petroliöljymaalit ja homesuojaus

Maalaus ja varsinkin maalit jakavat mielipiteitä ja ansaitsevat oman osion
Vastaa Viestiin
liisa
Jäsen
Jäsen

petroliöljymaalit ja homesuojaus

Viesti Kirjoittaja liisa »

Meille on suositeltu petroliöljymaalia luonnonmukaisena ja vanhana hyvänä vaihtoehtona. Kokeeksi maalattu puutarhavaja (uusi) sai tummat homeläikät vuodessa pintaansa. Olisiko pitänyt tehdä jokin homeentorjuntakäsittely? Olin ymmärtänyt että petroliöljymaalin hyvä puoli on juuri kertalevitteisyys ja se, ettei se juurikaan vaadi muita toimenpiteitä. Olemme kokeilleet sekä Uulan petroliöljymaalia että itse sekoitettua (Kirjopiiskan aineista) ja täytyy sanoa, että itsesekoitetusta tuli huomattavasti parempaa, paksumpaa ja helpommin maalattavaa!
Talo pitäisi maalata vuoden -parin sisällä ja siinä hommassa emme tahdo epäonnistua, pitääkö siis siirtyä kuitenkin perinteisiin tehdasmaaleihin. Ei kuitenkaan lateksia, kiitos!
Pekka Huhta
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta »

Uulakin suosittaa heidän oman homesuoja-aineensa käyttöä petroolimaalin kanssa. On nopea levittää, niinkuin maalaisi vettä pintaan.

http://www.uula.fi/suomeksi/homeenestoaine.html

Itse tykkään enempi ihan pelkästä pellavaöljymaalista, vaikka sen joutuukin vetämään kahteen kertaan. Se on hyvä vaihtoehto jos petroolimaali ei tunnu hyvältä.

Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
JukkaK
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja JukkaK »

Eipä ole kokemusta vielä mutta oman projektin arkkitehti suositteli Fintexin petroolioöjymaalia ja siinä on joku homeenestoaine mukana.
Ari
Admin

Viesti Kirjoittaja Ari »

Eräs vanha maalari kertoi testanneensa uulan homesuojaa ja ylisti sitä kovasti. Sitä voi käyttää pohjana myös muille maaleille.
Vastaa Viestiin