Remonttien toteutuneet hinnat

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?

Remonttien toteutuneet hinnat

ViestiKirjoittaja OsmoTee päivämäärä Ke Tammi 22, 2020 12:26

Tähän viestiketjuun voisi koostaa toteutuneiden remonttien hintoja helpottamaan tulevien tarjousten arviointeja. Rintamamiestalojen osalta tuntuu olevan huonosti tietoa saatavilla toteutuneista remonttikustannuksista. Urakkamaailmasta niitä saattaa löytää, mutta mielestäni sieltä etsiminen on työlästä. Ilmoittakaa tähän vain ja ainoastaan remontteja, jotka olette teettäneet ulkopuolisella tai tehneet itse vain pienen osan työstä. Tein itse ja säästin- kehut voi jättää jonnekin muualle. Niin teen itsekkin. Hinnat sisältävät työt ja materiaalit eikä niistä ole vähennetty kotitalousvähennystä.

Kattoremontti 2019; 100 m2, vanhan pellin purku, aluskatteen asennus ja tarpeelliset koolaukset sekä lukkosaumapelti + piipun pellitys ja lumiesteet 10.700 €

Hormin massaus 2011: 150 €/m, 2 hormia á 6 m yht 1.800 €

Kylpyhuone- ja saunaremontti 2015: 15 m2. Sisältää myös purkutyöt yht. 14.000 €. Materiaaleissa ei säästelty vaan aika luksusmalli teetettiin. Paljon oikomista kellarin seinissä. Kesto 4 vkoa.
OsmoTee
Uusi jäsen

Re: Remonttien toteutuneet hinnat

ViestiKirjoittaja Tilley päivämäärä Ma Helmi 03, 2020 20:00

2019: Käyttövesiputkien vaihto ruotsalaistaloon. 6100 euroa. Työn osuus 5200 euroa, tarvikkeet + toimistokulut 900 euroa. Olin itse avannut välikatot, joten työhön kuului vanhojen kupariputkien purku ja uusien komposiittiputkien asennus suunnilleen samoille paikoille. Kaksi äijää teki yhdessä päivässä. Tuntiveloitus siis 325 e/h. Mitään suunnittelu- tai työnjohtopalveluita ei kuulunut hintaan. Mitään etukäteissuunnittelua ei ollut, äijät tulivat paikalle, katsoivat ja alkoivat tekemään. Jatkuvasti sai itse valvoa, etteivät asenna putkia vääriin paikkoihin (niiden muutosten osalta, missä putket tulivat eri paikkoihin). Tuolla veloituksella olisin olettanut vähän parempaa palvelua.

2019: Sähkölämmitteiseksi muutetun pönttöuunin palautus puulla lämmitettäväksi: Tulipesän korjausmuuraus, villan poisto hormista (5 m), nuohous, tarkistus. 600 euroa.
Tilley
Uusi jäsen

Palaa alueelle Remontointi yleisesti