Olen tässä seurannut mielenkiinnolla palstan höpinöitä ja päätin sitten oikein rekisteröityä sisäänkin. Itsellä on haaveena RTM-talo isolla pihalla ja sellainen näyttää nyt löytyneen. En tiedä kyllä remontoimisesta itse vielä mitään, mutta rohkaistuneena lukemastani olen päättänyt ottaa härkää sarvista. Toinen yhtä innostunut löytyy jo mukaan, joten ei muutakuin parisuhde koetukselle.
Hankinnan kohteena oleva talo on 50 luvun alusta, mainostettu täysin alkuperäiskuntoiseksi eli "ei pilatuksi". Tässä nyt olen koettanut listata mitä remontteja on heti edessä. Putkistot, sähköt, katto ja seinien kunto lienee ensimmäisinä syytä tarkistaa, mutta mitäs sitten? En ole vielä kuntokartoitusta kyseisestä tönöstä nähnyt, siitäkin varmasti voisi päätellä kaikenlaista. Olen lukenut nuo tehdyt listat kohteista joita kannattaa tarkistaa kun talon aikoo hankkia, vaan ovat listat aika laajat.
Talon pitäisi olla asumakelpoinen tällä hetkellä, näin ainakin välittäjä kertoi. Hieman tosin hämmensi kun kuulin, että talossa ei ole tällä hetkellä vesimittaria eikä varaajaa, mistähän moiset saattaisivat johtua? Oli myös ikkunapuitteiden alta vaihdettu laudoituksia lähiaikoina, joten tiedossa on ainakin vaurioiden peittelyä.
Tänään siis katsomaan mahdollista harrastetta, onko viimeisiä vinkkejä mihin kannattaa erityisesti tuijottaa?
Kiitos jo etukäteen!