Siimaleikkuria ostamassa
Siimaleikkuria ostamassa
Rintsikan piha kaipasi vähän "tuunausta" ruohonleikkuun jälkeen, ja pitäisi ostaa siihen tarkoitukseen siis siimaleikkuri. Kirjoitelkaapa kokemuksia laitteista, mitä ominaisuuksia ja varusteita olisi hyvä olla mukana yms.
Ja onko akkuvehkeistä mihinkään vai pitäisikö suosiolla ostaa polttomoorttorilaite?
Piha on nurkikkoa, ei siis mitään pitkäheinäistä niittyä, ja tontin koko 1440 m2 ja käytännössä siis kokonaan nurmikkoa.
Ja onko akkuvehkeistä mihinkään vai pitäisikö suosiolla ostaa polttomoorttorilaite?
Piha on nurkikkoa, ei siis mitään pitkäheinäistä niittyä, ja tontin koko 1440 m2 ja käytännössä siis kokonaan nurmikkoa.
Viimeksi muokannut arzi, Ti Elo 05, 2008 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Tuulenhovi
- Jäsen

Re: Siimaleikkuria ostamassa
Meillä oli edellisen omistajan jäämistöä akkukäyttöinen sekä sähköllä toimiva. Akkukäyttöisessä olivat akut simahtaneet, vaikka oli lämpimässä säilytetty ja sähkökäyttöisellä oli tuskaista raahata johtoa perässä. Päätimme sijoittaa kunnolliseen siimaleikkuriin ja ostimme Stihl-trimmerin polttomoottorilla. Tietääkseni polttomoottori-laitteet ovat tehokkaampia ja pitkäikäisempiä kuin muut (jos joku tietää asiasta enemmän, niin saa korjata...
) Mutta olemme olleet hyvin tyytyväisiä omaan hankintaamme. 
Ja meillä tontin koko on 1385 m2, piha lähes kokonaan nurmikkoa ja pusikkoa.
Ja meillä tontin koko on 1385 m2, piha lähes kokonaan nurmikkoa ja pusikkoa.
Jos et ole vielä myöhässä, ei ole vielä mikään kiire. Jos olet jo myöhässä, ei ole enää mikään kiire...
- rautarunnari
- Jäsen

itse menin ja ostin sähkökäyttöisen, kun se polttomoottorimalli vaikutti kalliilta. nyt riepoo, kun luulin säästäväni jotain. kunnon bensavehe ja vielä vähän metanoolilla jatkettua
mutta en ainakaan sähkökokemuksen jälkeen toista ostaisi, itse asiassa, olisi toron malli myynnissä edullisesti .
H
mutta en ainakaan sähkökokemuksen jälkeen toista ostaisi, itse asiassa, olisi toron malli myynnissä edullisesti .
H
Kaikkien alojen erikoisasiantuntija
Täältä kanssa ääni polttomoottori-vehkeelle.
Ostettiin muutama vuosi sitten sähkökäyttöinen, muutama kerta on käytetty. Se toimi ihan hyvin siihen tarkoitukseen mihin ajateltiin, eipä sillä mitään niittyjä ajella mutta jos halua on pelkästään "trimmailla" puutarha viimeisen päälle niin minusta siihen tarkoitukseen ihan O.K. Loppujen lopuksi aika turha vekotin kun on muutakin hommaa ihan tarpeeksi. Annamme mieluummin tupsujen olla ja tehdä sekin aika jotain hyödyllisempää. Takapihakin ollaan jätetty tänä kesänä "luomuksi" kun tuntuu niin turhauttavalta kaikki marjapuskat kierrellä ja kaarrella, eipä siellä muutenkaan pahemmin tule oleiltua.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Itsellä kokemusta vain polttomoottorikäyttöisistä, ensimmäinen Ryobi ei kauaa kestänyt, nykyinen Stihl on taas pelittänyt jo pitkään. Pienelläkin koneella varustettu kone leikkaa ihan hyvin pidempääkin heinää eli ei välttämättä kannata hankkia suurella koneella varustettua. Keveys on tärkeää, jos pitkään joutuu trimmailemaan. Husqvarnan raivuri on sitten muuhun käyttöön, siinäkin on siimapää, mutta painoa jo sen verran enemmän että joutuu valjaat pukemaan. Ruohikkoterä on hyvä raskaampaan työhön.
Pitäsköhän tuo ostaa pois tänne Hämeenkoskelle mökillemme... pääsis kans sitten tarvittaessa kiroamaan ton maan alle.rautarunnari kirjoitti:itse menin ja ostin sähkökäyttöisen, kun se polttomoottorimalli vaikutti kalliilta. nyt riepoo, kun luulin säästäväni jotain. kunnon bensavehe ja vielä vähän metanoolilla jatkettua![]()
H
Laita vaikka YV:llä hintapyyntöö ja yhteystietoo.
Onko olemassa hyviä kokemuksia akkukäyttöisestä? Sähköjohdon vetäminen ja siihen sotkeentuminen pitkin pihaa on alkanut raivostuttaa niin, että jotain muuta on keksittävä. Polttomottorin pärryytys ei inspiroi, eikä trimmeriä muutenkaan tarvita kuin silloin tällöin ja siellä täällä. Pienemmätkin tehot riittävät. Siis akkuvehje tai ei ollenkaan?
Kerrohan mihin ne "pienemmätkin tehot" riittävät? Akkukoneethan ovat loistavia pelejä, paitsi että eivät jaksa leikata kuin ruohon kerrallaan ja akut loppuvat sekä käytössä että ajan kanssa. Muutaman vuoden kuluttua ei inahdakaan, vaikka kuinka lataisi. Eli mieluumin ilman. Niinkuin eräkaveristakin sanotaan: "mieluiten yksin kun paskan kanssa". Got it?
-
Pekka Huhta
- Moderaattori

Mä olen hoitanut samaa hommaa pienellä yhden käden viikatteella. En oo kokenut jääväni vauhdissa tai jäljessä yhtään huonommaksi kuin vanhempien mökillä olevan siimaleikkurin kanssa. Sitäkin on tullut ihan piisalle ulvotettua.
Mutta eihän viikate edes pidä helvetinmoista mekkalaa ja raasta naapureita raivon partaalle. Ei siitä voi olla mihinkään. Eikä se varsinkaan ole nykypäivää
Pekka
Mutta eihän viikate edes pidä helvetinmoista mekkalaa ja raasta naapureita raivon partaalle. Ei siitä voi olla mihinkään. Eikä se varsinkaan ole nykypäivää
Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
Aani Stihlille. Ja polttomoottirikayttoisten laitteiden ensisijainen tarkoitus onkin juuri arsyttaa naapureita 
Ammattimies saa hyvästäkin huonon!
Hyvin suunniteltu ei ole vielä yhtään tehty!
Hyvin suunniteltu ei ole vielä yhtään tehty!
- riskunsirkus
- Jäsen

Itse pidän langattomuudesta, niin kuin muissakin jutuissa.
Polttomoottorikäyttöinen Stiga on meidän käytössä ollut loistava. Kaksitahtivehkeessä ääni nyt on miinuspuoli, mutta ehkä se ainut. Tehot on riittävät ja pääsee näppärästi ahtaanpiinkin paikkoihin (aidan ja talon väliin).
Minulta siis ääni polttomoottorivehkeelle.
Polttomoottorikäyttöinen Stiga on meidän käytössä ollut loistava. Kaksitahtivehkeessä ääni nyt on miinuspuoli, mutta ehkä se ainut. Tehot on riittävät ja pääsee näppärästi ahtaanpiinkin paikkoihin (aidan ja talon väliin).
Minulta siis ääni polttomoottorivehkeelle.
-
Markku&Rintsikka
- Jäsen

Aaaaah Nyt ymmärrän miksi polttomoottori käyttöiset lehtipuhaltimet on keksitty.PETEBJ75 kirjoitti:Aani Stihlille. Ja polttomoottirikayttoisten laitteiden ensisijainen tarkoitus onkin juuri arsyttaa naapureita
Rintsikka asuja jo vuodesta 2005. Noin 200m2 kolmessa kerroksessa, on siinä sinkulla siivoamista.
En minä mikään utelias ole .... een
En minä mikään utelias ole .... een
-
ankkuli
- Jäsen

kävin juuri rautakaupasta härmäläistä tuotantoa olevan kähdenkäden mallin. paljon parempi ainakin paksumpaan nurmeen ja nokkospuskaan, kuin yksikään sähkökäyttöinen trimmeri ikinä. heinää kaatuu kuin... no, heinää.Pekka Huhta kirjoitti:
Mutta eihän viikate edes pidä helvetinmoista mekkalaa ja raasta naapureita raivon partaalle. Ei siitä voi olla mihinkään. Eikä se varsinkaan ole nykypäivää![]()
![]()
ostoslistalla on myös moottorikäyttöinen ruohoraivuri/kevytraivuri. katsellaan nyt ja reenataan viikatteen käyttöä.
No en tajuu ihan... Kyllä minäkin metallipalkit mielummin poraan sähköporakoneella kuin akkuporalla, kun kierroksia löytyy, mutta muuten remonttihommat teen akkuvääntimellä. Eikö sähkö- ja akkusiimat toimi saman periaatteen mukaisesti?lapanen kirjoitti:Kerrohan mihin ne "pienemmätkin tehot" riittävät? – – – Got it?
Tähän mennessä sähköleikkuri on riittänyt ihan hyvin, eikä tarvetta tehokkaammalle ole. Jos siis polttomoottoripelissä on enemmän tehoa, niin se on kuin viissatanen mersu kauppakassina.
Mutta ennen ostopäätöstä taidan ostaa viikatteen ja kokeilla josko minäkin oppisin sitä käyttämään! Saavat tulla naapurit ihan aidalle kyttäämään, kun eivät muuten tiedä mitä pihalla tapahtuu!Pekka Huhta kirjoitti:Mä olen hoitanut samaa hommaa pienellä yhden käden viikatteella.