Sahanpurua!!!
- bcmikak
- Jäsen

- Viesti:
Sahanpurua!!!
Mistä ootte saaneet sahanpurua seinäeristeiksi, vai oletteko kohvanneet esim. ikkunoiden alaosat sellulla tai muulla villalla. Itse suosisin sahanpurua. Onko muita vaihtoehtoja kuin sahalta hakee märkää purua ja kuivattaa itse autotallissa.....myydäänkö valmiina??
- bcmikak
- Jäsen

- Viesti:
aha, kiitos.
No hyvä eli paikallisille sahoille soittelemaan.
Itse kävin vastikään hakemassa purua eräältä puusepänverstaalta joka tekee ikkunoita, saunanlauteita tms. Saa kuulemma hakea vastedeskin niin paljon kuin ikinä tarttee, menevät muuten kaatopaikalle. Ja puru oli todella kuivaa...puusepänkuivasta puutavarasta kun on peräisin
. Osa puruista oli lämpökäsiteltyä... jos ei muuta hyötyä, niin mukava tuoksu tuli kämppään.
Eli käyppä kiertelemässä paikallisia veistäjiä.
ps. talon alkuperäiset purut on ruumisarkkuveistämöltä...
Eli käyppä kiertelemässä paikallisia veistäjiä.
ps. talon alkuperäiset purut on ruumisarkkuveistämöltä...
-
Pekka Huhta
- Moderaattori

Puusepänliikkeet on parhaita sikäli, että puru on jo valmiiksi kuivaa ja usein joukossa on jo valmiiltaan kutterinpurua ja vähän isompaa tavaraa, ei pelkkää sahajauhoa. Riippuu tietysti verstaan työtavoista ja koneista. Kovin pölyistä purua ei kannata ottaa, eli älä kaavi purulaaripn pohjia sinne :)
Monella tutulla puusepällä se on oikeen ongelmajätettä, kun purua ja latua tulee paljon ja sitä pitää kuorma-autolla raijata kaatopaikalle.
Pekka
Monella tutulla puusepällä se on oikeen ongelmajätettä, kun purua ja latua tulee paljon ja sitä pitää kuorma-autolla raijata kaatopaikalle.
Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/