Vanhat talot, minkä ikäiset asukkaat?
Re: Vanhat talot, minkä ikäiset asukkaat?
Minä 27 vuotta, tyttöystävä 25. Talo 55 vuotta.
Talo 59v
Minä 24v
Cockerspanieli 3,5v
Bolognese 4v
Hiace 20v
Micra 22v
Minä 24v
Cockerspanieli 3,5v
Bolognese 4v
Hiace 20v
Micra 22v
Minä -88
Emäntä -89
Talo -51
Emäntä -89
Talo -51
Hyvinkin yleispäteviä vastauksia joilla ei välttämättä ole mitään tekemistä itse asian kanssa...
-
Taittopera
- Jäsen

Heippa.
Ostin viimekesänä kotimökkini 40-vuoden kaupungissa asumisen jälkeen. Ikää 60v.Toistaiseksi vapaa-ajan asuntona,mutta muutan sinne eläkkeelle jäätyäni.Rintsikka vuosimallia -57. Saa nähdä miten mummo selviää yksin kaikista hommista ja vielä ilman autoa!
Ostin viimekesänä kotimökkini 40-vuoden kaupungissa asumisen jälkeen. Ikää 60v.Toistaiseksi vapaa-ajan asuntona,mutta muutan sinne eläkkeelle jäätyäni.Rintsikka vuosimallia -57. Saa nähdä miten mummo selviää yksin kaikista hommista ja vielä ilman autoa!
Isäntä & emäntä 32 vee, nuori neiti 2 vee ja nuori isäntä vähän vajaa kaksi kuukautta. Talo täyttää just pyöreitä, eli 70 vee.
-
ultimate welder
- Jäsen

Isäntä vm-65,emäntä -66,kaksosneidit -99,pikkusisko -01 ja talo -48
Talo -54
Minä -78
Vaimoke -80
Muksut -04, -05, -08 ja -10
Minä -78
Vaimoke -80
Muksut -04, -05, -08 ja -10
Tämä on puhtaasti taas määrittely kysymys. Aika moni munkin tutuista ymmärtää RMT:llä vain ne talot, jotka veteraanit rintamalta tulleessaan rakensivat.vesahy kirjoitti: Kyllä näitä samannäköisiä taloja tehtiin paljon ennen toista maailmansotaa, esimerkkinä molemmat vaarini.
Minä ja aika moni muukin taas ymärtää RMT:llä nimenomaan tämän talotyypin (piippu keskellä, alakerta ympäriauki, 1,5 kerrosta + mahdollisesti kellari, kuisti) riippumatta siitä koska se on rakennettu.
- vesahy
- Jäsen

Ihan tiukasti ajatellen rintamamiestaloja ovat vain ne, jotka rakennettiin eduskunnan vuonna 1945 säätämän rintamiesten maanhankintalain mukaisesti. Samaan aikaan rakennettiin paljon täsmälleen saman näköisiä taloja, joita voi kutsua vaikka jälleenrakennuskauden taloiksi. Oma isäni rakensi vasta kesällä 1959 Turkuun siihen aikaan melko modernin talon, joka ei millään tavoilla ei muistuta perinteistä rintsikkaa. Pitäisi oikeastaan tehdä siitä joskus ihan oma raportti. Oma talomme on taas mitä tyypillisin kuutiomainen puolitoistakerroksinen rintsikka, mutta se on kyllä rakennettu jo 1905.
Iloista piirileikkiä näillä käsitteillä ja omalta kohdaltani vissiin saivartelua. Mutta kun joku sanoo keskustelussa, että "mä korjailen vanhaa rintsikkaa", niin jokainen ymmärtää täsmälleen, mistä on kysymys.
Iloista piirileikkiä näillä käsitteillä ja omalta kohdaltani vissiin saivartelua. Mutta kun joku sanoo keskustelussa, että "mä korjailen vanhaa rintsikkaa", niin jokainen ymmärtää täsmälleen, mistä on kysymys.
Juurikin näin
Termeillä saivartelu vaan on niin kivaa aina joskus
Termeillä saivartelu vaan on niin kivaa aina joskus
-
Kukkaron pohja
- Jäsen

Talo -51
Mies -66
Minä -66
Esikoinen -92
Kuopus -95
Mies -66
Minä -66
Esikoinen -92
Kuopus -95
-
annitatjana
- Jäsen

talo -47
anni -75
taneli -82
jiekna -06, koira
nuuk -07, koira
anni -75
taneli -82
jiekna -06, koira
nuuk -07, koira
-
gallu
- Jäsen

Minä 23v
Avopuoliso 21v
Tytär 2kk
Avopuoliso 21v
Tytär 2kk