tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä Ti Heinä 06, 2021 1:37

tuuma kirjoitti:Hyvää kesää kaikille, hiljaista ollut, tyyntä ennen myrskyä...

Hiljaista tuli myös tästä Bluetooth kaiuttimesta: The Sonus faber SE17.

Taisi tulla jo joskus linkattua, kun niin ahnaasti kuukkeli sitä tarjoaa. Ei taida selvästikään nähdä lompakon sisältöä, vain halut...

Äkkiä katsoen tuo on 250.000 taalan kajari? Todellinen hifisti myy talon pois ja asuu onnellisena teltassa tuollaisten kanssa.

Tosi pitkään mä kävin täällä päivittäin, kuukausia toivoin ketjun toipuvan, mutta sitten annoin periksi. Nykyisin mä en kirjoita enää oikeastaan minnekään, lähinnä vain surfailen sinne ja tänne. Ennen tuli itse tehtyä jotain, nykyisin mä tyydyn siihen, että katselen auto- ja remppavideoita juutuubista. Oskiloskooppeihin olen hieman tutustunut, mun mittapuulla upeita saa todella halvalla. Mutta mitä mä skoopilla enää tekisin, suomen kielen opettaja?
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä Ti Heinä 13, 2021 23:22

Juu, ehdottomasti, peruskaiuttimet vain. Ei mitään sinihammas skeidaa :)

Pakko laittaa tämmöinen linkki, joita väliin Jtbon kanssa nokiteltiin: https://youtu.be/FS6a0NWI0do

Elo kääntyy muisteloihin, somessakin se näemmä tapahtuu.

Silloin joskus orkesteri soitti yhteen ja välillä vaikka puoli kahteen :roll:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä Ke Heinä 14, 2021 1:38

tuuma kirjoitti:Juu, ehdottomasti, peruskaiuttimet vain. Ei mitään sinihammas skeidaa :)

Pakko laittaa tämmöinen linkki, joita väliin Jtbon kanssa nokiteltiin: https://youtu.be/FS6a0NWI0do

Levyraato!

Juu, teillä oli jtbo:n kanssa hyvin samanlainen musiikkimaku.

Hyvä, kun mainitsit jtbo:n; siitä tulikin mieleeni, yksi juttu pitää taas tarkistaa.
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä La Heinä 17, 2021 22:05

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:Juu, ehdottomasti, peruskaiuttimet vain. Ei mitään sinihammas skeidaa :)

Levyraato!

Hyvä, kun mainitsit jtbo:n; siitä tulikin mieleeni, yksi juttu pitää taas tarkistaa.

Se se oli, levyraato :mrgreen:

Noh, käännetään uusi sivu, siellä on usein aina jotain jännittävää :-D
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä La Heinä 24, 2021 0:15

tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:

Levyraato!

Se se oli, levyraato :mrgreen:

Noh, käännetään uusi sivu, siellä on usein aina jotain jännittävää :-D

Joo. Nimittäin lopputekstit ja takakansi...
:roll: :roll: :roll: :lol: :lol: :lol:
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä La Heinä 24, 2021 0:29

Mulla on edelleen Makita-kuume. Mä ostin jo sen puukkosahan, mutta lisää pitäisi vaan saada. Pitäisi, vaikka mä en tee noilla oikein mitään!

Tuli tehtyä kehnohko ruohonleikkurikauppa. Ostin 130 egen hintaan itsevetävän ikivanhan Klipon. Kopassa on pientä lohkeamaa ja pieni reikäkin, aisa on tosi kulahtanut. Mut nuo ovat maallista, mökkileikkurin ei pidä olla liian fiini. Mut se huono juttu oli se, että vasta kotiin päästyäni tarkistin öljyt: sitä oli laitteessa enää kahvikupin verran. Öljynvaihdon jälkeen laite kylmänä puhkui sinistä savua minuutin pari, mutta lämmettyään ilmeisesti lämpölaajenema teki työnsä ja sininen savu hävisi. Vartin ajelun aikana öljyä saattoi kulua, mutta öljytikulta en sitä kulumaa juurikaan huomannut.

Aika näyttää, mikä tuon moottorin tilanne on. Mutta yhdessä suhteessa olen laitteeseen tyytyväinen: itsevetävä Klippo on kyllä mainio laite! Mainio on se vetämätönkin, mutta kyllä etuveto on erinomaisen toimiva konsepti. En tiedä, kuinka noiden takavetojen kanssa peruutetaan mutta etuvetoista on tosi helppo vetää tarvittaessa taaksepäin: vähän vain painaa aisaa alaspäin niin etupyörät menettävät pitonsa.

Mulla on muuten nyt kotona ja mökillä yhteensä neljä vanhaa Klippoa, yksi peltikuorinen läpimätä halpisleikkuri aivan mainiolla RiksRättönin koneella ja yksi tosikevyt Stigan muovikuorileikkuri, jonka käynti aaltoilee. Osia on tallessa joistakin entisistä leikkureista, esimerkiksi siitä, jonka sain Spautiolta. Ehkä sitä voisi vähän vähemmälläkin nurmiaseistuksella tulla toimeen?
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä Pe Loka 01, 2021 20:36

Yli kaksi kuukautta hiljaiseloa! Kerran niin elinvoimainen hybridiketju alkaa olla R.I.P. :(

Kolmetoista vuotta, yli 35.000 viestiä...Kuka olisi uskonut silloin, kun Tuuma ketjun perusti?

Tämän ketjun erityinen ansio oli se, että kirjoittajat kohtelivat toisiaan hyvin. Tuuma, jtbo, Imfmis, Maatilallinen, Warixenjalka, Johny_t, Spautio...matkan varrella meitä on ollut monta muutakin, mutta rivit ovat harvenneet ja tänä kesänä hiljeni eetteri kokonaan.

Kiitokset Tuumalle ja kiitokset kaikille kirjoittajille, tämä ketju oli minulle matkakumppani yhdestä elämänvaiheesta toiseen.

viini
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Spautio päivämäärä La Loka 02, 2021 22:53

Hieno ketju tämä on kieltämättä ollut, harmi kun ei tullut seurattua tätä ihan alusta saakka, todella mielenkiintoisia keskusteluita teillä on täällä ollut kyllä ja aihepiirit ovat olleet todella laajat :)
Olisikohan Tuuma saanut rintsikkansa niin valmiiksi kuin rintsikan voi ylipäätään valmiiksi saada, ja mies haluaisi hiukan ottaa etäisyyttä tähän raksaamiseen?
EI nyt vielä kuitenkaan lopullisesti haudata tätä mainiota ketjua? :)

Itselläni on ollut aika lailla raksaamista kaikki vapaa-ajat, en ole oikein jaksanut kirjoitella mihinkään forumille, eikä tääälläkään ole tullut juurikaan käytyä :oops:
Oman talomme remppa kestänee ehkä vielä pari vuotta, siis optimistisesti laskien :)
Spautio
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä Ma Loka 04, 2021 22:18

Spautio, ketjuja ei haudata, ne vain vaikenevat aikanaan...

Ehkä tämäkin ketju vielä joskus aktivoituu?

Mun taloni ei tullut valmiiksi, mutta se tyhjeni. Mun elämässäni ei oikein enää ole muuta kuin duunijutut eikä niistä oikein kirjoitettavaa synny. Jossain vaiheessa kaiketi otamme lainaa ja teetämme taloa eteenpäin, mutta ihan pian tuo ei tule tapahtumaan.

Jos jompikumpi tyttäristä joskus tänne haluaa asettua, niin siihen menee vielä vuosia ja siinä vaiheessa on varteenotettava vaihtoehto laittaa mökki nurin ja myydä tontista puolet pois. Noin tuskin tapahtuu ja jos tapahtuu, niin se ei oikeastaan enää kuulu mulle.

Rautakaupassa mä välillä hypistelen työkaluja, vanhasta muistista. Sitten muistan, että mä en enää oikeastaan tarvitse yhtään mitään: mulla on värkkejä jo nyt paljon enemmän kuin niille käyttöä. Tai siis intoa käyttää työkaluja, töitähän täällä olisi vaikka kuinka helkkaristi. Hirvittää ajatuskin, että tästä pitäisi joskus muuttaa pois ja tavarat saada johonkin pienempään kämppään mahtumaan. Tai edes kaatikselle roudattua...

Tuuman tilanne voi olla se, mitä ajattelit. Tuuman julkkisremppa oli fiksu kuin mikä, mutta kallis ja siksi remppahommat siellä lienevät nyt ainakin hetken vähän pienemmällä liekillä.

Mulla on vähän sellainen tunne, ettei mulla ole nykyisellään hirveästi annettavaa tälle ketjulle, niin rakas kuin tämä on vuosien mittaan ollutkin. Tuumalla saattaa olla vähän samanlainen tunne, ehkä, eikä se tunne välttämättä mitenkään liity remppojen tekoon tai tekemättömyyteen.

Voin mä käydä täällä edelleen välillä vilkuilemassa, kuinka sun remppasi etenee. Kommentoida rikkiviisaaseen tapaani...Tarvittaessa sä saat mut kiinni tietenkin myös puhelimella, auttelen ihan mielelläni jos minusta jossain apua on.
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

Edellinen

Palaa alueelle Projektit