Porin Matin siirtäminen
-
harnojukka
- Jäsen

Porin Matin siirtäminen
Onko kukaan koskaan siirtänyt tai kuullutkaan Porin Matin siirtämisestä? Korkea malli painaa 295 kg, millä ihmeellä tuollaisen kantaisi alas kellariin?
Maksaako vaivaa purkaa osaa tulitiilistä yläkautta? Kevenisi huomattavasti kai. Muuta vaihtoehtoa ei kai ole...
Maksaako vaivaa purkaa osaa tulitiilistä yläkautta? Kevenisi huomattavasti kai. Muuta vaihtoehtoa ei kai ole...
- pakoistinen
- Jäsen

- Viesti:
Painaako se tosiaan noin paljon?
Hmmm... ei ihme, että tuntui painavalta roudata se yksin pakettiauton konttiin ja sieltä pois. Itse asiassa asensin sen myös yksin... ja ei, en ole mikään kaappi vaan 75 kiloinen kärpänen.
Eli pointtina se, että kyllä sitä saa liikuteltua aika hyvin pienellä kekseliäisyydellä. Esim. tuo kakkosneloset rappusille, naru ympärille ja jarrua. Sillä se menee alas aika kätevästi... tulee myös ylös, kun yksi vetää ja toinen pönkkää alapuolelta hieman yli metrisellä patikan pätkällä.
Ilman kekseliäisyyttä tarvitsee neljä vahvaa äijää kantamaan. Päistä tuota korkeata mallia ei voi kantaa, koska riski, että se taittuu ja halkeaa on erittäin suuri, eli jos kannatte, niin kantakaa kakkosnelosten päällä, tai pystyasennossa.
Tuollainen muuttofirmojen portaiden kiipeäjä on yksi mahdollisuus, mutta ilman suhteita sellaisen vuokra on hävyttömän paljon.
Hmmm... ei ihme, että tuntui painavalta roudata se yksin pakettiauton konttiin ja sieltä pois. Itse asiassa asensin sen myös yksin... ja ei, en ole mikään kaappi vaan 75 kiloinen kärpänen.
Eli pointtina se, että kyllä sitä saa liikuteltua aika hyvin pienellä kekseliäisyydellä. Esim. tuo kakkosneloset rappusille, naru ympärille ja jarrua. Sillä se menee alas aika kätevästi... tulee myös ylös, kun yksi vetää ja toinen pönkkää alapuolelta hieman yli metrisellä patikan pätkällä.
Ilman kekseliäisyyttä tarvitsee neljä vahvaa äijää kantamaan. Päistä tuota korkeata mallia ei voi kantaa, koska riski, että se taittuu ja halkeaa on erittäin suuri, eli jos kannatte, niin kantakaa kakkosnelosten päällä, tai pystyasennossa.
Tuollainen muuttofirmojen portaiden kiipeäjä on yksi mahdollisuus, mutta ilman suhteita sellaisen vuokra on hävyttömän paljon.
-
harnojukka
- Jäsen

-
harnojukka
- Jäsen

Itse välttäisin kyllä tuota purkamista mahdollisimman pitkälle.harnojukka kirjoitti:Onko se siis helppo purkaa sieltä yläkautta? Se päällä oleva valurautakansi pois ja tiilet yksi kerrallaan esim piikkaamalla ulos. Jos saisi edes viisi riviä purettua, uuni kevenisi kummasti. Vastaatko Jartsa78, kun olet joutunut uuniin tiiliä takaisin muuraamaan...
Mutta toki jos ei löydy vahvoja miehiä/sopivia apuvälineitä, niin purku saattaa tietysti olla ainoa mahdollisuus.
Re: Porin Matin siirtäminen
harnojukka kirjoitti:Onko kukaan koskaan siirtänyt tai kuullutkaan Porin Matin siirtämisestä? Korkea malli painaa 295 kg, millä ihmeellä tuollaisen kantaisi alas kellariin?
Itse liutettiin vastaava kakkosnelosten päällä. Meitä oli kyllä 3 henkeä siirtämässä.
joo kesti tuo mun vastauksen tuleminenharnojukka kirjoitti:Onko se siis helppo purkaa sieltä yläkautta? Se päällä oleva valurautakansi pois ja tiilet yksi kerrallaan esim piikkaamalla ulos. Jos saisi edes viisi riviä purettua, uuni kevenisi kummasti. Vastaatko Jartsa78, kun olet joutunut uuniin tiiliä takaisin muuraamaan...
-
porinmatti
- Jäsen

Porin matin hinaus...
Itse ostin tuon korkean mallin ja roudattiin se kotkasta kellarista autoon kolmeen pekkaan/kotona sisälle neljään pekkaan.Painaa ..tusti,mutta hammondeja kantaneena olen todennut,että asenne ja kekseliäisyyskysymys.
En harrasta kehonrakennusta.
Jos sisäkuori on vähääkään hapero, niin miel. pystyasennossa, koska sisätiilet "porsii" ja koko paskan purku on ilosesti tiedossa.
En harrasta kehonrakennusta.
Jos sisäkuori on vähääkään hapero, niin miel. pystyasennossa, koska sisätiilet "porsii" ja koko paskan purku on ilosesti tiedossa.