Seinärakenne on sitten kuitenkin kuivunut kun kuvien perusteella seinissä on ollut vain vanhoja paperitapetteja. Tuollainen mustuminen käy aika nopeasti. Täällä jäi noita purkupaloja pihalle niin mustui aika hätäiseen ja kuivuttuaan musta jäi paloihin. Oliko nuo silti kuivia? Jos oli niin seinärakenne toimii mutta jos kosteita niin sitten jossain on muovia, syvemmällä?

Tämä kyllä ihan mutu juttuja :(
jtbo
Jäsen
Jäsen

Ei se tuokaan ollut näköjään puruihin asti päässyt, joku rättimäinen hento materiaali on ennen kuin on paperi, jonka takana purut majailee. Nuo laudat ovat kyllä sitten liki läpi olleet märkänä tuosta kohtaa, mutta ei onneksi ole isompaa vuotoa ollut, kun jäljet loppuvat ennen lattiaa.

Vaan selvästi tuossa kohtaa tuoksahtaa nyt ainakin ja ei nyt nokka mene tukkoon, mutta kurkussa tuntuu hassulta eikä tee mieli pitkästi tuossa ilman suojainta nuuhkia, kun mieli tekee pois.

Kun kerta nyt melkein koko etelänpuoleiselta seinältä tuota pintamateriaalia sain revittyä, niin ainakin siihen pitää laittaa uutta ja voisi pari noita lankkujakin vaihtaa.

Kattoon olisi kanssa parin tuoksuvan lankun vaihto ja lattiaan yksi, jonka jouduin katkomaan, että näin lattian tilaa.

Menee samalla kyllä yläkerran sähköt uusiksi, kun ovat nyt niin ikävästi tiellä, että joutuu noita metalliputkia kiskomaan irti ja niitähän ei oikein kannata takaisin enää laittaa, niin laittaa sitten uutta kaapelia samantien, onpa sitten valmiina, kun alakerrasta yläkertaan vetää lisäksi uutta noiden metalliputkisten tilalle.

Vaan ennen kuin pääsee uutta laittamaan pitää vanhoja purkaa vähän pois ja sitten tuulettaa ja nuuhkia, pitää kai mutsia käyttää tuolla nuuhkimassa sitten loppuvaiheessa, kun sillä on herkkä nenä noiden tuoksujen ja homeiden suhteen.

Ei nuo mitenkään märkiä tuntuneet olevan, luulen että tuo on vanhojen ikkunoiden aikaista.
tuuma
Jäsen
Jäsen

PikkuMyy kirjoitti:Tässä teille unelma-auto :lol: Riivattu Primera On ainakin myyjällä huumorintaju tallella kun alkaa seuraamaan myynti-ilmoitusta ja siitä syntynyttä keskustelua.
Joku myi joskus hylsysarjaa samaan tyyliin muttei ihan noin pitkällä tarinalla mutta sai satsin myytyä :lol: Hintahan se on millä muka kauppaa käydään mutta tosimyyntimies vissiin tarinoimalla omiaan ja hinta on silloin sivuseikka...
jtbo
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti: Joku myi joskus hylsysarjaa samaan tyyliin muttei ihan noin pitkällä tarinalla mutta sai satsin myytyä :lol: Hintahan se on millä muka kauppaa käydään mutta tosimyyntimies vissiin tarinoimalla omiaan ja hinta on silloin sivuseikka...
Niin, myynnin vakiohan on tarpeen luominen ja sitten esitellään ratkaisu joka tyydyttää tuon tarpeen, mutta eipä se nyt ole ainoa keino :-D
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Ei se tuokaan ollut näköjään puruihin asti päässyt, joku rättimäinen hento materiaali on ennen kuin on paperi, jonka takana purut majailee. Nuo laudat ovat kyllä sitten liki läpi olleet märkänä tuosta kohtaa, mutta ei onneksi ole isompaa vuotoa ollut, kun jäljet loppuvat ennen lattiaa.

Vaan selvästi tuossa kohtaa tuoksahtaa nyt ainakin ja ei nyt nokka mene tukkoon, mutta kurkussa tuntuu hassulta eikä tee mieli pitkästi tuossa ilman suojainta nuuhkia, kun mieli tekee pois.

Kun kerta nyt melkein koko etelänpuoleiselta seinältä tuota pintamateriaalia sain revittyä, niin ainakin siihen pitää laittaa uutta ja voisi pari noita lankkujakin vaihtaa.

Kattoon olisi kanssa parin tuoksuvan lankun vaihto ja lattiaan yksi, jonka jouduin katkomaan, että näin lattian tilaa.

Menee samalla kyllä yläkerran sähköt uusiksi, kun ovat nyt niin ikävästi tiellä, että joutuu noita metalliputkia kiskomaan irti ja niitähän ei oikein kannata takaisin enää laittaa, niin laittaa sitten uutta kaapelia samantien, onpa sitten valmiina, kun alakerrasta yläkertaan vetää lisäksi uutta noiden metalliputkisten tilalle.

Vaan ennen kuin pääsee uutta laittamaan pitää vanhoja purkaa vähän pois ja sitten tuulettaa ja nuuhkia, pitää kai mutsia käyttää tuolla nuuhkimassa sitten loppuvaiheessa, kun sillä on herkkä nenä noiden tuoksujen ja homeiden suhteen.

Ei nuo mitenkään märkiä tuntuneet olevan, luulen että tuo on vanhojen ikkunoiden aikaista.
Helppohan se on täältä huudella mutta alkaa kuulostamaan jotenkin tutulta, vähän jos tuosta ja tuosta ja sitten sähköjä hieman ja ja ja Sitten ei saakkaan enään mielenrauhaa vasta kun kaikki on poissa.

Ei ehkä tästäkään kannata neuvoa ottaa mutta jos henki lähistöllä ahdisti, vaikkakin ainahan se ahdistaa kun pölyä näkee auringonsäteiden paistaessa ikkunasta sisään ainakin meikäläisellä, niin tulee ihme yökkimisreaktio mutta jos joutuu ajattelemaan että nuo mustuais pölyt leijailee keuhkoihin kun ei koko juttua silloin joskus tehnyt uusiksi niin vaiva se on sekin, vaikkakin ehkä vaan henkinen mutta toki voi olla vakavampikin juttu. Itse vähättelen noita homejuttuja mutta kaipa se on uskottava että voi koitua jopa koko loppuelämän pilaavaksi ongelmaksi jos sattuu olla herkkä.

Juu, jos jollain on herkkä nenä niin se auttaa paljon.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Tuuma, minä voin tehdä hitaasti ajankanssa, ainakin toistaiseksi :lol: :lol:

No olipahan päivä, tälläinen tipahti oikeastaan kirjaimellisesti syliin:
Kuva

Melkein osasi lentää, mutta melkein ei aina riitä, kyllä se lopulta sinne pääsi, mutta piti vähän lepotasoa laittaa väliaikaisesti tuohon pesän lähistölle ja siinähän sitä hommaa olikin vähintään riittävästi, puiset pitkät tikkaat tuntuivat jotenkin raskailta, johtuisikohan siitä, että ovat tosiaan pitkät ja varsin paksusta tavarasta, puolatkin on parisenttistä ja kuudella isolla naulalla jokainen kiinni :shock:

No siinähän se päivä menikin, kun käänsin kasvimaan taas kerran ja pelastin tuota poikasta, niin ja otin tietty parit fotot :mrgreen:
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Tuuma, minä voin tehdä hitaasti ajankanssa, ainakin toistaiseksi :lol: :lol:

No olipahan päivä, tälläinen tipahti oikeastaan kirjaimellisesti syliin:

Melkein osasi lentää, mutta melkein ei aina riitä, kyllä se lopulta sinne pääsi, mutta piti vähän lepotasoa laittaa väliaikaisesti tuohon pesän lähistölle ja siinähän sitä hommaa olikin vähintään riittävästi, puiset pitkät tikkaat tuntuivat jotenkin raskailta, johtuisikohan siitä, että ovat tosiaan pitkät ja varsin paksusta tavarasta, puolatkin on parisenttistä ja kuudella isolla naulalla jokainen kiinni :shock:

No siinähän se päivä menikin, kun käänsin kasvimaan taas kerran ja pelastin tuota poikasta, niin ja otin tietty parit fotot :mrgreen:
Jtbo, minä voin tehdä asioita tekemättä mitään :lol:

Hieno untuvikko ja vielä sun kolmivaihelangoilla uskaltaa varpustella :wink: Juuri kun tulin tänne a-talliin niin tapasin matkalla siilin ja se ei yleensä mikään ihme ole mutta nyt se ei säikähtänyt yhtään, yleensä halvaantuu ja muuttaa suuntansa nyt katsoi vaan samalla kävellessä että tuo juippi taas ja ohitettiin toisemme toisistaan sen kummemmin välittämättä metrin hajuraolla vähän kuin Helsingissä asuessani naapurit oli tapana "tervehtiä" :lol: Toisaalta taivas aukeni jälleen ja ehkä molempia jurppi kastua :-)
jtbo
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti: Jtbo, minä voin tehdä asioita tekemättä mitään :lol:

Hieno untuvikko ja vielä sun kolmivaihelangoilla uskaltaa varpustella :wink: Juuri kun tulin tänne a-talliin niin tapasin matkalla siilin ja se ei yleensä mikään ihme ole mutta nyt se ei säikähtänyt yhtään, yleensä halvaantuu ja muuttaa suuntansa nyt katsoi vaan samalla kävellessä että tuo juippi taas ja ohitettiin toisemme toisistaan sen kummemmin välittämättä metrin hajuraolla vähän kuin Helsingissä asuessani naapurit oli tapana "tervehtiä" :lol: Toisaalta taivas aukeni jälleen ja ehkä molempia jurppi kastua :-)
Hmm, kysytäänkö tuosta tekemisestä sun vaimolta? :mrgreen:

Mutta kyllähän olet siinä oikeassa, että tulee maksamaan, on paljon tekemistä ja jos tuossa paikassa säästää, niin aina se olisi mielessä tai ehkä jopa nenässä.

Elukat on kyllä ihan hauskoja, kunhan ne ei ole paarmoja, varmaan 20 paarmaa sai liiskata tänään, pyrin jättämään ne kitumaan sen verran että juuri ja juuri osaavat poukkoillen lentää, sitten tulee lintu ja nappaa sen, oikein hyvää yhteistyötä :lol:

On muuten hieman puolikuntoinen olo, pää ei käänny ja selänpuolelta hartian tienoilta on hauikseen saakka sellainen jumi, viiltävää kipua jos yrittää tiettyjä liikkeitä. Olisin muuten tuota yläkerran seinää aukonut tänään, mutta kun useamman päivän vaivannut jumi vaan tuntuu pahenevan.

Yritin saada kuvaa siitä kun pääsky kurvaa käsivarrenmitan päästä, mutta on ne vaan nopeita, niin mahdottoman nopeita, ei mitenkään tunnu onnistuvan.

Tulipas kaksi ensimmäistä mansikkaakin jo maisteltua, on ne omasta maasta poimitut vaan hyviä. Ehkä pitäisi kastella kuitenkin maata hieman, enhän ole vuoteen tehnyt yhtään mitään ja kovasti silti raakileita on tulossa, mutta niin kuivalta ja pölisevältä tuo kasvimaan multa tuntui, että ehkäpä tilkka vettä noille tekisi hyvää.

Laitoin tuonne yläkerran ikkunaan yhden kameran lisää, se kuvaa lintujen pesää, pitäisi vain hieman erilainen softa olla tuohon, kun nykyisellä toteutuksella saa vain 10fps eikä se oikein riitä. Kamera kun on läppärissä kiinni ja se wlanin kautta jakaa kuvan pääkoneelle, joka hoitaa sitten varsinaisen prosessoinnin.

Kissa näkyy olevan retkellään nyt pihan toisella puolen, samaan aikaan katuvalot syttyivät (mitä järkeä?) heti kissa kääntyi kun valot alkoivat syttymään vaikka oli selin aluksi noihin, on niillä vaan tuhottoman tarkka kuulo. Noin 2:30 tuo samainen kissa kulkee toiseen suuntaan tallenteiden mukaan, se on aika täsmällinen, toinen harmaa kissa ei taas niinkään, yleensä se kulkee tuosta 21-22 välillä, mutta joskus 23, takaisin se kulkee melkein mihin aikaan vain. Mukava seurailla noita elukoiden touhuja videolta, vaanivat nuo pedot hiiriä puskien juurella ja välillä pompataan kimppuun :D
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
Hmm, kysytäänkö tuosta tekemisestä sun vaimolta? :mrgreen:

Mutta kyllähän olet siinä oikeassa, että tulee maksamaan, on paljon tekemistä ja jos tuossa paikassa säästää, niin aina se olisi mielessä tai ehkä jopa nenässä.

Elukat on kyllä ihan hauskoja, kunhan ne ei ole paarmoja, varmaan 20 paarmaa sai liiskata tänään, pyrin jättämään ne kitumaan sen verran että juuri ja juuri osaavat poukkoillen lentää, sitten tulee lintu ja nappaa sen, oikein hyvää yhteistyötä :lol:

On muuten hieman puolikuntoinen olo, pää ei käänny ja selänpuolelta hartian tienoilta on hauikseen saakka sellainen jumi, viiltävää kipua jos yrittää tiettyjä liikkeitä. Olisin muuten tuota yläkerran seinää aukonut tänään, mutta kun useamman päivän vaivannut jumi vaan tuntuu pahenevan.

Yritin saada kuvaa siitä kun pääsky kurvaa käsivarrenmitan päästä, mutta on ne vaan nopeita, niin mahdottoman nopeita, ei mitenkään tunnu onnistuvan.

Tulipas kaksi ensimmäistä mansikkaakin jo maisteltua, on ne omasta maasta poimitut vaan hyviä. Ehkä pitäisi kastella kuitenkin maata hieman, enhän ole vuoteen tehnyt yhtään mitään ja kovasti silti raakileita on tulossa, mutta niin kuivalta ja pölisevältä tuo kasvimaan multa tuntui, että ehkäpä tilkka vettä noille tekisi hyvää.

Laitoin tuonne yläkerran ikkunaan yhden kameran lisää, se kuvaa lintujen pesää, pitäisi vain hieman erilainen softa olla tuohon, kun nykyisellä toteutuksella saa vain 10fps eikä se oikein riitä. Kamera kun on läppärissä kiinni ja se wlanin kautta jakaa kuvan pääkoneelle, joka hoitaa sitten varsinaisen prosessoinnin.

Kissa näkyy olevan retkellään nyt pihan toisella puolen, samaan aikaan katuvalot syttyivät (mitä järkeä?) heti kissa kääntyi kun valot alkoivat syttymään vaikka oli selin aluksi noihin, on niillä vaan tuhottoman tarkka kuulo. Noin 2:30 tuo samainen kissa kulkee toiseen suuntaan tallenteiden mukaan, se on aika täsmällinen, toinen harmaa kissa ei taas niinkään, yleensä se kulkee tuosta 21-22 välillä, mutta joskus 23, takaisin se kulkee melkein mihin aikaan vain. Mukava seurailla noita elukoiden touhuja videolta, vaanivat nuo pedot hiiriä puskien juurella ja välillä pompataan kimppuun :D
Ööö, ei kysytä. Tarkoitin lähinnä sitä että yleensä teen asioita vain haaveillen eli kuitenkaan tekemättä yhtään mitään :( tuosta mun kommentista ehkä sai käsityksen että oon niin rahamies että annan vain työmiehille ohjeita riippukeinusta käsin, joka tietty olisi toisaalta mukava tilanne, mutta mun sisällä asuu semmoinen peikko, joka haluaisi itse tehdä ja sitten katsella omaa tekemää työtä, jossa kaikki on on tarkkaan harkittua ja viimeisen päälle. Äh, Vaikea selittää kun olen laiska perfektionisti narsisti :wink:

Hartianseutu jos jumittaa niin ei ole kivaa, mulla on ollu ohimeneviä, mutta pari viikkoa sitten oli reilu viikon kestävä jumi ja se oli arka kaikelle vedolle. Sitikasta jos laittoi ilmastoinnin päälle niin heti jumissa kivun kanssa ja sitten avonainen ullakon ikkuna vaikka muuten oli pakko pitää auki kun hikoili niin sama jumi taas, se vanhuus se vanhuus :wink:

Eikös pääskyt mene jotain satasta vai ylikin? Voisi tuo sorsastuksen muuttaa pääskystykseksi niin olisi vähän reilumpaa.

Kissat on kummia, ne on niin ihme yksilöitä, meillä ollut useita ja jokaisella on ollut ihan omat kuviot mutta kaikki on kyllä syöneet päästäisiä ja hiiriä. Tuo nykyinen raahasi jostain ison rotan tontin perukoille ja nyttemmin matokuurilla kuulemma. Rotta oli vain vähän pienempi kuin kissa. Lintuja nuo on popsineet aika vähän koska ne ovat selvästikin nopeita ja kissat, joilla on ihmiskoti, laiskistuu kuten ihmisetkin pikaisesti :-D
jtbo
Jäsen
Jäsen

Kyllähän nuo ja välillä syöksyvät alle käsivarren mitan päästä ohi, niin se vaikuttaa aika pahuksen nopealta tuo meno :-D

Nopein lintu menee muuten 360km/h syöksyessään, olikohan muuttohaukka.

Tervapääskykin menee lähes 200km/h syöksyessään.

Toki ei nuo yli 70km/h normaalisti lentele juurikaan.

Nämä täkäläiset kissat eivät ole tosin kotikissoja, säntäävät yleensä karkuun jos näkevät meikäläisen. Tosin yksi uskaltaa syödä kädestä = nappaa syötävän ja vipeltää piiloon :lol:
Itse olen kyllä sitä mieltä, että vaikka kaikilla elukoilla on kumma tarve purra meikäläistä, niin kyllä niiden kanssa on oikeastaan helpompi tulla toimeen kuin ihmisten, ainakin jos naaraspuolisista on kyse :roll: Joku naaraspuolinen toki voisi väittää samaan urospuolisista :mrgreen:

Kummaa kyllä tuo kuinka kissat tosiaan esittelee aina saalistaan, pettyyköhän ne, kun lauman jäsenet ei syökkään sitä evästä? smiley_074

Mun hartiat on kyllä tuosta autossa istumisesta ja koneella nyhvöttämisestä niin herkäksi tulleet nykyisin, että kylmägeeliin menee enemmän rahaa kuin sapuskaan, vaan nyt ei sekään tunnu auttavan, eli särkylääke + kylmägeeli ja unta palloon kai on seuraava testi :razz:
Vastaa Viestiin