Muita sinkkuja rintamamiestalossa?

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
tyy
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: www.tyyn.vuodatus.net

Re: Muita sinkkuja rintamamiestalossa?

Viesti Kirjoittaja tyy »

Kääk kirjoitti:"Tyy"llä on todella kauniin näköinen talo. Ihastuin noihin verannan ikkunaruutuihin, todella hienot!
Kiitos =)
Tarkoitus olis jossain välissä ehtiä nekin ikkunat korjaamaan.. =) En kyllä ostaessani taloa ajatellut yhtään, kuka ne ikkunat pesee... =)
tallukka
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: tervaharju.blogspot.fi

Viesti Kirjoittaja tallukka »

Sinkkuna oon, mutta taloa ei kylläkään vielä ole kuin haaveissa... Täytyy malttaa vielä pari vuotta ja kasvattaa tuo murkku aikuiseksi. Sitten on aikaa omille jutuille, vähän kauempana pääkaupunkiseudusta (ne hinnat, nääs).
Mielenkiinnolla (ja kauhulla) luen näitä muiden remonttijuttuja. Kyllä kai yli viiskymppinen nainen pärjää siinä missä nuoremmatkin :roll:
Älä tee tänään sitä, minkä huomennakin voit jättää tekemättä.
Johanna84
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja Johanna84 »

Sinkku minäkin...Ostin rintamamiestalon syyskuun lopussa ja nyt teen pientä remonttia isäni kanssa. Tulen asustelemaan alakerrassa ja yläkerran remontoin sitten kun lisätilalle on tarvetta, yläkertaan on siis oma ovi verannalta. Oon jo saanut kuulla ihmisten ihmettelyä, että kuinka nainen voi pärjätä yksin omakotitalossa.
Markku&Rintsikka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Markku&Rintsikka »

nummentie 434 kirjoitti:Ainoa ihmisasukas minäkin talossani olen, ja itseasiassa naisia on melkein elikotkin,
paitsi tietysti asuu kanalassa kukko Jorma! :-)

Ja yläkerta tyhjillään kanssa (on yksi puulämmitettävä huone, ja avointa rakentamatonta vinttiä loput) Harvemmin tulee vintillä käytyä, nyt olen sadepäivinä kuivatellut pyykkiä, ja yövieraita jos on enempi, niin siellä nukkuvat.
No nyt olen kesällä käynyt monasti ihan vain fiilistelemässä, kun alkukesästä siivosin vintin oikeen vimosen päälle. On se semmosta köyhän miehen (siis naisen) Luxusta, tyhjää tilaa asunnossa!
Alakerran huoneistakin (= 2 ja kyökki) toinen toimii enemmän tai vähemmän varastona. Hassuahan tässä on se, että kun yksiöstä muuttoa tein, oli haaveena, että saisi erikseen vaikkapa makkarin ja olkkarin, ja nyt kun ne on, eipä ole käytössä kun köökki ja kamari. :-)
Tervetuloa maalle melkein naapuri. Täällä on tilaa. Niin sisällä kuin ulkonakin. Keittiö on täälläkin se käyttöhuone. Ja makkarissakin vain nukutaan. Odota vaan kun jokusen vuoden asut, niin et varmasti mahdu edes kolmioon jos pitäisi muuttaa pois :lol:
Rintsikka asuja jo vuodesta 2005. Noin 200m2 kolmessa kerroksessa, on siinä sinkulla siivoamista.
En minä mikään utelias ole .... een
nummentie 434
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja nummentie 434 »

No Huomenta!
Pitäs varmaan laittaa joku Nummi-pusulalaistena alajaosto, joku muukin joskus ilmoitteli naapurustossa asuvansa... :-)
Viimeksi muokannut nummentie 434, Ma Loka 19, 2009 15:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Opi toisten virheistä, et voi millään elää tarpeeksi kauan tehdäksesi ne kaikki itse.
nummentie 434
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja nummentie 434 »

...Ja Mitä tulee siihen kolmioon mahtumisesta - Kolmas vuosi rintsikassa - enää en taitais mahtua kolmioon, ilman SUUURIA uhrauksia :lol:
Opi toisten virheistä, et voi millään elää tarpeeksi kauan tehdäksesi ne kaikki itse.
RMTvm50
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja RMTvm50 »

Mä jäin (taas) sinkuksi tuossa joulukuun alussa. Olen tässä nyt asunut melkein 3,5 vuotta ja tämä talvi on saanut mut miettimään että pitäisiköhän myydä koti pois. Olen edelleenkin aika kädetön kaikissa wanhan talon ylläpitoon liittyvissä asioissa. On oikeastaan kohta päätettävä alanko opettelemaan kaikkea itse vai ostanko palvelut ulkopuoliselta.

Taloudellistahan olisi opetella tekemään edes osa itse. Missäköhän pidetään puuseppä-kursseja kädettömille naisille??
csinos
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://rajalanremontti.blogspot.com/
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csinos »

Täällähän on mukavan paljon itsellisiä naisia :-D

Itse en ihan sinkku ole eikä talokaan ole rmt, mutta huolittaisiinko silti tähän osioon? Kun sulho ei oikeastaan koskaan käy täällä (on allerginen mun eläintarhalle) ja kaikki käytännön työ on siis itse tehtävä. Kiitettävästi onneksi avustaa kone- ja kalustohankinnoissa, eli lainaa joko omiaan tai tuo lahjaksi :-D Vaikka kyllähän sitä aina ajoittain miettii että olisi se silti mukavampi tehdä yhdessä, remonttiakin. Ja aina ajoittain tulee kritiikkiä kun jututkin on aika remonttipainotteisia.. :oops:
Kulju
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kulju »

RMTvm50 kirjoitti:Mä jäin (taas) sinkuksi tuossa joulukuun alussa. Olen tässä nyt asunut melkein 3,5 vuotta ja tämä talvi on saanut mut miettimään että pitäisiköhän myydä koti pois. Olen edelleenkin aika kädetön kaikissa wanhan talon ylläpitoon liittyvissä asioissa. On oikeastaan kohta päätettävä alanko opettelemaan kaikkea itse vai ostanko palvelut ulkopuoliselta.
Taloudellistahan olisi opetella tekemään edes osa itse. Missäköhän pidetään puuseppä-kursseja kädettömille naisille??
Työ tekijäänsä opettaa...
Kyllähän rivitalon yhtiövastikkeeseen verrattavalla summalla jo jonkin verran voi ostaa ulkopuolistakin apua.
Naisilla on sen uuden remonttikaverin hankkiminen paljon helpompaa, kuin meillä miespuolisilla sinkuilla....
Kyllä nämä lumityöt kohta loppuu. Kesällä on sitten helpompaa. Tsemppiä
RMTvm50
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja RMTvm50 »

Kiitos kannustuksesta :).

Lumityöt eikä puulämmitys ole haitaksi, päinvastoin. Tykkään talostani ja oman tontin antamasta rauhasta niin älyttömästi ettette uskokaan. Koirat ovat yksi iso syy miksi tässä pysyn vaikka joskus usko loppuisi. Hauvat kun ovat olleet pienestä asti tässä talossa eikä niiden varsin vapaamielinen metelöinti sopisi mihinkään kerros- tai rivitaloon. Jo pelkästään leikkiminen aiheuttaa sen verran kovaa ääntä että saatais häätö alta aikayksikön :lol:.

Lisäksi aina kun mietin talon myymistä muistan myyjän 5 vuoden vastuun. Ahdistaisi jo ajatuskin että joutuisin odottamaan 5 vuotta ennen kuin voisin huokaista helpotuksesta. Olen niin monta kertaa lukenut tapauksista jossa myyjät ovat keksimällä keksineet jotain vikaa jotta saisivat hyvitystä kauppahinnasta. En siis edes uskaltaisi myydä tätä torppaa koskaan!

Kaikkein parastahan tässä on se että asumiskulut ovat kuitenkin loppujen lopuksi erittäin kohtuulliset.

Pitäis vaan sitten joskus löytää sinkkumies kaupungista joka on aina haaveillut talosta maalla eikä pelkää koiria :mrgreen:. Siis sitten joskus.
Markku&Rintsikka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Markku&Rintsikka »

RMTvm50 kirjoitti:Lisäksi aina kun mietin talon myymistä muistan myyjän 5 vuoden vastuun. Ahdistaisi jo ajatuskin että joutuisin odottamaan 5 vuotta ennen kuin voisin huokaista helpotuksesta. Olen niin monta kertaa lukenut tapauksista jossa myyjät ovat keksimällä keksineet jotain vikaa jotta saisivat hyvitystä kauppahinnasta. En siis edes uskaltaisi myydä tätä torppaa koskaan!
Siksipä olen ajatellut, että kantamalla minut täältä pois viedään. En kävele. :lol:
RMTvm50 kirjoitti:Kaikkein parastahan tässä on se että asumiskulut ovat kuitenkin loppujen lopuksi erittäin kohtuulliset.
Niin kun ajattelee, että Nummelassa kaksiosta taitaa joutua maksamaan +600 euroo joka on huomattavasti enemmän kuin maksan pankille ja vorttumille. Rintsikka asumisessa voit omalla tekemisellä pienentää asumiskuluja.
Rintsikka asuja jo vuodesta 2005. Noin 200m2 kolmessa kerroksessa, on siinä sinkulla siivoamista.
En minä mikään utelias ole .... een
pelkka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pelkka »

(Markku, ei tuolla rahalla saa Nummelasta vuokralle edes yksiötä - joten voit onnitella itseäsi!)
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Olen ihan kädetön käsillä tekemisessä, sen siitä saa, kun kasvattajat suojelee niin ettei vaan mitään satu ja ettei vaan mitään vaarallista ole käsillä, kuten puuntyöstövälineitä.

No ei siinä mitään, rakentelee ja askartelee vaikka pannunalusia tai mitä tahansa pientä ja kas kummaa kun sitä paljon paremmin onnistuu sitten isommatkin rakennelmat, käsien kun pitää vaan tottua sen puun muokkaamiseen eikä ne totu tekemättä, sellaista olen huomannut. Teoreettinen tieto on ihan kivaa, mutta vaikka teoriassa tietoa onkin, niin kovin paljon sitä tietoa on sitten sellaista joka vaan tuntuu tulevan tekemällä, vähintään se, että saa kädet tottelemaan sitä loistavaa visiota joka mielessä siintää.

En tosin yhäkään osaa sahata suoraan, mutta kyllä se jo suorempaan sujuu kuin ennen, kas kun olen jopa ymmärtänyt, että apuvälineiden käyttö ei ole kiellettyä, jos ostaisi parit puristimet, niin kummasti helpottuisi hommat, rimaa kun käyttää ohjurina ja peukkua puristimena, niin se kai vaikuttaa hieman lopputulokseen? :lol:

Ostin muutaman kympin Mag storm kuviosahan, ehkä se ei ole paras mahdollinen, mutta omissa tarpeissani vallan riittävä on ollut, pitäisin moista yhtenä tärkeimpänä välineenä, lähinnä siksikin, kun sahaaminen on tuollaisella niin helppoa, että sitä tulee tehtyäkin kaikenlaisia juttuja puusta, joka muutoin jäisi tekemättä.
pannu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pannu »

Otsikon alkuperäiseen kysymykseen vastaten. Eli kesästä asti :-D
Kääk
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kääk »

"Naisilla on sen uuden remonttikaverin hankkiminen paljon helpompaa, kuin meillä miespuolisilla sinkuilla...."

No en edes usko tuota!!! Ei ole täällä ainakaan remontoitsijoita näkynyt jonoksi asti. Liekö sitten olen itse liian nirso tai jotain. Mielestäni kuitenkin itselläni on sitä rumasti sanottua markkina-arvoa, että en ole mikään ruma/sosiaalisesti kömpelö/aina kotona tms. Mutta missä on unelmien mies? Varmaan siellä omassa rintsikassaan piilossa.

Ja uskon, että yh-äitejä tai muita sinkkuja olisi miehille tarjolla pilvin pimein. Vaikka kai miehetkin saavat jotain nirsoutta harrastaa :roll:

Murr.... Mutta saapahan itse päättää mitä tekee, koska ja missä. Tosin nyt laitan mökin myyntiin. Ostakoot joku innokkaampi.
Vastaa Viestiin