Haku löysi 21 tulosta
- Pe Loka 07, 2011 13:10
- Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
- Aihe: Saunaosaston katto
- Vastaukset: 15
- Luettu: 9275
Re: Saunaosaston katto
Minulle tuli sauna juuri noin ja pesuhuone osittain 1 ajatuksen mukaan. Putsasin piet pois ja pensselillä löysä saneerauslaasti pohjaksi.Vanhat muhkurat, kolot, ja laudoituksen muodot jäivät näkyviin. Pohajamaaliksi tuli otex ja pintaan tikkurilan lujaa. Lopputulos mielyttää silmää, mutta kaikuminen ...
- Pe Loka 07, 2011 12:57
- Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
- Aihe: Seinätasoite irtoaa.
- Vastaukset: 5
- Luettu: 4212
Re: Seinätasoite irtoaa.
Kiitos kommenteista.
Päädyin tekemään tämän niin että irroittelin kopot pois ja reilummin vanhaa tasoitetta ja vedin uudet tasoitteet.
Toivottavasti pysyvät.
Päädyin tekemään tämän niin että irroittelin kopot pois ja reilummin vanhaa tasoitetta ja vedin uudet tasoitteet.
Toivottavasti pysyvät.
- Pe Syys 30, 2011 14:14
- Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
- Aihe: Seinätasoite irtoaa.
- Vastaukset: 5
- Luettu: 4212
Seinätasoite irtoaa.
Lähtökohta olisi tämä: Vanhan rivinteerauksen päällä oli joku vanha valkoinen helposti mureneva tasoite mikä oli kuitenkin kovaa kiinni. Seinillä oli paljon vanhoja reikiä yms. joten vedin kaikkiin seiniin tiilitasoitten. Sitten kun kävin seiniä kivellä läpi, huomasin että jossain kohtaa olisi kopoa. ...
- Pe Syys 30, 2011 13:51
- Keskustelualue: Remontointi yleisesti
- Aihe: Löylyhuoneen SPU ja vesieristys
- Vastaukset: 8
- Luettu: 5018
Re: Löylyhuoneen SPU ja vesieristys
Spu:n sivulta löytyy ohje.
http://www.spu.fi/files/spu/Ohjekortit/ ... _ess__.pdf
http://www.spu.fi/files/spu/Ohjekortit/ ... _ess__.pdf
- Ti Elo 16, 2011 13:24
- Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
- Aihe: Keittiökaappien kiinnittäminen hormimuuriin?
- Vastaukset: 4
- Luettu: 2979
Re: Keittiökaappien kiinnittäminen hormimuuriin?
Itse tein omaan keittiöön seuraavasti, tosin en tiedä onko tehty oikeaoppisesti, mutta ovat kaapit seinällä pysyneet 4v. Seinä on noin 2,7m pitkä ja muurin osuus seinän keskellä muistakseni 80-100cm ja puuta molemmin puolin muuria. Seinää jouduttiin oikaisemaan syvyyssuunnassa niin että vaakaakoo ...
- To Huhti 14, 2011 15:19
- Keskustelualue: Maalaus ja maalit
- Aihe: Saunan muurin maalaus
- Vastaukset: 13
- Luettu: 18672
Re: Saunan muurin maalaus
Minulle kiukaan tausta tuli antiikkilaastilla mikä värjättiin ruskealla rautaoksidilla.
Laasti levittiin niin että lastan jäljet jäivät reilusti näkyviin.
Laasti levittiin niin että lastan jäljet jäivät reilusti näkyviin.
- La Loka 23, 2010 22:29
- Keskustelualue: Maalaus ja maalit
- Aihe: Kylpyhuoneen betonikaton käsittely
- Vastaukset: 7
- Luettu: 5767
Re: Kylpyhuoneen betonikaton käsittely
Itse tuli juuri tehtyä tämä homma niin... ensin bitumi pois sieltä mistä lähti helposti, kiilto start primer, pensselillä vedin löysähköä saneerauslaastia .
Näytää ainakin siltä että pohjasta tuli hyvä.Sitten oli tarkoitus laitaa tikkurilan Otex pohjamaali ja Lujaa.
Näytää ainakin siltä että pohjasta tuli hyvä.Sitten oli tarkoitus laitaa tikkurilan Otex pohjamaali ja Lujaa.
- Ma Elo 16, 2010 21:54
- Keskustelualue: Maalaus ja maalit
- Aihe: Emalipinnan maalaus
- Vastaukset: 4
- Luettu: 3619
Re: Emalipinnan maalaus
Tikkurilan Otex tartuntapohjamaalin luvataan ottavan kiinni ongelmapintoihin esim lasiin.
Lämmönkestosta en ole varma, soveltuu ainakin takan pohjamaalaukseen.
Lämmönkestosta en ole varma, soveltuu ainakin takan pohjamaalaukseen.
- Su Elo 15, 2010 16:43
- Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
- Aihe: Väliseinän pääty vinoksi??
- Vastaukset: 0
- Luettu: 1119
Väliseinän pääty vinoksi??
Onko mitään vinkkiä kuinka valaa vanhan väliseinän pääty vinoksi n.30asteen kulmaan?Seinän paksuus on 13cm.
Olisiko hyvä tehdä valmis muotti vai onnisttuko laittaa laudat mollemmin puolin ja muurata lautojen väli.
Tatuntoja vanhaan seinään oli tarkoitus laittaa ja kaistaleet valuverkkoa pystyyn.
Olisiko hyvä tehdä valmis muotti vai onnisttuko laittaa laudat mollemmin puolin ja muurata lautojen väli.
Tatuntoja vanhaan seinään oli tarkoitus laittaa ja kaistaleet valuverkkoa pystyyn.
- To Heinä 15, 2010 15:20
- Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
- Aihe: Sisäpuolen eristäminen
- Vastaukset: 2
- Luettu: 2063
Re: Sisäpuolen eristäminen
Päivitetään jos saisi vaikka yhden kommentin...
- To Heinä 08, 2010 8:49
- Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
- Aihe: Sisäpuolen eristäminen
- Vastaukset: 2
- Luettu: 2063
Sisäpuolen eristäminen
Muistan lukeneeni jostain viestistä(en löytänyt nyt mistään) että kellarin sisäseinissä olisi käytetty lisäeristeenä esim. kivivillaa laittamalla limittäin 30cm ulkopuolisen eristeen kanssa. Ulkopulolella on patolevy ja styroksit ja sisäpuolella vanha rivinteeraus. Muutamassa keskustelussa oli mainin ...
- Ke Touko 12, 2010 8:16
- Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
- Aihe: Kellarin lattialämmityksestä
- Vastaukset: 5
- Luettu: 3645
Re: Kellarin lattialämmityksestä
Eiköhän se noin ole.Deviltä löytyy ainakin lämmityskaapelit Deviflex DTIP-18 mikä on valun sisään tuleva kaapeli, teho 18w/m ja DTIP-10 mikä on saneerauskaapeli teho 10w/m.
http://devi.danfoss.com/Finland/Profess ... TIP_10.htm
http://devi.danfoss.com/Finland/Profess ... TIP_10.htm
- Su Tammi 17, 2010 10:46
- Keskustelualue: Remontointi yleisesti
- Aihe: Kaakelilujan kiinnitys?
- Vastaukset: 9
- Luettu: 6252
Re: Kaakelilujan kiinnitys?
Sain yhden erilaisen vinkin vielä seinän oikaisuun.
Tekisi painekyllätetystä koolaukset ja gyprocci siihen päälle. Onko kokemuksia?
Ei kuulemma olisi niin suurta riskiä jos väliseinään pääsee nousemaan kosteutta kun vedeneristys olisi seinästä irti olevassa gyprocissa.
Tekisi painekyllätetystä koolaukset ja gyprocci siihen päälle. Onko kokemuksia?
Ei kuulemma olisi niin suurta riskiä jos väliseinään pääsee nousemaan kosteutta kun vedeneristys olisi seinästä irti olevassa gyprocissa.
- Pe Tammi 15, 2010 23:22
- Keskustelualue: Remontointi yleisesti
- Aihe: Kaakelilujan kiinnitys?
- Vastaukset: 9
- Luettu: 6252
Re: Kaakelilujan kiinnitys?
Kyllä kai siihen voisi suoraankin laittaa laatan mutta kun on niin epätasainen pinta ajattelin pääsisinkö helpommalla laittamalla levyn siihen kun ruveta tasoittaman... Taitaa esim tuo 8mm kaakeliluja liian ohutta kiinnittää pistemenetelmällä? Edullisin vaihtoehto taitaisi olla tehdä uusi pinta josta ...
- Ke Tammi 13, 2010 22:48
- Keskustelualue: Remontointi yleisesti
- Aihe: Kaakelilujan kiinnitys?
- Vastaukset: 9
- Luettu: 6252
Kaakelilujan kiinnitys?
Moi
Osaako joku kertoa tarkemmin miten kaakeliluja kiinnitettään betoniseinään?
Heidän omilla sivuilla lukeen vain että kiinitys saneerauslaastilla eikä tarempaa ohjetta ole.
Osaako joku kertoa tarkemmin miten kaakeliluja kiinnitettään betoniseinään?
Heidän omilla sivuilla lukeen vain että kiinitys saneerauslaastilla eikä tarempaa ohjetta ole.