Eteisen puulattian päälle laminaatti
Eteisen puulattian päälle laminaatti
Moikka
Kylmän eteisen puulattia on aika järkyttävässä kunnossa. Puun päälle heitellään aina välistään uutta maalia jotta olisi edes siedettävä. Olen ajatellut uskaltaa ajaa remppaliikkeen kautta kotio ja ostaa laminaattia tähän pieneen eteiseen - kunnes se sitten joskus huolellisemmin paikataan lautalattialla.
Ovet mahtuvat aukeamaan päälleasennuksena. Onko suunnitelma oikea, jos meinaan laittaa lautojen päälle huopaa ja päälle laminaatit? Vai ehdotatteko jotain muuta?
Kylmän eteisen puulattia on aika järkyttävässä kunnossa. Puun päälle heitellään aina välistään uutta maalia jotta olisi edes siedettävä. Olen ajatellut uskaltaa ajaa remppaliikkeen kautta kotio ja ostaa laminaattia tähän pieneen eteiseen - kunnes se sitten joskus huolellisemmin paikataan lautalattialla.
Ovet mahtuvat aukeamaan päälleasennuksena. Onko suunnitelma oikea, jos meinaan laittaa lautojen päälle huopaa ja päälle laminaatit? Vai ehdotatteko jotain muuta?
Seinää kaadettu, ulkolaudoitukset vaihtoon ja taloon uusi väri. Kuistin purkua ja uusia pintoja. Sitten onkin jo syksy 2010.
Re: Eteisen puulattian päälle laminaatti
Näin nopeasti ajateltuna kylmä (ja kostea, onko vielä esim ulkojalkineista lisäkosteusrasitusta?) tila ei ole laminaatille paras mahdollinen, eli ihan sitä paskinta 3,99e/m2 ei kannata varmaan ostaa. Ja pohjan olisi tietysti hyvä olla suora, aika pienen alan epätasaisuuskin saattaa aiheuttaa notkumista ja pontin rikkoutumista.
Eikös muovimatto olisi tuossa aika paikallaan?
Eikös muovimatto olisi tuossa aika paikallaan?
Totaalinen järjen katko - toisin sanoen olen pyyhkinyt muovimateriaalit kokonaan ajatusvarastoistani.
Olen nähnyt tosi upeita muoveja ja todellakin lähden tänään katsomaan tarjontaa! Kiitos suuri!!!
Olen nähnyt tosi upeita muoveja ja todellakin lähden tänään katsomaan tarjontaa! Kiitos suuri!!!
Seinää kaadettu, ulkolaudoitukset vaihtoon ja taloon uusi väri. Kuistin purkua ja uusia pintoja. Sitten onkin jo syksy 2010.
Ja nyt kun tuolle linjalle lähdettiin, niin eikö siihen eteiseen riittäisi pelkkä kuramatto, jos se on kovin pieni tila. Meillä kuisti vielä odottaa sitä aikaa, että muulta remontilta joskus ehtisi sille tekemään jotain. Lattia on ihan karsean näköinen ja tilapäisratkaisuksi pistettiin metritavarana myytävää kuramattoa. Tuommoinen kuramatto rajoittaa roskien sisääntuloa paremmin kuin pelkkä muovimatto ja koska sitä ei ole naulattu mihinkään kiinni, niin sen saa tarvittaessa irti ja puhdistettua jos satunnainen imurointi ei riitä.
Pelkkää muovia se on laminaattikin!
kareiska kirjoitti:Pelkkää muovia se on laminaattikin!
Outoa, kun imevät vettä kuin sienet
Niin kun laminaattia on monen sorttista, nuo vedenkestävät on monasti muovia. Täälläkin on eteisessä ja keittiössä muovilaminaattia, kestää vettä vaikka tulva tulisi ja tuskin on naarmuuntunut yhtään vaikka kurasilla ja hiekkasilla kengillä rampattu menemään. Kylmä se on, siitä ei pääse mihinkään. Tyhmempikin hoksaa että jos laminaatissa on puuta niin se ei tykkää vedestä 
"Hyvä tuppaa tuleen vaikka keskinkertasta yrittää "
Kyllä kyllä, anteeksi jälleen kerran epätarkkuuteni, tarkennan että tarkoitin muovimattoja.
Kuramattoa on toisen sisäänkäynnin yhteydessä mutta tämän toisen eteisen kohdalla se ei ole mahdollinen. Harmi.