Meillä tehty juuri näin, eli vanhan betoni seinän sisäpuolelle suihkutilassa muurattu uusi kevytharkko seinä. Samoin lattialämmitys tehty vanhan valun päälle uudella valulla. Tietääkseni vesieristyksiä ei laitettu, kun remontti vuosi oli 1983. Hyväkuntoinen on edelleen(tosin huomaa, että siellä on yli 20v saunottu lähes päivittäin). Suihkuhuoneessa on räppänä suoraan ulos(tosin harvoin auki) ja saunan puolella puukiuas hoitaa tehokkaan ilmanvaihdon ja kuivumisen. Saunan ja suihkutilan väliseinä on myös kevytharkoista tehty, lattian ja seinän välissä 10cm ilmarako. Lisäksi kiukaan taakse tulee tuloilmaputki viereisestä huoneesta. Tällä perusteella voisin sanoa, ettet ole tekemässä ainakaan kovin suurta virhettätapsa kirjoitti:Kun noita kellarin seiniä, esim. kylpyhuoneessa tekee lienee fiksua muurata ne vaikkapa väliseinäharkoista. Jättää muutaman sentin ilmaraon uuden ja vanhan seinän väliin..eikös nuo vanhat kellarit kondensoi kosteuden sisäänpäin. Tuosta raosta kosteus sitten pääsee kivasti haihtumaan pois. Itse olen aloittamassa saunatilojen remonttia ja jos parempia ehdotuksia niin kertokaa ihmeessä. En myöskään käyttäisi mitään materiaaleja mitkä voisi rakenteissa kostua. Nyt nimittäin suihkun seinät kyprokkia ja kostuneita. Rempattu 1996 edellisen omistajan tiimoilta ja uusiksi menee.
Rinteessä olevan talon kellarin remontointi
Olisko tuossa "lattian ja seinän välissä 10cm ilmarako" joku kirjoitusvirhe vai enkö vaan tajunnu..?Saunan ja suihkutilan väliseinä on myös kevytharkoista tehty, lattian ja seinän välissä 10cm ilmarako.
Mutta mitenkäs teillä on hoidettu löylyhuoneen lämperistys varsinkin ulkoseiniin päin?
Itse meinaan kyllä kans jättää vesieristeet laittamatta seiniin ja lattioihin kun kellari jää sisäänpäin kuivuvaksi. No suihkutilaan kyllä, ei ole pinta-alaltaan (1mx1m) niin iso verrattuna koko pesuhuoneeseen.