V***tus ketju

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
PetteriKivimäki
Jäsen
Jäsen

Re: V***tus ketju

Viesti Kirjoittaja PetteriKivimäki »

^Otan osaa, tuttu tilanne.

Minä puolestani sain ensimmäisen Baswaren Supplier Portal -laskun menestyksellä toimitettua! Laskun lähettäminen vaatii laskun tallentamisen välissä, joka siis ensi yrittämällä meni mönkään. Syöminen yrittämisten välissä auttoi - siihen menestys sitte tyssäskin, Baswaren portaali ei sitten löydäkään seuraavaa asiakastani asiakasrekisterijärjestelmästään, vaikka ko. toimijan laskutusosoite on Baswaren PL.. Auttaiskohan tässä nyt juominen! Mieli ainakin tekis..

Kaikista surkeinta/hupaisinta on, että minun on joka tapauksessa tehtävä omaan, tai siis yritykseni, kirjanpitoon kirjanpitäjälle se sama paperilasku samoilla viitteillä, josta tällä hienolla verkkolaskujärjestelmällä halutaan eroon, koska itselleen ei voi lähettää verkkolaskusta kopiota. Eli tällä meiningillä minun laskutukseen käyttämäni työaika vähintään tuplaantuu, käytännössä triplaantuu ellei enemmän.
Jumalauta, saunan takana on tilaa!
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
markokoo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja markokoo »

PetteriKivimäki kirjoitti:Kaikista surkeinta/hupaisinta on, että minun on joka tapauksessa tehtävä omaan, tai siis yritykseni, kirjanpitoon kirjanpitäjälle se sama paperilasku samoilla viitteillä, josta tällä hienolla verkkolaskujärjestelmällä halutaan eroon, koska itselleen ei voi lähettää verkkolaskusta kopiota. Eli tällä meiningillä minun laskutukseen käyttämäni työaika vähintään tuplaantuu, käytännössä triplaantuu ellei enemmän.
Joo-o. Tuttuja tunteita nuo kiroilut noitten kanssa. Baswarea kanssa yritin ensin alkuun ottaa käyttöön kun asiakkaalla joka vaati verkkolaskutusta oli se käytössä. Silloin (n 3 vuotta sitten) ainakin pikkukäyttäjälle se oli aivan käsittämättömän kallista ja hankalan oloista. Olivat jotenkin asiakkaani kanssa kompuksessa Baswaren kanssa siten että oli ulkoistettu verkkolaskuttajalle kaikki keskustelut kokonaisuudessaan.

Silloiseen Baswaren hinnoitteluun täysin kypsyneenä (yksi lasku per kuukausi oli vissiin luokkaa 17 e kun meni johonkin <50 laskua kategoriaan). Pakko oli saada kuitenkin laskut lähtemään jos asiakkaan tahtoi pitää. Maventa auttoi - http://www.verkkolaskut.fi/ - joskin sielläkin ensi alkuun oli ongelmaa kun copy-pastella yritin verkkosivulle siirtää tietoja ja tuli jotain näkymättömiä merkkejä mukaan ja homma kaatui siihen. Tuki vastasi nopeasti ja ilmeisesti jopa korjasivat tuon bugin.

Tuolta saa laskun pdf:nä itselle. Hintakaan ei ole ollut paha. Ylimääräistä vaivaa tuosta toki on kun vanhaan laskupohjaan pitää erittelyt täyttää mutta kun käyttää aiemmin tehtyjä laskuja pohjana niin äkkiä sen laskun tuolta kautta hoitaa (mitä nyt aina byrokratia ottaa päähän, mutta se on oman pään ongelma).
PetteriKivimäki
Jäsen
Jäsen

Nii, Maventan palvelua olen käyttänyt minäkin, mutta ihmeellisiä ongelmia oli heillä lähetetetyistä laskuista laskuttamisessa. Laskuttivat koko ajan joko aivan liikaa tai liian vähän, joten sanoin goodbye.

Mulla on lisäksi Ossuuspankissa mahdollisuus lähettää maksutta verkkolaskuja, siirryn suosiolla takaisin siihen, vaikka en kauhean innostunut ole siitäkään. Siinä palvelussa on mahdollisuus tulostaa sotkuinen ja epäselvä versio laskusta omaan kirjanpitoon. (t)ulosteen sotkuisuus ja epäselvyys selittynee sillä, että eivät halua kenenkään käyttävän verkkolaskupalvelua samalla ilmaisena (paperi)laskutusohjelmana. Ei sellaista laskua kukaan halua asiakkaalleen lähetettää. :-D
Kiwikasa.
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kiwikasa. »

Monta päivää jo vituttanut valmiiksi nuo huomena tulevat vieraat ja niiden typerän näköiset ilmeet kaikkeen kesken eräiseen ja hieman muutenkin vanhaan ja rempallaan olevaan tölliin......
Ahdistaa vaikka olen semmonen kuka ei paljon toisten sanomisista piittaa, mutta kuitenkaan ei niin mukavia tilanteita. Vaikka vieraiden tulo pitäisi olla mukava asia... :(
Hmmmm.... Vetäsiskö sopivan kännin päälle.... :shock: :wink:
Ei se mene kuin elokuvissa...
markokoo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja markokoo »

Kiwikasa. kirjoitti:Monta päivää jo vituttanut valmiiksi nuo huomena tulevat vieraat ja niiden typerän näköiset ilmeet kaikkeen kesken eräiseen ja hieman muutenkin vanhaan ja rempallaan olevaan tölliin......
Ahdistaa vaikka olen semmonen kuka ei paljon toisten sanomisista piittaa, mutta kuitenkaan ei niin mukavia tilanteita. Vaikka vieraiden tulo pitäisi olla mukava asia... :(
Kuinka osasitkaan pukea asian sanoiksi noin hyvin. Vaimolle lukaisin ja häneltä terveisiä että oli ihan kuin hänen kirjoittamansa.

Pahimpia vieraita tuossa suhteessa ovat 80-luvulla omakotitalon rakennuspaketista rakentaneet tyyliin - "Me rakennettiin koko talo kahdeksassa kuukaudessa", "Syntyy sitten tällaisia käytäviä" (kamat siirretty pahvilaatikkoihin ja pinottu), "Mitäs täällä nyt on sitten tehty" (tarkasteluväli viikko tai kaksi toistuvasti).

Toinen kategoria on sitten ne kun miettii että "ei me vaan tämmötteen paikkaan muuteta" heti autosta tullessa. Juu terve tuloa vaan, ei olla myymässä.
PetteriKivimäki
Jäsen
Jäsen

Mä en enää edes tajua miten kauheeta meillä on. :-D Paitsi vieraitten voivottelusta ja on-teillä-tässä-hommoottelusta.

Enää ei tympäise verkkolaskutkaan, vaihdoin takas Maventaan ja luon jatkossa kaikki laskut sitä kautta ja lähetän ne verkkolaskuina, mitä voin.
Nääs Maventan laskun luonti ja lähetys mun kuukausivölyymillä on 0,40 € / kpl plus alvi, joten sehän on suorastaan halpaa, kun vertaa Itellan ykkösluokan merkkiin 0,65 € plus alvi ja Pirkka-kirjekuoreen 0,16 € plus alvi.

Se kyl minnuu vituttaa, kun Itella siirsi pienen kunnan verran asukkaita palvelleen Jyväskylän 40700 postitoimiston 40100 postitoimiston yhteyteen keskustaan ( :shock: ) Tämä on Itellan käsitys siitä, miten kaupunkien palvelurakennetta ja keskustaliikennettä kehitetään. Karseet ruuhkat, kuten oli ennalta arvattavissa! Ensi jouluna EN lähetä sukulaisille tarjoussuklaita ja eläinsuojelukalentereita Itellan kautta.
Harri68
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Harri68 »

^ Meillä toi on-teillä-tässä-hommoottelu ei häiritse miuta, mutta rouvaa kyl. Kun aina appivanhempien tulessa kylään se menee muodossa "on tässä Harrilla hommaa" :lol: :lol: Ja rehellisyyden nimissä on kait tunnustettava enempi rouvalla sitä hommoo tuntuu olevan arjen pyörittämisineen jne. Itse lähinnä suunnittelen ja pähkäilen :oops:
PetteriKivimäki
Jäsen
Jäsen

Sunnuntai-ehtoona olis mukava kattoo telkkua; vaan mitä näyttääkään Yle parhaimmalla katselupaikalla: Suomi on ruotsalainen! - ylistetään ruotsalaisuuden merkitystä suomalaiselle kulttuurille ja luetteloa mistä kaikesta saamme kiittää naapurinaatamne..ynhh.
vesahy
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vesahy »

PetteriKivimäki kirjoitti:Sunnuntai-ehtoona olis mukava kattoo telkkua; vaan mitä näyttääkään Yle parhaimmalla katselupaikalla: Suomi on ruotsalainen! - ylistetään ruotsalaisuuden merkitystä suomalaiselle kulttuurille ja luetteloa mistä kaikesta saamme kiittää naapurinaatamne..ynhh.
Eniten taitaa keljuttaa se, että kaikki se on ihan totta.
Viimeksi muokannut vesahy, Su Maalis 03, 2013 23:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
PetteriKivimäki
Jäsen
Jäsen

Kyllä kieltämättä. Mahtais "Intia on brittiläinen" koota intialaiset telkun ääreen - sipsipussit vaan rapisis!
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Mua ei niin keljuta tuo, mutta vähän sivuten se keljuttaa kun kaikista maista yritetään tehdä samanlaisia tasapäistettyäjä kaikensuhteen neutraaleja. Mun käsittääkseni olisi parempi niin, että olisi tyystin eri linjoilla olevia maita, jolloin tietynlaista haluavat voisivat aina mennä sellaiseen maahan jossa on omiin aivoituksiin sopivat periaatteet. Kun kaikesta tehdään samaa, niin aina on joukko joka jää ulkopuolelle.
Pekka Huhta
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta »

Eniten vituttaa se että intternetti on täynnä kusipäistä ruikutusta ja vittuilua mitättömistä asioista, ihan kuin pahaa oloa ei olisi maailmassa ihan piisalle. Tarvitaanko me oikeasti tämmöinen ketju tännekin, eikö voisi oksentaa noilla paskapalstoilla pahan olonsa pois?

Jouduin erinäisiä asioita etsiskellessä noille kotimaisille yleisfoorumeille suomi24:sta vauvapalstalle ja mulla oli vartin selaamisen jälkeen semmoinen olo että olisi tehnyt mieli kuurata silmämunat juuriharjalla. Hyi saatana. Kuva

Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
Laippa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Laippa »

Kyllä se on niin, että tällainenkin ketju tarvitaan.
Parempi ruikutusta ja ketutusta yhdessä ketjussa kuin tasaisesti koko foorumissa, yksi ketju on helpompi jättää lukematta, jos meinaa laatta lentää. :-D
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Pekka Huhta kirjoitti:Eniten vituttaa se että intternetti on täynnä kusipäistä ruikutusta ja vittuilua mitättömistä asioista, ihan kuin pahaa oloa ei olisi maailmassa ihan piisalle. Tarvitaanko me oikeasti tämmöinen ketju tännekin, eikö voisi oksentaa noilla paskapalstoilla pahan olonsa pois?

Jouduin erinäisiä asioita etsiskellessä noille kotimaisille yleisfoorumeille suomi24:sta vauvapalstalle ja mulla oli vartin selaamisen jälkeen semmoinen olo että olisi tehnyt mieli kuurata silmämunat juuriharjalla. Hyi saatana. Kuva

Pekka
Mutta hyvähän tämä on, kun sinäkin näin pääset purkamaan sitä pahaa oloa pois, jonka saat siitä kun toiset purkaa pahaa oloa pois.
Eli lopputulos on sama oli ketju tai ei, sillä molemmissa tapaukissa jäät vaille pahaa oloa, koska sen ketjun avulla saat sen pois vaikka se ketju sitä aiheuttaisikin.

Niin tai sitten ei, mutta meillä Suomessa asiat ovat niin hyvin ettei kovin isojakaan asioita ole jäljellä ja sehän on vakiotila, että jostain purppastaan aina.
Oto Hascak
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: www.suorakon.com
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oto Hascak »

PetteriKivimäki kirjoitti:Sunnuntai-ehtoona olis mukava kattoo telkkua; vaan mitä näyttääkään Yle parhaimmalla katselupaikalla: Suomi on ruotsalainen! - ylistetään ruotsalaisuuden merkitystä suomalaiselle kulttuurille ja luetteloa mistä kaikesta saamme kiittää naapurinaatamne..ynhh.
Allekirjoitin aamulla seuraavan kansalaisaloitteen:
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/131

(Ruotsin kieli valinnaiseksi oppiaineeksi kaikilla oppiasteilla = pakkoruotsi pois)
Rakennuskonservaattori, restaurointirakentaja ja restaurointikisälli
http://www.suorakon.com
Vastaa Viestiin