Poistan lahonneen puun ja useissa paikoissa en varmaan edes tarvitse korvata poistettua puuta. Otsonoinita haluaisin tehdä jotta voitaisiin muuttaa takaisin jos löytämäni ongelmat nyt oli siinä.Zaffodi kirjoitti:Ei nuo kuvat vielä pahinta ole mitä on nähty mutta onhan siinä jo pehmennyttä. Kaikki lahonnut puu pitää uusia kovaan saakka eli sitä itse puuta ei tarvitse kokonaan repiä pois kunhan siitä leikataan kaikki pehmennyt pois ja korvataan uudella. Purujen tilalle sitten vaikka ekovillaa. Jos noiden läpi on siirtynyt ilmaa sisälle niin kyllähän se on voinut oireita aiheuttaa. Nyt onkin sitten tärkeää että saatte kaikki varmasti puhdistettua.
Otsonointi kannattaa tehdä vasta ihan viimeiseksi kun kaikki pölytys on loppunut.
Minulla olisi myös mahdollista viikon päästä saada homekoira paikalle. mutta epäilen nyt että kannattaako se tehdä vai pitäsiskö odottaa ja katsoa miten sisäilma madosllisesti muuttuu kun olen poistanut vauroituneet purut ja lahot puut?
Makuuhuoneessa jossa myös tuntuu korvissa painetta, poistin tännä ulkoseiniltä 50 cm alhaalta purut ja korvasin Ekovillalla. Eivät näyttäneet purut vanhingoittuneilta, mutta tehty on nyt ainakin. Mittasin kosteusmittarilla (50 euron vehje kahdella piikillä paikallisesta rautakaupasta) alajuoksun ja sisäpuolen vaakalaudoituksen. Mittaukset vaihtelivat 10-20% välillä. Onko kosteusprosenteissa jotain huolestuttavaa??
Voiko olla että olohuoneeseen on päässyt epäpuhtauksia ilmanvaihdossa muista huoneista mikä aiheuttaisi tunteen korvissa? Kaikki vaatteet ja muut tekstiilit olen vienyt ulos makuuhuoneesta.