Lumiesteet konesaumaan

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
Corleon
Jäsen
Jäsen

Lumiesteet konesaumaan

Viesti Kirjoittaja Corleon »

Onko foorumilaisilla kokemuksia eri lumiesteratkaisuista konesaumaan? Itseäni epäilyttää tuo saumaan tuleva muttereilla puristuva lukitusmekanismi. Nyt samanlainen lappeen tikapuissa ja tuppaa tulemaan alas liukuen joka talvi. Tietysti lumikuormaa tulee keventää oli lumiesteet minkälaiset tahansa. Nyt lumet tulee helmi/maaliskuussa yhtenä könttänä alas ja traktori käy ajamassa ne pois. Lapsien myötä ja ihan yleisestikkin pitää nuo lumiesteet tulevalle talvelle laittaa.
TommiT
Jäsen
Jäsen

Re: Lumiesteet konesaumaan

Viesti Kirjoittaja TommiT »

Moi,

Anopillani on tullut 3-4 talvea peräkkäin lumiesteet valtavan kinoksen saattelemana alas. Joka kerta olen sanonut ettei niitä enää laittaisi, alas tulevat kuitenkin. Mulla on se kuva, että ilman lumiesteita lumet tulisi alas paljon aikaisemmin, nyt vasta kun esteet pettää ja lunta on siinä vaiheessa kerääntynyt PALJON. Toki lumia olisi voinut aikaisemmin käydä katolla luomassa pois, mutta 60 vuotias "mummu" ei kauhean mielellään katolle kolaamaan mene.

Eli lumiesteet mun mielestään vain pidättelee kuormaa entistä kauemmin. Kokeile talvi ilman ja katso miltä tilanne näyttää.

Terv Tommi
Corleon
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Corleon »

Siis tässä on jo useampia vuosia kateltu ja itseäni sen lumen tippuminen ei haittaa. Nyt vaan tuo jälkikasvu leikkii etupihalla ja sitä riskiä ei vaan uskalla ottaa että jää kasan alle. Sen takia niiden lumiesteiden pitää myös kestää siellä katolla.
masalato
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja masalato »

Eikös niitä lumiesteitä laiteta niin tiuhaan toistensa taakse, että kiinnityksiin kohdistuva voima ei ylitä krittistä pistettä?
Vastaa Viestiin