Haku löysi 21 tulosta

Kirjoittaja Kinmo
Pe Loka 07, 2011 13:10
Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
Aihe: Saunaosaston katto
Vastaukset: 15
Luettu: 9275

Re: Saunaosaston katto

Minulle tuli sauna juuri noin ja pesuhuone osittain 1 ajatuksen mukaan. Putsasin piet pois ja pensselillä löysä saneerauslaasti pohjaksi.Vanhat muhkurat, kolot, ja laudoituksen muodot jäivät näkyviin. Pohajamaaliksi tuli otex ja pintaan tikkurilan lujaa. Lopputulos mielyttää silmää, mutta kaikuminen ...
Kirjoittaja Kinmo
Pe Loka 07, 2011 12:57
Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
Aihe: Seinätasoite irtoaa.
Vastaukset: 5
Luettu: 4212

Re: Seinätasoite irtoaa.

Kiitos kommenteista.

Päädyin tekemään tämän niin että irroittelin kopot pois ja reilummin vanhaa tasoitetta ja vedin uudet tasoitteet.
Toivottavasti pysyvät.
Kirjoittaja Kinmo
Pe Syys 30, 2011 14:14
Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
Aihe: Seinätasoite irtoaa.
Vastaukset: 5
Luettu: 4212

Seinätasoite irtoaa.

Lähtökohta olisi tämä: Vanhan rivinteerauksen päällä oli joku vanha valkoinen helposti mureneva tasoite mikä oli kuitenkin kovaa kiinni. Seinillä oli paljon vanhoja reikiä yms. joten vedin kaikkiin seiniin tiilitasoitten. Sitten kun kävin seiniä kivellä läpi, huomasin että jossain kohtaa olisi kopoa. ...
Kirjoittaja Kinmo
Pe Syys 30, 2011 13:51
Keskustelualue: Remontointi yleisesti
Aihe: Löylyhuoneen SPU ja vesieristys
Vastaukset: 8
Luettu: 5018

Re: Löylyhuoneen SPU ja vesieristys

Kirjoittaja Kinmo
Ti Elo 16, 2011 13:24
Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
Aihe: Keittiökaappien kiinnittäminen hormimuuriin?
Vastaukset: 4
Luettu: 2979

Re: Keittiökaappien kiinnittäminen hormimuuriin?

Itse tein omaan keittiöön seuraavasti, tosin en tiedä onko tehty oikeaoppisesti, mutta ovat kaapit seinällä pysyneet 4v. Seinä on noin 2,7m pitkä ja muurin osuus seinän keskellä muistakseni 80-100cm ja puuta molemmin puolin muuria. Seinää jouduttiin oikaisemaan syvyyssuunnassa niin että vaakaakoo ...
Kirjoittaja Kinmo
To Huhti 14, 2011 15:19
Keskustelualue: Maalaus ja maalit
Aihe: Saunan muurin maalaus
Vastaukset: 13
Luettu: 18672

Re: Saunan muurin maalaus

Minulle kiukaan tausta tuli antiikkilaastilla mikä värjättiin ruskealla rautaoksidilla.
Laasti levittiin niin että lastan jäljet jäivät reilusti näkyviin.
Kirjoittaja Kinmo
La Loka 23, 2010 22:29
Keskustelualue: Maalaus ja maalit
Aihe: Kylpyhuoneen betonikaton käsittely
Vastaukset: 7
Luettu: 5767

Re: Kylpyhuoneen betonikaton käsittely

Itse tuli juuri tehtyä tämä homma niin... ensin bitumi pois sieltä mistä lähti helposti, kiilto start primer, pensselillä vedin löysähköä saneerauslaastia .
Näytää ainakin siltä että pohjasta tuli hyvä.Sitten oli tarkoitus laitaa tikkurilan Otex pohjamaali ja Lujaa.
Kirjoittaja Kinmo
Ma Elo 16, 2010 21:54
Keskustelualue: Maalaus ja maalit
Aihe: Emalipinnan maalaus
Vastaukset: 4
Luettu: 3619

Re: Emalipinnan maalaus

Tikkurilan Otex tartuntapohjamaalin luvataan ottavan kiinni ongelmapintoihin esim lasiin.
Lämmönkestosta en ole varma, soveltuu ainakin takan pohjamaalaukseen.
Kirjoittaja Kinmo
Su Elo 15, 2010 16:43
Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
Aihe: Väliseinän pääty vinoksi??
Vastaukset: 0
Luettu: 1119

Väliseinän pääty vinoksi??

Onko mitään vinkkiä kuinka valaa vanhan väliseinän pääty vinoksi n.30asteen kulmaan?Seinän paksuus on 13cm.
Olisiko hyvä tehdä valmis muotti vai onnisttuko laittaa laudat mollemmin puolin ja muurata lautojen väli.
Tatuntoja vanhaan seinään oli tarkoitus laittaa ja kaistaleet valuverkkoa pystyyn. :?:
Kirjoittaja Kinmo
To Heinä 15, 2010 15:20
Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
Aihe: Sisäpuolen eristäminen
Vastaukset: 2
Luettu: 2063

Re: Sisäpuolen eristäminen

Päivitetään jos saisi vaikka yhden kommentin...
Kirjoittaja Kinmo
To Heinä 08, 2010 8:49
Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
Aihe: Sisäpuolen eristäminen
Vastaukset: 2
Luettu: 2063

Sisäpuolen eristäminen

Muistan lukeneeni jostain viestistä(en löytänyt nyt mistään) että kellarin sisäseinissä olisi käytetty lisäeristeenä esim. kivivillaa laittamalla limittäin 30cm ulkopuolisen eristeen kanssa. Ulkopulolella on patolevy ja styroksit ja sisäpuolella vanha rivinteeraus. Muutamassa keskustelussa oli mainin ...
Kirjoittaja Kinmo
Ke Touko 12, 2010 8:16
Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
Aihe: Kellarin lattialämmityksestä
Vastaukset: 5
Luettu: 3645

Re: Kellarin lattialämmityksestä

Eiköhän se noin ole.Deviltä löytyy ainakin lämmityskaapelit Deviflex DTIP-18 mikä on valun sisään tuleva kaapeli, teho 18w/m ja DTIP-10 mikä on saneerauskaapeli teho 10w/m.
http://devi.danfoss.com/Finland/Profess ... TIP_10.htm
Kirjoittaja Kinmo
Su Tammi 17, 2010 10:46
Keskustelualue: Remontointi yleisesti
Aihe: Kaakelilujan kiinnitys?
Vastaukset: 9
Luettu: 6252

Re: Kaakelilujan kiinnitys?

Sain yhden erilaisen vinkin vielä seinän oikaisuun.
Tekisi painekyllätetystä koolaukset ja gyprocci siihen päälle. Onko kokemuksia?
Ei kuulemma olisi niin suurta riskiä jos väliseinään pääsee nousemaan kosteutta kun vedeneristys olisi seinästä irti olevassa gyprocissa.
Kirjoittaja Kinmo
Pe Tammi 15, 2010 23:22
Keskustelualue: Remontointi yleisesti
Aihe: Kaakelilujan kiinnitys?
Vastaukset: 9
Luettu: 6252

Re: Kaakelilujan kiinnitys?

Kyllä kai siihen voisi suoraankin laittaa laatan mutta kun on niin epätasainen pinta ajattelin pääsisinkö helpommalla laittamalla levyn siihen kun ruveta tasoittaman... Taitaa esim tuo 8mm kaakeliluja liian ohutta kiinnittää pistemenetelmällä? Edullisin vaihtoehto taitaisi olla tehdä uusi pinta josta ...
Kirjoittaja Kinmo
Ke Tammi 13, 2010 22:48
Keskustelualue: Remontointi yleisesti
Aihe: Kaakelilujan kiinnitys?
Vastaukset: 9
Luettu: 6252

Kaakelilujan kiinnitys?

Moi

Osaako joku kertoa tarkemmin miten kaakeliluja kiinnitettään betoniseinään?
Heidän omilla sivuilla lukeen vain että kiinitys saneerauslaastilla eikä tarempaa ohjetta ole.