pvalila kirjoitti:Vahinko, että tämä ketju on nykyisin näin kuollut.
Nyt olisi niin paljon keskusteltavaa, kun itse kukin yrittää jotenkin valmistautua hirveisiin energianhintoihin.
No, mä olen repimässä auki taloni yhden päädyn seinärakennetta. Pois olen repinyt tojalevyä ja sen päällä olevaa ulkorappausta noin 85 sentin korkeudelta ja tuon kylmän rakenteen korvaan jollain tehokkaalla eristeellä. Plus eristän sokkelin tuosta alaspäin, kiitos itänaapurin isännän!
- Kun riittävän kalliiksi energia tehdään alkaa laiskakin mies vasaraa heiluttaa.
pvalila kirjoitti:Kulutusjuhla jatkuu.
Tori.fiissä oli ilmoitus Makitan pienestä akkurälläkästä. Ilmoituksen mukaan kyseessä oli brittiversio, johon suomalaiset Makitan akut eivät käy: siksi hinta oli vain 20 egeä. Myyjä asusti Hiekkaharjusta, joten otin heti yhteyttä.
No, briteissä tosiaan on myytävänä Makitan harrastesarjan laitteita, joissa on eri akku kuin LTX-sarjassa.
Tästä ei kuitenkaan ollut kyse, kaverin rälläkkä oli kyllä LXT-sarjaa, mutta ajalta ennen Star Protectionia.
Kerroin kyllä rehellisesti myyjälle, että kyllä suomalaiset akut pikkuisen modaamalla koneeseen mekaanisesti kiinni saa. Sähköpuoli on vähän ongelmallisempi, koska akun lämpötilaa valvova elektroniikka ei pysty vanhanmallista työkalua komentamaan sammuksiin (se onnistuu vain, kun työkalussa on kolmas kontakti käytössä eli tuki tätä nykyistä Staria varten).
No, myyjälle laite oli turha ja hän myi sen minulle sovitulla 20 egellä. Rälläkkä on vuodelta 2012 mutta täysin käyttämätön.
Hyvin tuo toimii, viiden minuutin nakertamisen jälkeen. Pitää vain sitä käyttäessä muistaa, ettei akun lämpötilavalvonta toimi ja laitetta pitää käyttää järjen kanssa. Alijännitesuojaus näissä vanhoissakin LXT-työkaluissa on, akun ajamista liian tyhjäksi ei siis tarvitse pelätä.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa