Haku löysi 2 tulosta

Kirjoittaja Puu-ukko
Ma Syys 22, 2014 14:44
Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
Aihe: kellarin seinän yläosan eristys
Vastaukset: 3
Luettu: 2984

Re: kellarin seinän yläosan eristys

Paras varmaan tulisi kun eristäisi ulkopuolelta vaikkapa seinä eps-levyllä ja sitten pinnoitus/levytys tjms. siihen päälle. Sisäpuolella sitten kai vaikkapa limitys ulkopuolisen eristeen kanssa joku puolisen metriä ja materiaalina kivivilla. Sille kun tekee koolaukset teräsrangoilla ja levyttää vaikk ...
Kirjoittaja Puu-ukko
Ma Syys 15, 2014 9:56
Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
Aihe: Kreosoottia vai bitumia betonivalun välissä?
Vastaukset: 3
Luettu: 5696

Re: Kreosoottia vai bitumia betonivalun välissä?

Meillä on kaikki kellarikerroksen seinät käsitelty sisä- ja ulkopuolelta mustalla piellä. Teetätin aineesta analyysit, jossa tutkittiin PAH-yhdisteet ja erikseen vielä mahdollinen pien sisältämä asbesti. Asbestia ei löytynyt, mutta PAH-yhdisteiden taso oli 140 mg/kg. Ei tuo liene varsinaista kreosoot ...